Show simple item record

dc.contributor.advisorTayfun, Ahmet
dc.contributor.authorYilmaz, Meliha
dc.date.accessioned2020-12-07T10:52:22Z
dc.date.available2020-12-07T10:52:22Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/134904
dc.description.abstractBu çalışma, kurumsal itibar yönetiminin örgütsel bağlılığa etkisini değerlendirmek için hazırlanmıştır.Araştırma ampirik bir çalışma niteliğinde olduğundan, uygulamalı araştırmalarda kullanılan araçlardan biri olan anket yöntemi kullanılmıştır. Anket formunun hazırlanmasında bu konuda daha önceden yapılmış teorik çalışmalardan faydalanılmıştır. Anket formu 46 sorudan oluşmaktadır ve 5'li Likert tipi ölçek kullanılmıştır. Bilindiği üzere Likert tipi ölçek 'Kesinlikle Katılmıyorum (1)', 'Katılmıyorum (2)', 'Kısmen Katılıyorum (3)', 'Katılıyorum (4)', 'Kesinlikle Katılıyorum (5)' şeklinde beşli cevap tekniği içeren bir ölçektir.Bu araştırma sanayi sektöründe X firmasının Müşteri Hizmetleri Genel Müdürlüğü mavi ve beyaz yaka çalışanlarına uygulanmıştır.Çalışmada kurumsal itibar yönetimi boyutları duygusal bağlılık, devam bağlılığı ve normatif bağlılık üzerindeki etkilerine göre; kurumsal itibar algılamasındaki farklılıklar çalışanların cinsiyetlerine, medeni durumlarına, yaşlarına, eğitim düzeylerine ve kurumda çalışma sürelerine göre; örgütsel bağlılık üzerlerindeki farklılıkları ise çalışanların cinsiyetlerine, medeni durumlarına, yaşlarına, eğitim düzeylerine ve kurumda çalışma sürelerine göre incelenmiştir.Anahtar Kelimeler: İtibar yönetimi, örgütsel davranış, örgütsel bağlılık
dc.description.abstractThis study has been prepared to evaluate the effect of corporate reputation management on organizational loyalty.As the research is an empiric study, survey method, which is the one of tools that used in applied researches, was used. Previous theoretical studies have been used in the preparation of the survey form. Survey form consists of 46 questions. 5 point Likert scale was used in the survey. As is known, Likert Scale consists of five responds level which are 'Strongly Disagree (1)', 'Disagree (2)', 'Somewhat Agree (3)', 'Agree (4)', 'Strongly Agree (5)'This research has been conducted among the white and blue collar employees working at Customer Services General Management department of X named Industrial Company which is settled in Manisa.In this study, it has been analyzed the effect of corporate reputation management dimensions on emotional loyalty, continuity loyalty and normative loyalty; differences in the perception of employees on corporate reputation according to their gender, civil status, age, educational level and seniority in the company; and differences in their level of organizational loyalty according to their gender, civil status, age, educational level and seniority in the company.Key Words: Reputation Management, organisational behaviour, organisational loyaltyen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleKurumsal itibar yönetimi algısının örgütsel bağlılık algısı üzerindeki etkisi
dc.title.alternativeEffect of corporate reputation management perception on organisational loyalty perception
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmCommitment
dc.subject.ytmManagement
dc.subject.ytmReputation
dc.subject.ytmCorporate reputation
dc.subject.ytmOrganizational commitment
dc.subject.ytmOrganizational behavior
dc.identifier.yokid10066552
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityTÜRK HAVA KURUMU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid383718
dc.description.pages107
dc.publisher.disciplineİşletme Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess