Show simple item record

dc.contributor.advisorDursun, Erdal
dc.contributor.authorYilmaz, Emre
dc.date.accessioned2020-12-07T10:53:08Z
dc.date.available2020-12-07T10:53:08Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/135015
dc.description.abstractBir uçuşun gerçekleştirilebilmesi için yerde birbirine bağlı birçok faaliyetin eksiksiz ve hatasız olarak yerine getirilmesi gerekmektedir. Uçuşun zamanında ve emniyetli bir şekilde gerçekleştirilmesi amacıyla yapılan bu faaliyetler yer hizmetleri olarak adlandırılmaktadır. Uçuşta yaşanabilecek her hangi bir gecikmenin veya başka sebeplerden dolayı yaşanan müşteri memnuniyetsizliğinin nedeni yer hizmet faaliyetlerindeki aksamalardan kaynaklanabilir. Bu olumsuz durumlar havayolu işletmeleri içinde yolcu kaybı anlamına gelmektedir. Bu nedenle yer hizmetleriyapılan işin niteliği ve müşteri memnuniyeti bakımından kilit bir noktada yer almaktadır. Türkiye'de 1930'lu yıllarda başlayan ve 80 yıllık gibi bir süreçte değişik aşamalardan geçerek bugünkü yerini alan ve gelişimine hızla devam eden yer hizmetleri sektöründe; insan kaynakları yönetimi, diğer üretim faktörlerine göre yönetilmesi çok daha zor ve karmaşık bir alandır. Yer hizmetleri sektöründe insan kaynağının iyi yönetilmesi, ancak planlı ve sistemli bir çalışmanın yapılması ile sağlanabilir. Ancak ticari havacılığın yapılmaya başlandığı yıllardan bugüne kadar geçen sürede yer hizmetleri üzerine yapılmış olan akademik çalışmalara bakıldığında bu konuda yapılan araştırmaların çok az olduğu ve insan kaynakları üzerinde hiç durulmadığı görülmektedir. Bu çalışmada havacılık sektörü içerisinde önemli bir unsur olan yer hizmet faaliyetleri açıklanmış ve temel işletme faaliyetleri içinde önemli bir yere sahip olan insan kaynağının mevcut durumunu gösteren bir anket çalışması yapılmıştır. Bu çalışma hava taşımacılığına bir bütün olarak bakılmasını sağlayacak ve insan kaynakları üzerine yapılan anket çalışmaları ile işe alım süreçlerinde kriterlerin belirlenmesine katkı sağlayacaktır.
dc.description.abstractA number of consecutive services should be provided accurately for a flight departure. All of the services, which are provided for a safe and secure flight, are called as Ground Handling Services. Flight delays and some other inconveniences which result in passenger complains may be due to the failures in Ground Handling Service chains. Such a negative event will result in passenger disloyalty. Therefore, Ground handling services play a key role in quality and customer satisfaction. Ground Handling Sector is in constant improvement. To reach today's standards, Ground Handling sector has been experiencing many difficulties and has passed through many phases since its very early days –in 1930s-. Human Resources Management in this sector is more complicated than the other production factors. A better management perspective can only be achieved with a planned and systematic study. However, Ground Handling hasn't been the focus of academic researchers since the very beginning of civil aviation and little has been done on human resources. In this study, Services provided by Ground Handling - a key area in aviationareexplained and a survey is conducted showing the current situation of Human Resources-an important factor in basic operational departments. This thesis aims to show air transportation as a whole. The survey will help to set criteria on employment requirements.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSivil Havacılıktr_TR
dc.subjectCivil Aviationen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleHavayolu taşımacılığında yer hizmetlerinin önemi ve yer hizmetleri insan kaynağının analizi: Esenboğa Havalimanı örneği
dc.title.alternativeImportance of ground handling in air transportation and analysis of human resources in ground handling companies: Esenboğa Airport example
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmEsenboğa Airport
dc.subject.ytmTransportation
dc.subject.ytmAirlines
dc.subject.ytmAirline transport
dc.subject.ytmGround services
dc.subject.ytmAirports
dc.subject.ytmAirport ground arrangemets
dc.subject.ytmHuman resources
dc.subject.ytmHuman resources management
dc.identifier.yokid10074903
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityTÜRK HAVA KURUMU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid408621
dc.description.pages110
dc.publisher.disciplineİşletme Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess