İlköğretim okullarında görev yapan ikinci kademe öğretmenlerinin sınıf disiplinini sağlamak amacıyla başvurdukları ödül ve ceza yöntemleri üzerine bir araştırma (Kayseri ili örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı ilköğretim ikinci kademe öğretmenlerinin sınıfiçi disiplini sağlamak amacıyla başvurdukları ödül ve ceza yöntemlerini saptamaktır. Araştırma, Kayseri ili Kocasinan ve Melikgazi ilçelerindeki ilköğretim okullarında görev yapan 333 ikinci kademe öğretmenine uygulanmıştır. Araştırmada bilgi toplama aracı olarak anket kullanılmıştır. İkinci kademe öğretmenlerine uygulanan anketler yoluyla elde edilen veriler SPSS 12.0 (Statistical Package for the Social Sciences) istatistik paket programı ile analiz edilmiştir.Araştırmanın sonucunda şu sonuçlara ulaşılmıştır:Sosyal ceza ve maddi ödül yöntemlerinde cinsiyete göre erkek öğretmenlerle kadın öğretmenler arasında anlamlı bir farklılık görülmektedir.Medeni duruma göre disiplin sağlamada kullanılan yöntem olarak sosyal ödül ve fiziksel ceza yöntemlerinde gruplar arasında anlamlı farklılıklar tespit edilmiştir.Çocuk sahibi olup olmamaya göre disiplin sağlamada kullanılan yöntem olarak sadece fiziksel ceza yönteminde gruplar arasında anlamlı farklılık bulunmaktadır.Mezun olunan okul türü ile sınıf içi disiplin sağlamada kullanılan ödül ve ceza yöntemlerinin hiçbirinde gruplar arasında anlamlı bir farklılık tespit edilememiştir.Sınıfiçi disiplin sağlama yöntemi olarak kullanılan ödül ve ceza ile öğretmenlerin hizmet yıllarına göre oluşan gruplar arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık bulunmamaktadır.Sınıfiçi disiplin sağlamada ödül ve ceza yöntemi ile okutulan sınıfların mevcutları arasında sadece maddi ödül yöntemi açısından anlamlı bir farklılık tespit edilmiştir.Sınıfiçi disiplin sağlamada ödül ve ceza yöntemi ile öğretmen branşları arasında sosyal ödül ve maddi ödül açısından anlamlı farklılıklar tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Sınıf Yönetimi, Disiplin, Ödül, Ceza This study aimed at determining the reward and punishment methods used by secondary school teachers in establishing classroom discipline. A total of 333 secondary school teachers working in Kocasinan and Melikgazi, districts of Kayseri, constituted the participants for the study. The data were obtained by questionnaires. The collected data were analysed by SPSS package program.The findings of the research are as follows:There are significant differences between men and women teachers in applying social punishment and tangible reward methods.There are significant differences between married and single teachers in applying social reward and physical punishment methods.In accordance with the variable of having children there is no significant difference among the teachers in applying any methods except for physical punishment method.There are no significant differences among the teachers as regards the methods of reward and punishment they use in ensuring classroom discipline according to the variable of the types of school they graduated from.In accordance with the variable of teachers? years of service no statistically significant difference among the teachers in applying reward and punishment methods is found. There is no significant difference among the teachers in appyling any of the reward and punishment methods except for tangible reward according to the variable of student number in the classroom. According to the teachers? field of study significant differences are found in applying social reward and tangible reward.Key Words: Classroom management, Discipline, Reward, Punishment
Collections