Browsing TEZLER by Title
Now showing items 10309-10328 of 17195
-
Okul öncesi çocuklarda (3 ve 5 yaş) hareketin bilginin duyusal kaynaklarını ayırt etme ve kaynak belleğine etkisi
(İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-09-11)Bu çalışmada, 3 ve 5 yaş çocuklarında, duyusal-motor becerileri ile ilişkili olduğu düşünülen hareket değişkenin, bilginin nerede, ne zaman, nasıl, kim vasıtasıyla ve hangi duyu yoluyla edinildiğine dair ayrıntıları içeren ... -
Okul öncesi çocukların evlilik çatışma algısı ile kişiler arası problem çözme becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi
(İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-08-10)Bu çalışmanın amaçları okul öncesi çocukların evlilik çatışması algısını incelemek ve çocukların evlilik çatışması algılarının kişilerarası problem çözme becerilerine etkisini araştırmaktır. Ayrıca çocukların algıladığı ... -
Okul öncesi değerler eğitimi uygulamalarının değerlendirilmesi (Okul öncesi öğretmenleri üzerinde bir inceleme)
(İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-09-17)Bu çalışma değerler eğitimi uygulamalarını okul öncesi eğitim kademesinde öğretmen görüşleri ekseninde değerlendirmeyi hedeflemektedir. Bu kapsamda İstanbul ilinin Esenler ilçesinde 3-6 yaş arası çocuklara hizmet veren 71 ... -
Okul öncesi dönem çocuklarına yönelik çizgi filmlerde toplumsal cinsiyetin inşası: Niloya örneği
(İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-01-16)Çocukların dünyayı televizyondaki çizgi filmlerden öğrenir hale gelmesi ile birlikte çizgi filmlerin içeriğinin ve çizgi film karakterlerinin eşitlikçi bir düzen içinde farklılıklara saygılı olarak sunulması büyük önem ... -
Okul öncesi dönem din eğitimi (İslam dini) programlarının karşılaştırmalı değerlendirilmesi Türkiye ve Amerika örnekleri
(İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmada, Türkiye'de 2014 yılından beri uygulanmakta olan Diyanet İşleri Başkanlığı Kur'an Kursu Öğretim Programı (4-6 Yaş Grubu) ile Amerika'da yaşayan Müslümanlar tarafından 1993 yılından beri uygulanan ... -
Okul öncesi dönemindeki çocukların ritim senkronizasyonlarında müziğe ait duygu durumlarıyla örtüşen ve örtüşmeyen mimiklerin etkisi
(İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-05-06)Bu çalışmanın amacı, okul öncesi dönemindeki çocukların ritim senkronizasyonlarını sağlamalarında, belirlenmiş olan müzik parçalarına ait duygu durumlarıyla uyumlu olan ve olmayan mimiklerin etkisini değerlendirmektir. ... -
Okul yöneticilerinin yaratıcılıkları ve yönetim tarzları ilişkisinin incelenmesi
(İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırma, resmi ve özel genel liselerde görev yapan okul yöneticilerinin yaratıcılıklarıyla yönetim tarzları arasındaki ilişkiyi saptamak amacıyla gerçekleştirilmiştir.Araştırmanın evreni, 1999-2000 öğretim yılında, ... -
Okullardaki örgütsel kültürün okul yöneticilerinin etik davranışları üzerindeki etkisi
(İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu tezde temel olarak Okulların örgütsel kültür yapılarının belirlenmesi örgütselkültür yapıların okul yöneticilerinin etik davranısları ile ne gibi iliski içerisindeoldukları incelenmistir.Okulların örgütsel kültürünün ... -
Okulların yakın çevresindeki ticari işletmelerin CBS ile mekansal analizi: Küçükçekmece ilçesi örneği
(İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-03-09)Eğitim ve öğretimin verimli ve kaliteli olarak sürdürülebilmesi sadece okul içlerinin değil, okulların yakın çevrelerinin de öğrencilerin fiziksel, psikolojik ve pedagojik açıdan güvenli ve sağlıklı olmasına bağlıdır. ... -
Okulöncesi dönem 6 yaş çocuklarının benlik algıları ile bilişsel performansları arasındaki ilişki
(İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Araştırmada, okulöncesi dönem 6 yaş çocuklarının benlik algıları ile bilişsel performansları arasındaki ilişki ile; benlik algıları ve bilişsel performansları çeşitli demografik değişkenlere göre incelenmiştir.Araştırmada ... -
Okuma becerisinin geliştirilmesi ve çocuğun dil-kavram gelişmesi bağlamında Yalvaç Ural`ın çocuk kitapları
(İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Çocuk kitapları çocuğun dil ve kavram gelişimine katkı sağlayan önemli kaynaklar arasındadır. Bu çalışmada da Türk çocuk edebiyatına nitelikli ürünler kazandırmış olan Yalvaç Ural'ın çocuk kitaplarının bu bağlamda ... -
Okuma-anlama başarısı
(İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)ÖZET Araştırmanın amacı ilkokul birinci sınıfta okuyan, çeşitli sosyo ekonomik ve kültürel çevrelerden gelen çocuklarda okuma-anlama başarısını etkileyen faktörleri belirlemektir. Yüksek, orta ve düşük sosyo-ekonomik ve ... -
Olağanüstü dönemde büyükşehir yönetimi: İstanbul örneği
(İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)oz Türkiye Cumhuriyeti tarihine bakıldığında işleyen demokratik siyasal sürecin birkaç kez kesintiye uğradığını görmekteyiz. Bu müdahalelerin ikisini asli-kapsayıcı, iki tanesini de tali-düzenlemeci olarak nitelemek yanlış ... -
Olağanüstü durumlarda eğitim, eğitimin problemleri ve çözüm yolları (Marmara depremi, Sakarya örneği, ilk ve orta öğretim)
(İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)oz 17 Ağustos 1999 tarihinde Türkiye'nin nüfusça kalabalık, sosyal hayatın hareketli,sanayi,ticaret ve tarım faaliyetlerinin yoğun olduğu,Marmara Bölgesi'nde bir deprem yaşanmıştır. Olağanüstü Durumlarda Eğitim, ... -
Olağanüstü yönetim usulleri
(İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06) -
OLAP araçlarının karar destek sistemleri içindeki yeri ve bir uygulama
(İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)oz `OLAP Araçlarının Karar Destek Sistemleri İçindeki Yeri ve Bir Uygulama` isimli çalışmamızda, oldukça yeni bir konu olan OLAP bilgi teknolojisi tanıtılmaya çalışılmıştır. Bu amaç doğrultusunda; karar verme süreci, karar ... -
Olası İstanbul depreminin Marmara Bölgesinde sanayi sektörüne etkisi
(İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Nüfusunun %98'i deprem bölgelerinde yaşayan ülkemizde 1999 yılında, İzmit ve Adapazarı civarında meydana gelen iki büyük deprem, bölgede çok büyük can ve mal kaybına yol açmıştır. Deprem öncesi yeterli hazırlık ... -
Olimpiyat oyunları ve turizm ilişkisinin Türkiye açısından değerlendirilmesi
(İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06) -
Oliver`ye göre Anadolu (Birecik, Şanlıurfa, Mardin, Nusaybin)
(İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Çalışmamızda, gezgin Olivier'nin iran'a giderken geçtiği Güneydoğu Anadolu Bölgesi'nin 4 kenti; Birecik, Şanlıurfa, Mardin ve Nusaybin hakkındaki 1799 tarihine ait gözlemleri, bu kentlerin günümüzdeki durumları ... -
Olumlu zarar
(İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-11-11)Olumlu zarar, borçlunun sözleşmeden doğan borcunu hiç ya da gereği gibi ifa etmemesi nedeniyle alacaklının uğramış olduğu zarardır. Uygulamada bu durumun sıklıkla yaşanıyor olması, olumlu zarar kavramını daha da önemli ...