İstanbul Boğazı yerel deniz trafiği kaynaklı egzoz emisyonları üzerine değerlendirme
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İstanbul İli sahip olduğu yaklaşık 15 milyon nüfusu ve konumlandığı coğrafya itibarıyla önemli bir kenttir. İstanbul halkının ulaşım sorunu geçmişten günümüze kadar devam eden bir süreci yansıtmaktadır. İlgili ulaşım sorununu aşabilmek için deniz taşımacılığına önemli bir görev düşmektedir. İstanbul İli yerel deniz sahasında çalışan dört yerel deniz taşımacılık firması İstanbul halkını her gün iki yaka arasında taşımaktadır. Bu önemli bir kolaylık olmakla birlikte doğaya salınan emisyon değerleri dikkat çeken bir seviyeye ulaşmış durumdadır. Bu değerlerin tespit edilmesi bu çalışmanın temel amacını oluşturmaktadır. Bu çalışma kapsamında İstanbul İli yerel deniz sahasında faaliyet gösteren dört adet yerel deniz taşımacılık firmasının sahip oldukları deniz araçlarının ana ve yardımcı makine bilgileri temel değerler olarak kabul edilmiştir. Sonuç itibarıyla ana ve yardımcı makinelerin doğaya salmış oldukları zararlı gazların oranını tespit edebilmek için firmalardan elde edilen bilgiler var olan emisyon faktörleri ile işlenmiş ve nihai aşamada öngörülen emisyon değerleri hesaplanmıştır. Istanbul Province is an important city in terms of its geographical location and its population of about 15 million. The transportation problem of the Istanbul people reflects a process that continues from the past to the present day. Maritime transport takes on a task in order to overcome the related transport problem. Four local maritime transport companies operating on the local seaboard in Istanbul transport the people of Istanbul between two sides of the Bosphorus every day. With this being an important convenience, the emission values emitted to the environment have reached a remarkable level. Identification of relevant values constitutes the main objective of this study. Within the context of this study, the main and auxiliary engine information of marine vessels owned by four local maritime transport companies operating in the local seaside of Istanbul was accepted as basic values. Consequently, in order to determine the proportion of harmful gases emitted by the main and auxiliary engines to the environment, the information obtained from the companies is processed with the existing emission factors and the emission values foreseen at the final stage are calculated.
Collections