Show simple item record

dc.contributor.advisorAydemir, İshak
dc.contributor.authorMernekli, Özlem
dc.date.accessioned2020-12-07T10:53:57Z
dc.date.available2020-12-07T10:53:57Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/135115
dc.description.abstractTasfiye süreci, eşyanın tasfiyelik hale gelmesiyle başlayıp, yürürlükteki mevzuat hükümleri doğrultusunda tasfiye edildiği ana kadar geçen sürede yapılan işlemlerin tümüdür. Satışın amacı ise, ekonomik değerin, uygun zaman ve fiyatla satışa sunularak ülke ekonomisine katkıda bulunmaktır. Tasfiye, satış ve imha işlemleri uzun zaman alan ve meşakkatli bir süreçtir. Bu çalışmanın amacı, araç ve eşya satın alan müşterilerin satın alma tercihlerini etkileyen faktörlerin belirlenmesidir. Bu kapsamda müşteriler üzerinde bir araştırma yapılarak araştırma sonucunda tasfiyelik hale gelen araç ve eşyaların satın alınmasındaki müşteri memnuniyetinin önemine değinilerek, satıştan elde edilen gelirin ekonomiye önemli derecede katkısı olduğu görülmüştür.
dc.description.abstractLiquidation process, is the total of all transactions made during the process which, starting with the good becoming available for liquidation, untill the moment it is liquidated in accordance with the provisions. The purpose of sale isselling the economic value in appropriate time and with appropriate price and thus contributing to the country's economy. Liquidation, sale and disposal is a time-consuming and arduous process. The purpose of this study is determining the factors that affect the purchasing choices of the customers who buy vehicle and goods.In this context, by an application on customers, and as a result of the application stressing the importance of customer satisfaction in purchase of the vehicles and goods available for liquidation, it has been observed that the income derived from the sales significantly contributes to the economy.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleKamuda tasfiye yoluyla satışlarda müşterilerin tercihlerini etkileyen faktörler: Gümrük ve Ticaret Bakanlığı örneği
dc.title.alternativeFactors determining customers' purchasing choices in public sales through liquidation process: The example of Ministry of Customs and Trade
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmDuty free stares
dc.subject.ytmMinistry of Finance and Custums
dc.subject.ytmCustomers
dc.subject.ytmCustomer preferences
dc.subject.ytmPublic institutions
dc.subject.ytmSale
dc.subject.ytmLiquidation
dc.subject.ytmSales methods
dc.subject.ytmSales enterprises
dc.identifier.yokid10076130
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityTÜRK HAVA KURUMU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid408624
dc.description.pages96
dc.publisher.disciplineİşletme Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess