Show simple item record

dc.contributor.advisorBaşcı, Eşref Savaş
dc.contributor.authorAltun, Rauf
dc.date.accessioned2020-12-07T10:53:48Z
dc.date.available2020-12-07T10:53:48Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/135098
dc.description.abstractBu çalışmada, sağlık hizmeti kalitesi ve hasta memnuniyetinde önemli yeri olan hasta hakları konusunda, 2. basamak yataklı tedavi kurumlarında hizmet sunan Hemşirelerin bilgi düzeyi ve tutumlarının değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın evrenini, Amasya Üniversitesi Sabuncuoğlu Şerefeddin Eğitim ve Araştırma Hastanesi'nde anketlerin uygulandığı tarih aralığında hastane yönetimince bildirilen ve aktif çalışmakta olan 254 Hemşire oluşturmaktadır. Bunlardan çeşitli nedenlerden ötürü ancak 246 tanesine anket uygulanarak değerlendirmeye alınmıştır. Araştırma verileri, toplam 38 sorudan oluşan ve Hemşirelerin demografik ve çalışma bilgileri, konu ile ilgili bilgi düzeyleri ve tutumlarını ölçmek için oluşturulmuş anket aracılığı ile toplanmıştır. Elde edilen bulgular SPSS (Statistical Package for Social Sciences version 20) istatistik programında çözümlenmiştir ve betimsel istatistikler kullanılarak yorumlanmıştır.Elde edilen tutum ölçeklerine ve yapılan istatistiki analizlere göre, daha önce en az iki kez eğitim alan ile hiç eğitim almayanlar arasında istatistiki açıdan anlamlı farklılık oluşmuştur. Ayrıca Hemşirelerin 3 ve daha fazla kez eğitim alanların, daha önce hiç eğitim almayanlara göre büyük ölçüde istatistiki açıdan farklılığa sahip olduğu ortaya çıkmıştır. Buna göre gerekli eğitimlerin planlanması, sürdürülmesi ve belli aralıklarda tekrarlanması hasta hakları ve memnuniyeti açısından son derece önemli olarak tespit edilmiştir.
dc.description.abstractIn this study, it was aimed to assess the knowledge and attitudes of nurses serving at secondary-care inpatient centers on the patient rights which play a crucial role in the quality of health care and patient satisfaction.The scope of the study consists of 254 nurses who were notified by the hospital administration and were all actively serving at Amasya University Sabuncuoğlu Şerefeddin Training and Research Hospital in the date ranges when the questionnaires were administered. Due to a number of reasons, 246 of them were evaluated. The data used in the study were collected through a questionnaire which consisted of 38 items aiming to investigate the nurses' demographic and employment information as well as their attitudes and knowledge on the topic. SPSS (Statistical Package for Social Sciences version 20) was used to analyze the data and they were interpreted by using the descriptive statistics. According to the attitude scales and the statistical analyses, there was a statistically significant difference between those who have done training at least twice before and the ones who have never done training. Furthermore, the study also showed that there was a strong statistical difference between the nurses who have done training three or more than three times and the ones who have never done training before. Hence, this study reveals that planning and sustaining the necessary training, and doing it again at regular intervals are essential for patient rights and patient satisfaction.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSağlık Kurumları Yönetimitr_TR
dc.subjectHealth Care Managementen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleSağlık Bakanlığına bağlı eğitim ve araştırma hastanelerinde çalışan hemşireler üzerine hasta haklarının bilinirliğine yönelik bir uygulama: Amasya Üniversitesi Sabuncuoğlu Şerefeddin Eğitim ve Araştırma Hastanesi örneği
dc.title.alternativeA practice for the awareness of patient rights on the nurses serving at training and research hospitals affiliated to the ministry of health: A case study at Amasya University Sabuncuoğlu Serefeddin Training and Research Hospital
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10072010
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityTÜRK HAVA KURUMU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid483511
dc.description.pages228
dc.publisher.disciplineİşletme Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess