Show simple item record

dc.contributor.advisorKesik, Ahmet
dc.contributor.authorYildirim, Üçler
dc.date.accessioned2020-12-07T10:52:17Z
dc.date.available2020-12-07T10:52:17Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2020-03-18
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/134897
dc.description.abstractBu araştırma ortaokul kurumlarında öğrenci başarısının değerlendirilmesinde kullanılan farklı performans değerlendirme yöntemlerine ilişkin öğretmen görüşlerini belirlemek ve farklı performans değerlendirme yöntemlerine ilişkin görüşlerinin, sosyo-demografik değişkenlere göre anlamlı düzeyde farklılaşıp farklılaşmadığını incelemek amacıyla gerçekleştirilmiştir.Amaç doğrultusunda hazırlanan anket formu; 2013-2014 eğitim öğretim yılında, Afyonkarahisar il merkezinde Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı ortaokullara görev yapan 465 öğretmene uygulanmıştır.Anketlerden elde edilen veriler bilgisayar ortamında SPSS 21.0 istatistik paket programı aracılığıyla çözümlenmiştir.Araştırma sonucunda; öğretmenlerin ölçme ve değerlendirme konusunda oldukça bilinçli oldukları, tamamlayıcı ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını sıklıkla kullandıkları, bunun yanında klasik ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını da kullandıkları, en az kullandıkları klasik yaklaşımın yazılı yoklama olduğu belirlenmiştir. Öğretmenlerin sosyo-demografik özelliklerine göre ölçme ve değerlendirmeyle ilgili görüşlerinde ve klasik ve tamamlayıcı ölçme ve değerlendirme yöntemlerini kullanma durumlarında istatistiksel açıdan anlamlı farklılıkların olduğu saptanmıştır.Anahtar Kelimeler: Ölçme, değerlendirme, ölçme değerlendirme yöntemi
dc.description.abstractThis research is realized to define teacher views related to the different performance evaluation methods applied at secondary schools to increase the students' success and to examine whether these opinions change according to the socio-demographic variables or not in a significant way.The questionairre prepared for the aim was applied to 465 teachers working at secondary schools connected to National Education Ministry in Afyonkarahisar, in 2013-2014.Data gained by the questionnaires were resolved with SPSS 21.0 statistic packet programme at the computer environment.At the end of the research, it is defined that teachers are quite sophisticated about assessment and evaluation, use descriptve assessment and evaluation aproaches frequently, they also use classical assessment and evaluation aproaches and the less used classical aproach is written examination.It is determined that there are significant difference on the views of assessment and evaluation according to their socio-demographic qualities, and the state of appliying the suplemantary assessment and evaluation.Key Words: Assessment, Evaluation, Assessment and Evaluation.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÖğrenci performans ölçme ve değerlendirme yöntemleri ve ortaokul öğretmenlerinin bakışı: Afyonkarahisar örneği
dc.title.alternativeStudent performance measurement and evaluation methods and view of secondary school teachers: Afyonkarahi̇sar sample
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-03-18
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10071297
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityTÜRK HAVA KURUMU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid616006
dc.description.pages120
dc.publisher.disciplineİşletme Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess