Show simple item record

dc.contributor.advisorEriş, Engin Deniz
dc.contributor.authorYalçin, İbrahim Hakki
dc.date.accessioned2020-12-07T10:49:46Z
dc.date.available2020-12-07T10:49:46Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2020-03-27
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/134609
dc.description.abstractLiderlik ve Örgüt Kültürü İlişkisi: Eğitim Kurumları Açısından Bir İnceleme (İzmir-Kemalpaşa Örneği)YALÇIN, İbrahim Hakkı Yüksek Lisans, İşletme Bilim Dalı Tez Danışmanı: Doç. Dr. Engin Deniz ERİŞTemmuz - 2015, 120 SayfaÖrgüt kültürü, tüm personelin davranışlarını ve genel görüntüsünü şekillendiren, semboller aracılığı ile öğrenilebilen ve öğretilebilen, kuşaktan kuşağa aktarılabilen değişen nitelikteki değer, düşünce ve normlar bütünüdür (Atay, 2001:239). Bir okulun yönetici ve öğretmenlerince paylaşılan felsefesi, inançları, davranışları, ideolojileri, duyguları, sanıları beklentileri, tutumları, normları ve değerleridir. Okul kültürü, çalışanlar tarafından paylaşılan normlar, inançlar, değerler ve varsayımlardan oluşur ve basitçe bir şeyleri yapma, çevredeki kişilerle ilişkiye girme yoludur (Gümüşeli, 2006:8). Eğitim Kurumu; genel, mesleki ve teknik eğitim alanında diploma almaya götüren ortaöğretim kurumları ile belge ve sertifika programlarının uygulandığı her tür ve derecedeki örgün ve yaygın eğitim öğretim kurumlarını, ifade eder ( MEB Mevzuat Tanımlar: Madde 4/1-a).Ortaöğretim Kurumu: Ortaokul veya imam-hatip ortaokulundan sonra dört yıllık eğitim ve öğretim veren, resmî ve özel örgün eğitim okul ve kurumlarının her birini ifade eder (MEB Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği madde4/1-m). Okul Yöneticileri: Öğretmenlere, öğrencilere, velilere ve çevreye eğitim ve öğretimde liderlik yapar, verimliliğin artırılmasına, ekip ruhunun oluşturulmasına, okulun çevreyle bütünleşmesine ve kurum kültürünün geliştirilmesine yönelik çalışmalar yapar, okulu hizmete hazır durumda bulundurur. Bilimsel ve teknolojik gelişmeler, verimlilik ve saydamlık ilkeleri doğrultusunda okulu sürekli yeniler ve geliştirir, zamanı ve tüm imkânları okulun amaçlarını gerçekleştirmek için kullanır (MEB Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği madde77/1).Lider, sosyal bir grubun parçasıdır ve liderlik, liderin grup üyesi olan diğer kişilerle ilişkileri, statü ve rol ilişkileri ile oluşmaktadır. Bu ilişki içerisinde lider, grup davranışı ve inançları üzerinde en etkili olan kişidir. Lider bu etki ile başkalarına iş yaptırma gücüne sahip olmaktadır. Liderler girişim yeteneği, düşünüş özgürlüğü, adalet duygusu, benzerlerine yardım isteği ve bu gibi nitelikleri ile diğer grup üyelerinden farklıdırlar ( Özmen, 2009:7).Eren'e (2010) göre liderlik; bir grup insanı belirli amaçlar etrafında toplayabilme ve bu amaçları gerçekleştirmek için onları harekete geçirebilmek için sahip olunan bilgi ve yeteneklerinin toplamıdır. Koçel (2014) ise liderliği belirli kişisel veya grup amaçlarını gerçekleştirmek için bir kimsenin başkalarının faaliyetlerini etkilemesi ve yönlendirmesi süreci olarak tanımlamaktadırlar. Bu araştırmada, İzmir-Kemalpaşa Eğitim Kurumlarında görev alan okul yöneticilerinin liderlik ile örgüt kültürü ilişkisi ve örgüt kültürünü etkileyen faktörler saptanacaktır.Anahtar Kelimeler: Örgüt Kültürü, Liderlik, Kurum Kültürü.
dc.description.abstractABSTRACTRelationship between Leadership and Organizational Culture: A Study in Terms of Educational Institutions (Izmir-Kemalpasa Sample)Yalcin, Ibrahim HakkiMaster of Business Administration DepartmentSupervisor: Assoc. Prof. Dr. Engin Deniz ERİŞJuly – 2015, Page 120Organizational culture shapes the behavior of all staff and the overall image, which can be learned and can be taught through symbols, values can be transferred from one generation to the changing nature, is the whole idea and norms (Atay, 2001, :239). A school administrators and teachers shared by philosophy, beliefs, behaviors, ideologies, emotions, think expectations, attitudes, norms and values. School culture, norms shared by employees, beliefs, values and assumptions and not simply consist of things is the way to engage with the surrounding people (Gumusel, 2006:8) .Eğit Education Council; general, vocational and technical training leading to a diploma in upper secondary education institutions with documents and formal of all types and extent to which the certificate program and extensive educational institutions, refers to (MEB Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği madde4/1-m).Secondary Education: After a four-year middle school or junior high school theology that training and education, formal and special education schools and institutions refers to each braid (Regulation of Secondary Education in Article 4/1-m). School Administrators: Teachers, students, parents and a leader in environmental education and training, productivity enhanced, team spirit creation, is making efforts to improve the school's environmental integration and corporate culture, take the case ready for school services. Scientific and technological developments, efficiency and transparency and in line with school policies are renewed constantly develops, the time and use it to achieve the objectives of all school facilities (MEB Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği madde77/1).Leader is part of a social group and leadership, relations with other persons that are members of the group's leaders, consists of the status and role relationships. Leader in this relationship, the group is one of the most influential on behavior and beliefs. Leaders are working to have the power to make others with this effect. Leaders interference ability, freedom of thought, his sense of justice, are different from the aid request and such like qualities with other group members (Özmen, 2009:7).Erener (2010) based leadership; is the sum of a group of people to gather around specific goals and possessed the knowledge and skills to be able to mobilize them to achieve these objectives. Koçel (2014), the leadership of others to influence one's personal or group to perform specific objectives and activities are defined as the orientation process. In this study, Izmir Kemalpasa Education leadership, organizational culture, relations with the involved institutions and school administrators will be determined on factors affecting the organizational culture.Keywords: Organizational Culture, Leadership, Organizational Culture.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleLiderlik ve örgüt kültürü ilişkisi: Eğitim kurumları açısından bir inceleme (İzmir-Kemalpaşa örneği)
dc.title.alternativeRelationship between leadership and organizational culture: A study in terms of educational institutions (İzmir-Kemalpasa sample)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-03-27
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10092871
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityTÜRK HAVA KURUMU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid617301
dc.description.pages130
dc.publisher.disciplineİşletme Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess