Tek Avrupa Hava Sahası kapsamında Türkiye`nin karşılaştığı engellere ilişkin uzman görüşleri
dc.contributor.advisor | Dursun, Erdal | |
dc.contributor.author | Erol, Ufuk | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T10:50:35Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T10:50:35Z | |
dc.date.submitted | 2015 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/134684 | |
dc.description.abstract | Tek Avrupa Hava Sahası (TAHS), Avrupa Birliği'nin Hava Trafik Yönetimi (ATM) alanındaki bütünleşmesinin temel aracı ve hâlihazırda çalışmaları devam eden en büyük projelerinden bir tanesidir. TAHS, daha ekonomik hava sahası yoluyla Birlik vatandaşlarına daha iyi imkânlar sağlamayı ve çevresel faktörleri daha fazla hesaba katarak gelecek nesillere daha iyi bir ortam miras bırakmayı hedefleyen AB ulaştırma politikasının bir alt bileşenidir.Türkiye, konumu ve gelişmekte olan havacılık yapısı ile TAHS girişiminden azami yarar sağlanmasına katkı sağlayabilecek en önemli paydaşlardan bir tanesidir. Ne var ki, Türkiye'nin TAHS'a katılımı önünde başta Ege ve Kıbrıs sorunları olmak üzere bir takım engeller bulunmaktadır.Bu çalışmada, TAHS girişiminin temel unsurları ile mantıksal arka planı açıklanmakta, Türkiye ile AB ilişkilerinin tarihi sürecine değinilmekte, Türkiye'nin TAHS'a katılımının önündeki engeller ortaya konulmaya çalışılmakta ve bu engeller için olası çözüm önerileri belirlenmeye çalışılmaktadır. | |
dc.description.abstract | Single European Sky (SES) is one of the basic instruments of the European Union's integration under the Air Traffic Management (ATM) domain and one of the most important on-going projects. SES is a sub item of the EU transport policy, that aims providing better opportunities to the citizens of the Union via more economic Airspace and hand down a better environment to the next generations with due regard to the environmental factors.Turkey, with its position and growing aviation structure, is among the most important stakeholders, which could contribute to gain the maximum benefit from the SES initiative. However, there are some obstacles in front of the Turkey's integration to the SES, Aegean and the Cyprus disputes are in the lead.In this study, primary elements and logical background of the SES are explained, time course of the European Union (EU) and Turkey relations are mentioned, it was tried to put forward the obstacles for the Turkey's integration to the SES and define some possible solutions to these obstacles. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Sivil Havacılık | tr_TR |
dc.subject | Civil Aviation | en_US |
dc.subject | İşletme | tr_TR |
dc.subject | Business Administration | en_US |
dc.title | Tek Avrupa Hava Sahası kapsamında Türkiye`nin karşılaştığı engellere ilişkin uzman görüşleri | |
dc.title.alternative | Expert views on the obstacles that Turkey faces within the concept of Single European Sky | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Havacılık İşletmeciliği Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Single European Sky | |
dc.subject.ytm | Airports | |
dc.subject.ytm | Air traffic controller | |
dc.subject.ytm | Airlines | |
dc.subject.ytm | Air traffic management | |
dc.subject.ytm | Turkey | |
dc.subject.ytm | European Union | |
dc.subject.ytm | Aviation | |
dc.subject.ytm | Transportation policy | |
dc.subject.ytm | Transportation systems | |
dc.identifier.yokid | 10076982 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | TÜRK HAVA KURUMU ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 408768 | |
dc.description.pages | 129 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |