Show simple item record

dc.contributor.advisorAşcı, Hatice Bahar
dc.contributor.authorBilgiç, Nadiye
dc.date.accessioned2020-12-07T10:52:38Z
dc.date.available2020-12-07T10:52:38Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/134937
dc.description.abstractMevzuat ve kuramsal değerlendirmelerin yoğunlukta olduğu yönetişim tartışmalarının önemi inkâr edilemez. Uygulamaya yönelik tartışmaların ise çoğunlukla maliye ve iktisat alanıyla değerlendirildiği görülmektedir. Ancak günümüzde artık yönetişim hemen her alanda kendisine yer bulabilmekte ve uygulanmaya çalışılmaktadır. Bu nedenle yönetişimin farklı yönetsel alanlardaki görünümüne yönelik çalışmalara ihtiyaç bulunmaktadır. Özellikle de ülkemizde eğitim faaliyetlerinin kamu ve özel sektör eliyle yürütülmesi, eğitimin insan hayatı için önemi, ülkemizin eğitim alanında arzu ettiği seviyeye ulaşabilmesi adına yönetişim uygulamalarının olumlu yönlerinin Milli Eğitim Bakanlığı örneği üzerinden analiz edilmesi ve değerlendirilmesi gerekmektedir. Bu çalışmada da Milli Eğitim Bakanlığı örneği üzerinden hareket edilmekte, bu yönetsel organizasyonel yapıda yöneticilerin yönetişime bakış açıları, yönetişim ile ilgili uygulama anlamında yapılanlar ve hedefler ortaya konulmaya çalışılmaktadır. Çalışmanın amacı, Türkiye'de son yıllarda üzerinde çokça tartışılan bir kavram olan `yönetişim` kavramını kamu kurumları ölçeğinde tartışmak ve kamu kurumlarında yöneticilerin yönetişimin uygulanabilirliğine yönelik bakış açılarını tespit etmektir. Veriler derinlemesine mülakat tekniği uygulanarak toplanmıştır. Milli Eğitim Bakanlığı bünyesinde çalışan, 10 orta ve üst düzey yönetici ile derinlemesine mülakat yapılmıştır. Yarı yapılandırılmış mülakat sorularından oluşan görüşme formu kullanılmıştır. Görüşmeler deşifre edilmiş ve tematik kategorilendirmeye tabi tutulmuştur. Anahtar Kelimeler: Yönetişim, Kamu kesimi, Sivil toplum örgütlenmesi, Özel sektör, Yeni kamu yönetimi, İşletmeci yaklaşım
dc.description.abstractThe importance of the governance debates which being the intensity of legislation and the theoretical assessment is undeniable. It is observed that the discussions for implementation often considered the finance and economics. However, nowadays governance can find itself a place in almost every area and are being implemented. Therefore there is a need to studies on governance in different administrative areas into view. Especially in our country to be carried out by public and private sector training activities, the importance of education in human life, on behalf of the access level that you desire in the field of education in our country, the positive affects of governance practices should be analysed and evaluated through the example of the Ministry of National Education. Examples of this work are being moved through the Ministry of National Education, this administrative organizational structure of governance perspectives managers, who are trying to put forward made in terms of implementation and objectives relating to governance. The purpose of the study, which is a concept much discussed in recent years in Turkey, `governance` concept to discuss in the scale of public institutions and the applicability of perspectives of managers in public institutions on governance is to determine. Data were collected by applying in-depth interview technique. It was conducted in-depth interviews with 10 middle and senior managers who working in the Ministry of National Education. Semi-structured interview form are used. Negotiations have been exposed and subjected to thematic categorization.Key Words: Governance, Public sector, Civil society Organizations, The private sector, New public management, The operator approachen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleYönetişimin kamu kurumlarında uygulanabilirliği: Milli Eğitim Bakanlığı örneği
dc.title.alternativeApplicability of governance in public institutions: Ministry of National Education case
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmManagers
dc.subject.ytmGovernance
dc.subject.ytmPublic institutions
dc.subject.ytmMinistry of National Education
dc.subject.ytmTransformation
dc.identifier.yokid10080276
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityTÜRK HAVA KURUMU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid408775
dc.description.pages90
dc.publisher.disciplineİşletme Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess