Show simple item record

dc.contributor.advisorDuran, Haci
dc.contributor.authorTopsoy, Oğuz Kağan
dc.date.accessioned2020-12-07T10:53:36Z
dc.date.available2020-12-07T10:53:36Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/135071
dc.description.abstractBu araştırmada Gölbaşı halkının, çalışanların ve işletme sahiplerinin girişimcilik algıları belirlenerek, sonuçların karşılaştırılması amaçlanmıştır. Değişkenlerin girişimcilik algılarının birbirleriyle olan ilişkisi ortaya çıkarılmıştır. Girişimciliğin kişilik bağlantısını göstermeyi hedefleyen deneye dayalı bir çalışmadır.Araştırmanın evrenini Gölbaşındaki halk, işletme sahipleri ve çalışanlar meydana getirmektedir. Araştırmanın örneklemlerini 50 girişimci, 200 halk ve 50 çalışan oluşturmaktadır. Araştırma sonunda hipotezler test edilmiş ve sonuçlar değerlendirilmiştir. Araştırmada veriler beşli Likert ölçeklerine göre derlenmiştir. Her biri birer madde olan cümlelerden deneklerin beklenen manayı anlayıp anlamadıkları uzman görüşleri ile desteklenmiştir. Toplam 5 ifadeyi içeren önerme deneklere sunulmuştur. Anket uygulaması sonucunda, sorulara verilen cevaplardan hareketle sonuçlara ulaşılmıştır. Anket tekniği ile elde edilen ham veriler frekans ve tek yönlü varyans analizi yapılarak değerlendirilmiştir. +2 ve -2 aralığındaki tutumların aritmetik ortalamaları alınmıştır. Anket verileri tablolar halinde listelenmiştir.Araştırma sonuçlarına göre; Gölbaşı'ndaki işletme sahipleriningirişimcilik potansiyelinesahip oldukları saptanmıştır. Halka göre girişimci sayısı yeterlidir. Erkekler girişimcilik faaliyetlerini yeterli bulurken, kadınlar yetersiz bulmaktadırlar. Gölbaşı'ndaki girişimcilerin kalkınmada fazla bir etkisinin olmadığı saptanmıştır. Çalışanların girişimcilerin girişimcilik düzeyleri hakkında ciddi manada olumlu ve olumsuz tutum içinde olmadıkları tespit edilmiştir.
dc.description.abstractIn this research, it is aimed at comparing the results after determining the entrepreneurship concept of public, employees and business owners. The relationships between entrepreneurship concepts of variables are presented. It is a study aiming at showing the connection of entrepreneurship with personality. The target population (universe) of the study includes public, business owners and employees in Gölbaşı. Sample of the study includes 50 entrepreneurs, 200 people and 50 employees. Hypothesizes are tested and results are evaluated at the end of the study.The data in the study are compiled according to five point likert scale. Whether test subjects have understood the expected meaning from the sentences each of which is single point is supported by expert opinion. Finally, a proposal that includes only 5 statements is presented to subjects. As a result of survey performance, it has been come to the end through the answers given to questions. Raw data obtained via survey technique are evaluated by doing frequency and one-way variance analysis. Attitudes between +2 and -2 are calculated the arithmetic meaning. Survey data are listed as tables.According to the study results; it has been seen that businesses in Gölbaşı has the potential of entrepreneurship. To public, the number of entrepreneurs is sufficient. Men find the entrepreneurship practices enough whereas women don't. It's also specified that entrepreneurs in Gölbaşı have not much effect on development. It has been found out that employees do not adopt incredibly negative and positive attitude towards entrepreneurship levels of entrepreneurs.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleGölbaşı`nda girişimcilerin çalışanların ve halkın girişimcilik algılarının karşılaştırılması: Adıyaman/Gölbaşı örneği
dc.title.alternativeEntrepreneur of employees and the comparison of public perception of entrepreneurship in Gölbaşı: Adıyaman/Gölbaşı example
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmEntrepreneurs
dc.subject.ytmAdıyaman-Gölbaşı
dc.subject.ytmMeasurement and evaluation
dc.subject.ytmScales
dc.subject.ytmWorkers
dc.subject.ytmInterference
dc.identifier.yokid10060363
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityTÜRK HAVA KURUMU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid383727
dc.description.pages127
dc.publisher.disciplineİşletme Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess