Öğrenci performans ölçme ve değerlendirme yöntemleri ve ortaokul öğretmenlerinin bakışı: Afyonkarahisar örneği
dc.contributor.advisor | Kesik, Ahmet | |
dc.contributor.author | Yildirim, Üçler | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T10:52:17Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T10:52:17Z | |
dc.date.submitted | 2015 | |
dc.date.issued | 2020-03-18 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/134897 | |
dc.description.abstract | Bu araştırma ortaokul kurumlarında öğrenci başarısının değerlendirilmesinde kullanılan farklı performans değerlendirme yöntemlerine ilişkin öğretmen görüşlerini belirlemek ve farklı performans değerlendirme yöntemlerine ilişkin görüşlerinin, sosyo-demografik değişkenlere göre anlamlı düzeyde farklılaşıp farklılaşmadığını incelemek amacıyla gerçekleştirilmiştir.Amaç doğrultusunda hazırlanan anket formu; 2013-2014 eğitim öğretim yılında, Afyonkarahisar il merkezinde Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı ortaokullara görev yapan 465 öğretmene uygulanmıştır.Anketlerden elde edilen veriler bilgisayar ortamında SPSS 21.0 istatistik paket programı aracılığıyla çözümlenmiştir.Araştırma sonucunda; öğretmenlerin ölçme ve değerlendirme konusunda oldukça bilinçli oldukları, tamamlayıcı ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını sıklıkla kullandıkları, bunun yanında klasik ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını da kullandıkları, en az kullandıkları klasik yaklaşımın yazılı yoklama olduğu belirlenmiştir. Öğretmenlerin sosyo-demografik özelliklerine göre ölçme ve değerlendirmeyle ilgili görüşlerinde ve klasik ve tamamlayıcı ölçme ve değerlendirme yöntemlerini kullanma durumlarında istatistiksel açıdan anlamlı farklılıkların olduğu saptanmıştır.Anahtar Kelimeler: Ölçme, değerlendirme, ölçme değerlendirme yöntemi | |
dc.description.abstract | This research is realized to define teacher views related to the different performance evaluation methods applied at secondary schools to increase the students' success and to examine whether these opinions change according to the socio-demographic variables or not in a significant way.The questionairre prepared for the aim was applied to 465 teachers working at secondary schools connected to National Education Ministry in Afyonkarahisar, in 2013-2014.Data gained by the questionnaires were resolved with SPSS 21.0 statistic packet programme at the computer environment.At the end of the research, it is defined that teachers are quite sophisticated about assessment and evaluation, use descriptve assessment and evaluation aproaches frequently, they also use classical assessment and evaluation aproaches and the less used classical aproach is written examination.It is determined that there are significant difference on the views of assessment and evaluation according to their socio-demographic qualities, and the state of appliying the suplemantary assessment and evaluation.Key Words: Assessment, Evaluation, Assessment and Evaluation. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Öğrenci performans ölçme ve değerlendirme yöntemleri ve ortaokul öğretmenlerinin bakışı: Afyonkarahisar örneği | |
dc.title.alternative | Student performance measurement and evaluation methods and view of secondary school teachers: Afyonkarahi̇sar sample | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-03-18 | |
dc.contributor.department | İşletme Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10071297 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | TÜRK HAVA KURUMU ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 616006 | |
dc.description.pages | 120 | |
dc.publisher.discipline | İşletme Bilim Dalı |