Show simple item record

dc.contributor.advisorKesik, Ahmet
dc.contributor.authorÖz, Mehmet
dc.date.accessioned2020-12-07T10:50:58Z
dc.date.available2020-12-07T10:50:58Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2020-03-20
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/134691
dc.description.abstractÜlkemizde MEB'e bağlı resmi okullara yönetici seçimi her dönem çok tartışılmış ve eleştirilmiş bir konudur. Cumhuriyet döneminden itibaren yapılan tüm uygulamalar bir türlü istenilen verim ve etkinliği sağlayamadığından çok sık değiştirilmiş ve halen değiştirilmeye devam edilmektedir.Bu araştırma MEB'e bağlı resmi okullarda görev yapacak olan yönetici personelin seçiminde uygulanan yöntemin 1739 sayılı Milli Eğitim Temel Kanun'undaki amaçlara ne düzeyde hizmet ettiğini, eğitim kurumlarının hedeflerinin gerçekleştirilmesine katkısını, çalışanların bu konudaki algılarını saptayarak alınması gereken tedbirlere ilişkin önerileri tespit etmek amacı ile yapılmıştır.Bu çalışmada Eskişehir ili, Sivrihisar ilçesi özelinde halen görev yapmakta olan okul yöneticilerinin kurumsal algıları ışığında MEB genelinde yönetici personelin yetiştirilmesi, seçilmesi ve seçilecek yöneticilerde hangi tür bilgi ve becerilerin kazandırılmış olması hususlarında derinlemesine analizler yapılarak kriterler oluşturulmuş ve buna dayalı olarak bir model önerisi sunulmuştur.Anahtar Kelimeler: Yönetici personel seçme, Millî Eğitim Temel Kanunu, Kurumsal algı, Okul yöneticisi.
dc.description.abstractIn our country, selection of managers to public schools connected Ministry of National Education has been widely discussed and criticized subject for each term. Because of all applications haven't been able to provide a satisfactory efficiency and effectiveness since the Republican period, it was changed very frequently. And it still continues to change.This research is performed with the purpose of finding answers to the following issues: In what level the method in the selection of personnel managers in the schools sever the aims of 1739 the National Education Basic Law, and how it contributes to achieve the objectives of educational institutions employees to identify on this issues and take precautions accordingly. In this study, regarding to corporate perceptions of the school administrators who are on duty in Sivrihisar, Eskişehir, training of administrators, their selection method and which types of skills and knowledge they should have is questioned and by performing in-dept analysis, the criteria is established in that issue , finally the method suggestion is presented accordingly. Key Words: Selection of Manager, the National Education Basic Law, Corporate Perception, School Administrator.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleMEB yönetici personel seçim tekniklerinin etkinliği üzerine bir model önerisi Sivrihisar (Eskişehir) örneği
dc.title.alternativeA proposal model on the effectiveness of the methods of executive personnel selecti̇ons, example of Sivrihisar (Eskişehir)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-03-20
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10078902
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityTÜRK HAVA KURUMU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid616365
dc.description.pages127
dc.publisher.disciplineİşletme Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess