Show simple item record

dc.contributor.advisorMavili, Aliye
dc.contributor.authorUslu, Nizamettin
dc.date.accessioned2020-12-07T10:49:58Z
dc.date.available2020-12-07T10:49:58Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/134625
dc.description.abstractGünümüzde yeni bir çağ açan elektronik ticaret, kaçınılmaz bir büyüklüğe ve ciddi bir pazar payına sahip olmuş bulunmaktadır. Her geçen gün katlanarak büyüyen elektronik ticaret internetin de hızlı yayılması ile birlikte zaman ve mekândan tasarruf sağladığından tüketici eğilimlerini kendine taraf çekmeyi başarmış buna paralel olaraktan üretici ve satıcı içinde yeni müşteri ve sınırlarının dışına çıkma imkânı verdiğinden yeni ticaret modeli olmayı başarmıştır. Tüketiciler böyle bir ağ içinde daha da bilgilenmekte ve güçlenmekte, ürün ve hizmet üreticileri bire bir pazarlamayı tüm dünyaya bu şekilde yayabilmekte ve küresel bir piyasaya hızla ulaşabilmektedirlerGenel bir bakış açısı ile bakarsak internetin yaygınlaşması ile birlikte şehirler, ilçeler hatta en ücra köylere ağ sistemi ile birlikte dağıtım kanalları oluşturan sınırları kaldıran bir ticaret sistemi olmuştur.Tez çalışması kapsamında günümüzün bir gerçeği olan teknolojik gelişmeler ve aynı zamanda bu teknolojik gelişmeler ile paralel yenilen ve her geçen gün daha büyüyerek büyük bir kullanıcı kitlesine ulaşan elektronik ticareti meydana getiren temel parçalar ele alınarak geniş bir literatür çalışması yapılmıştır. Elektronik ticaretin temel taşı olan müşterilerin elektronik alışveriş eğilimleri ile alakalı anket çalışması yapılmış ve tüketici eğilimlerinin; cinsiyet, yaş grubu, medeni durum, internette alışveriş yapma süresi-sıklığı ve gelir düzeyindeki değişimine göre eğilimleri ayrıntı bir şekilde ele alınmıştır.Son bölüm de araştırmada elde edilen bulgular değerlendirilmiş ve müşterilerin ortaya koyduğu eğilimlerin sonuçları ayrıntılı bir şekilde sunulmuştur.Anahtar Kelimeler: E-Ticaret, tüketici, yeni ticaret modeli, satıcı, internet
dc.description.abstractElectronic trading opens new era today, it has inevitable big size and a considerable market share. Electronic commerce that is growing day by day, with the rapid spread of the internet and beacuse it is saving time and place together, succeded to interest the customers and because it gives the opportunity for both the producers and the sellers to spread out for new customers and limits, has managed to become a new bussiness model. Consumers in such a network are becoming storonger and more informed, the manufacturers are able to spread the market throughout the World and reach a global market rapidly.If we look with an overview, with the popularization of the Internet, e-commerce becomes a system that creates network distribution channels and removes the boundaries between cities, districts and even the villages.This thesis is a wide literature study about the technological growth and the basic parts of e commerce that is growing day by day with the new technology and reaches a customer mass. A questionaire about the customer trends which is the basic of e-commerce is done showing the detailed trend of customers acording to their age, gender, maritual status, the time and the frequency they spend on internet and their level of income. The last section evaluates the research findings and presents the results of customer trends exhaustively.Keywords: E-Commerce, cunsumer, dealer, internet, new trade modelen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleTürkiye`de e - ticaretin durumu ve geleceği: Ankara ili, Kızılay bölgesinde e - alışveriş ile alakalı müşteri eğilimi üzerine bir araştırma
dc.title.alternativeThe state and future of e - commerce in Turkey: A research about the customer tend to e - commerce in Ankara, Kızılay
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmElectronics
dc.subject.ytmAnkara-Kızılay
dc.subject.ytmCustomer preferences
dc.subject.ytmCustomers
dc.subject.ytmTrade
dc.subject.ytmElectronic commerce
dc.identifier.yokid10088029
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityTÜRK HAVA KURUMU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid408785
dc.description.pages165
dc.publisher.disciplineİşletme Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess