İlköğretim öğrencilerinin sportif faaliyetlere katılım düzeyi ile sosyal uyum ve iletişim beceri düzeyleri arasındaki ilişkilerin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada, ?İlköğretim Öğrencilerinin Sportif Faaliyetlere Katılım Düzeyi ile Sosyal Uyum ve İletişim Beceri Düzeyleri Arasındaki İlişki? incelenmiştir.Araştırmanın örneklemini, 2008-2009 öğretim yılında Kayseri ilinin Talas ilçesinde Osman Hilmi Kalpaklıoğlu İlköğretim Okulu, 75.Yıl Mühibe Germirli İlköğretim Okulu, Şehit Binbaşı Mahmut Şahin İlköğretim Okulu, Derviş Güneş İlköğretim Okulu, Özel Tevfik Kuşoğlu İlköğretim Okulu, Özel Eras Koleji İlköğretim Okulu, Çömlekçi İlköğretim Okulu ve Kayseri merkezinde yer alan Hacı Aydıncı ve 60.Yıl Cumhuriyet İlköğretim Okulu 6. ve 7. sınıfında öğrenim gören öğrencilerin tamamı oluşturmaktadır.Araştırmada araştırmacılar tarafından geliştirilmiş 10 soruluk kişisel bilgi formu, 7 soruluk aile içi uyum düzeyini belirleme formu ve 7 soruluk sportif faaliyetlere katılım düzeyini belirleme formu kullanılmıştır. Çalışmada 28 soruluk Bell Uyum Envanteri kullanılmıştır. Remzi Öncül tarafından adapte edilerek Türkçeye çevrilmiş Bell Uyum Envanteri'nin ülkemizde geçerlik ve güvenirlik çalışmaları yapılmıştır. Son olarak araştırmada 45 sorudan oluşan Ersanlı ve Balcı (1996) tarafından geliştirilen İletişim Becerileri Envanteri kullanılmıştır.Araştırmanın sonucunda öğrencilerin sportif faaliyetlere katılımlarının, sınıflarına, cinsiyetlerine, yaşlarına, anne babanın çocuğa karşı tutumuna, anne babanın eğitim ve gelir düzeyine göre öğrencinin sosyal uyum ve iletişim becerisini anlamlı olarak farklılaştırdığı bulunmuştur.Anahtar Kelimeler : Sosyal uyum, iletişim beceri düzeyi, sportif faaliyet. In this study, the level of participation in sports activities of primary students and the relationship between the levels of social cohesion and communication skills were analysed.All of the students in sixth and seventh classes in Osman Hilmi Kalpaklıoğlu Primary School, 75.Yıl Mühibe Germirli Primary School, Şehit Binbaşı Mahmut Şahin Primary School, Derviş Güneş Primary School, Özel Tevfik Kuşoğlu Primary School, Özel Eras Koleji Primary School,Çömlekçi Primary School, Hacı Aydıncı and 60.yıl Cumhuriyet Primary School which are inthe centre of Kayseri constitute the sampling of the research.In the research, the personal information form developed by the researchers having 10 questions, the determination form, having 7 questions, for the level of domestic harmony.The determination form, having 7 questions, for the level of the participation in sports activities were used.In the study,the Bell Integration In ventory,having 28 questions, was used.The validity and reliability studies of the Bell Integration Inventory were done in our country.The Bell Integration Inventory was translated into Turkish by Remzi Öncül.Finally, the Communication Skills Inventory, having 48 questionns, was used in the research.It was develpoed by Ersanlı and Balcı(1996).As a result of the research,the participation of students in sports activities and the social adaptation an communication skills of the student expressly change according to their classes, ages, the attitude of the parents for the child and the education and income level of the parents.Keywords:Social Adaptation,The Level of Communication Skills and Sport Activities.
Collections