Show simple item record

dc.contributor.advisorEminoğlu, Cafer
dc.contributor.authorElmas, Nazim
dc.date.accessioned2020-12-07T10:50:51Z
dc.date.available2020-12-07T10:50:51Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2020-03-19
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/134689
dc.description.abstractİLKÖĞRETİM OKUL YÖNETİCİLERİNİN DÖNÜŞÜMCÜ LİDERLİK ÖZELLİKLERİNE SAHİP OLMA DÜZEYLERİNİN ÖĞRETMENLERİN İŞ DOYUMLARI ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ: AFYONKARAHİSAR İLİ UYGULAMASIELMAS, NazımYüksek Lisans, İşletme Bilim DalıTez Danışmanı: Yrd. Doç. Dr. Cafer EMİNOĞLUMayıs-2015, 116 sayfaBu araştırmanın temel amacı; öğretmen algılarına göre ilköğretim okul yöneticilerinin dönüşümcü liderlik özelliklerine sahip olma düzeyleri ve öğretmenlerin iş doyum düzeylerinin belirlenmesi, ilköğretim okul yöneticilerinin dönüşümcü liderlik özelliklerine sahip olma düzeyleri ile öğretmenlerin iş doyum düzeyleri arasında bir ilişki olup olmadığının incelenmesidir. Ayrıca öğretmenlerin demografik özelikleri açısından ilköğretim okul yöneticilerinin dönüşümcü liderlik özelliklerine sahip olma düzeyleri ve öğretmenlerin iş doyum düzeylerinin incelenmesi de araştırmanın diğer amacını oluşturmaktadır.Amaç doğrultusunda, kişisel bilgi formu, dönüşümcü liderlik ölçeği ve Minnesota iş doyum ölçeğinden oluşan anket formu; 2013-2014 eğitim öğretim yılında Afyonkarahisar il merkezinde bulunan Milli Eğitim Bakanlığı'na ilköğretim kurumlarında görev yapan 349 öğretmene uygulanmıştır. Anketlerden elde edilen veriler bilgisayar ortamında SPSS istatistik paket programı aracılığıyla analiz edilmiştir.Araştırma sonucunda; öğretmenlerin okul yöneticilerinin yüksek düzeyde dönüşümcü liderlik özelliklerine sahip olduklarını düşündükleri ve işlerinden yüksek düzeyde doyum sağladıkları sonucuna ulaşılmıştır. Araştırmada öğretmenlerin yaşlarına ve mesleki deneyimlerine göre, yöneticilerine ilişkin algıladıkları dönüşümcü liderlik özelliklerinde farklılaşmaların olmadığı, cinsiyetlerine, eğitim düzeylerine ve görev yaptıkları okul türüne göre, yöneticilerine ilişkin algıladıkları dönüşümcü liderlik özelliklerinde farklılıkların olduğu saptanmıştır. Öğretmenlerin cinsiyet yaş ve mesleki deneyimlerinin, iş doyum düzeylerinden bağımsız olduğu, eğitim düzeylerinin ve görev yaptıkları eğitim kurumlarının ise iş doyum düzeylerinde anlamlı etkilerinin olduğu belirlenmiştir. Araştırmada ayrıca, okul yöneticilerinin dönüşümcü liderlik özelliklerine sahip olma düzeyleri ile öğretmenlerin iş doyum düzeyleri arasında istatistiksel açıdan pozitif yönlü anlamlı ilişkilerin olduğu, okul yöneticilerinin dönüşümcü liderlik özelliklerine sahip olma düzeylerinin artmasının, öğretmenlerin iş doyum düzeylerini artırdığı sonucuna ulaşılmıştır. Anahtar Kelimeler: Liderlik, Dönüşümcü Liderlik, İş Doyumu
dc.description.abstractThe effects of transformational leadership levels of directors in primary education for the theachers and their satisfaction: Model of Afyonkarahisar ELMAS, NazımMaster's degree, Department of BusinessThesis Advisor: Assistant Prof. Dr. Cafer EMİNOĞLUMay-2015, 116 pagesThe main goal of this search is; to analyse transformational leadership levels of the directors in primary education, to determine the levels of satisfaction, to identify whether there is a relations between the transformational leadership and satisfaction of teachers, and also, to examine these levels in terms of demographic specialty of teachers and their satisfaction levels.For these goals; personal information form, the transformational leadership scale and questionnaire are applied to 349 teachers working in primary education institutions in Afyonkarahisar for the education period of 2013-2014.The datas gained from questionnaires are analysed with SPSS21.0, statistical programme.In consequence of the search; it's reached that the teachers think that the directors have high levels of transformational leadership and they ensure satisfaction with high-level in their jobs and also there is no difference between the transformational leadership specialties of the directors in terms of ages and professional experiences but the discrepancy comes from their gender, levels of education and types of the schools. In the search; it's figured out that there is positively correlation between the levels of transformational leadership of the directors and the satisfaction levels of the teachers, and that increase of transformational leadership levels pushes up the satisfaction levels of the teachers.Keywords; Leadership, Transformational Leadership, Satisfactionen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim okul yöneticilerinin dönüşümcü liderlik özelliklerine sahip olma düzeylerinin öğretmenlerin iş doyumları üzerindeki etkileri: Afyonkarahisar ili uygulaması
dc.title.alternativeThe effects of transformational leadership levels of directors in primary education for the theachers and their satisfaction: Model of Afyonkarahisar
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-03-19
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10075260
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityTÜRK HAVA KURUMU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid616154
dc.description.pages116
dc.publisher.disciplineİşletme Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess