Show simple item record

dc.contributor.advisorDerinkuyu, Kürşad
dc.contributor.authorEkemen, Mustafa
dc.date.accessioned2020-12-07T10:50:38Z
dc.date.available2020-12-07T10:50:38Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/134685
dc.description.abstractEnerji, insanların yaşamlarını sağlıklı ve güvenli bir şekilde sürdürebilmeleri için gerekli olan temel ihtiyaçlar arasında yer alır. İnsan hayatının mevcut standartlar çerçevesinde sürdürebilmesi, enerji üretimi ile tüketimi arasındaki aktüeryal dengenin sağlanması ile mümkündür. Enerjiye olan bağımlılığın devam ettiği günümüzde aktüeryal dengenin sağlanabilmesi ancak sürdürülebilir enerji politikası ile mümkündür. Bir ayağını sürüdülebilir enerji üretiminin, diğer ayağını ise enerji tasarrufunun oluşturduğu bu politikanın temel amacı, doğal çevrenin korunarak sürdürülebilir yaşam seviyesini korumaktır. Enerjinin verimli kullanılması ise ancak enerji verimliliği konusundaki farkındalık düzeyinin yükseltilmesi ile mümkündür. Enerji verimliliği farkındalığı gelişiminin ilköğretim ve ortaokul gibi erken yaşta alınan eğitimle daha da geliştirilebileceği düşünüldüğünde, bu çocuklara eğitim veren öğretmenlerin farkındalık düzeyinin belirlenmesinin ve geliştirilmesinin sürdürülebilir enerji politikası açısından oldukça önemli olduğu açıktır. Bu bağlamda çalışmada, ortaokul öğretmenlerinin enerji verimliliği konusunda farkındalık düzeyleri tespit edilmeye çalışılmış ve bunun geliştirilmesi için yapılması gerekenler tartışılmıştır. Bulgular, ortaokul öğretmenlerinin çevre kirliliğinin nedenleri konusunda önemli derecede fikir sahibi olduklarını ancak bu kirliliğe neden olan faktörler arasında enerji kaynaklarına çok fazla yer vermediklerini göstermiştir. Bu kirliliği azaltmak için başvurulacak yollardan biri olan enerji verimliliği konusunda kavramsal olarak çok fazla bilgiye sahip olmamalarına karşın enerji verimliliğinin artırılması için neler yapılması gerektiği konusunda önemsenecek derecede farkındalığa sahip oldukları görülmüştür. Çalışmadan elde edilen bulgular ortaokul öğretmenlerinin enerji verimliliği farkındalık düzeylerinin yükseltilmesi gerekliliğine işaret etmektedir. Anahtar Kelimeler: Enerji verimliliği farkındağı, ortaokul öğretmenleri, sürdürülebilir enerji politikası
dc.description.abstractEnergy has an important place among people's basic necessities. In today's world, such a balance could be reached by implementing sustainable energy policies. The aim of this policy is to provide sustainable living conditions by protecting natural environment in which people live. Efficient use of energy will only be possible by increasing the awareness of people. Since behavior regarding to energy saving can accurately be developed at the early stages of the education it is clear that determining and developing awareness of the teachers, who teach these students, are crucial for sustainable energy policy. In this context, the aim of this study is to capture the awareness level of secondary school teachers on efficient use of energy and environmental pollution. Findings from the study showed that the secondary school teachers significantly have some sentiments on pollution but they do not cinsider the energy sources as the reasons of this pollution. Although they do not have enough conceptual knowledge on efficient use of energy to reduce environmental pollution, it is observed that they have significant level of awareness for increasing energy saving. Findings from the study indicate that the awareness level of secondary school teachers regarding to efficient use of energy should be increased.Key words: Awareness for energy saving, secondary school teachers, sustainable energy policyen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleEnerji verimliliği konusunda farkındalık düzeyinin belirlenmesi: Manisa ili ortaokul öğretmenleri örneği
dc.title.alternativeDetermination of awareness level of energy saving behavior: A case from secondary school teachers in Mani̇sa province
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmEnvironmental awareness
dc.subject.ytmProductivity
dc.subject.ytmEnergy
dc.subject.ytmSecondary school teachers
dc.subject.ytmMetacognitive
dc.subject.ytmConceptual knowledge
dc.subject.ytmAwareness
dc.subject.ytmSustainability
dc.identifier.yokid10064543
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityTÜRK HAVA KURUMU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid383706
dc.description.pages100
dc.publisher.disciplineİşletme Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess