dc.contributor.advisor | Topoyan, Mert | |
dc.contributor.author | Buhur, Halil | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T10:49:17Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T10:49:17Z | |
dc.date.submitted | 2015 | |
dc.date.issued | 2020-03-19 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/134549 | |
dc.description.abstract | İLK VE ORTA ÖĞRETİM DEVLET OKULLARINDAKİÖĞRETMENLERİN GÜÇLENDİRİLMESİNİN MOTİVASYONLARIÜZERİNE ETKİSİBUHUR, HalilYüksek Lisans Tezi, İşletme Anabilim DalıTez Danışmanı: Yrd. Doç. Dr. Mert TOPOYANOcak 2015, 105 sayfaÖrgütlerin temel yapı taşlarını oluşturan insan unsuru ve insanların sahip oldukları farklı değer, düşünce ve kişisel özelliklerdir. Yaşamı düzenleyen ve tasarlanan yaşamı kurallar, yöntemler ve tekniklere göre yaşayanlar da insanlardır. Günümüzün sosyal yaşamı ve iş yaşamı; rekabet, küreselleşme, teknolojinin gelişmesi ve beraberinde getirdiklerinin artı ve eksi yanları, bireylerin beklentilerindeki değişimler, günümüzde bilgiye dayalı bir dönemin yaşanması nedeniyle yüksek performansa sahip, kendisini bilgi olarak sürekli geliştiren ve gelecekteki bilgileri öğrenmeye hazır, yetenekli, gelişmelere açık ve değişimlere kolay adapte olabilen güçlü çalışanlara gereksinim duymaktadır.Bu çalışma, personel güçlendirmenin öğretmenlerin motivasyonu üzerindeki etkisini ölçmeye çalışan bir araştırmadır. Araştırmada, öğretmenlerin güçlendirilmesi ve motivasyonu arasındaki ilişkinin yanı sıra, bu değişkenler ile yaş, cinsiyet, öğrenim durumu, görev yaptıkları yıl, mesleği tercih etme durumları ve kurumdaki statüleri gibi demografik özellikleri arasındaki ilişkiler istatistiksel yöntemler kullanılarak belirlenmiştir. Yapılan analizler sonucunda öğretmenlerin yapısal güçlendirme algılarında yaş, cinsiyet, mesleği isteyerek tercih etme, meslekte geçirdikleri süre, öğrenim durumu ve branş değişkenlerine göre; psikolojik güçlendirme algılarında branş ve mesleği isteyerek tercih etme değişkenlerine göre, motivasyon algılarında ise yaş, meslekte geçirdikleri süre, mesleği isteyerek tercih etme ve öğrenim durumu değişkenlerine göre istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık gösterdiği belirlenmiştir. Ayrıca psikolojik ve yapısal güçlendirme boyutlarının her ikisinin de motivasyon ile pozitif yönde ve orta düzeyde ilişkili olduğu bulunmuştur.Anahtar Kelimeler: Güçlendirme, motivasyon, öğretmenler, devlet okulları | |
dc.description.abstract | THE EFFECT OF PERSONEL EMPOWERMENT ON MOTIVATION: ANAPPLİCATION FOR THE TEACHERS IN PRIMARY AND SECONDARYEDUCATION STATE SCHOOLSBUHUR, HalilMaster, Department of ManagementSupervisor: Assist. Prof. Dr. Mert TOPOYAN May, 2015, 105 pagesHuman element and different values, ideas and personal characteristics of people constitute basic building blocks of organizations. People organize and live a designed life according to different values, ideas and personal characteristics. With competition, globalization, technological development and its positive and negative effects, changes in individuals' expectations, and information based living; contemporary social and business life require empowered high performance employees who are developing their knowledge, ready to learn future information, talented, open for developments, and adopting to changes easily.This study aims to measure effect of employee empowerment on teachers motivation. Besides the relationship between empowerment and motivation; statistical analyzes are used to reveal the relationships of these variables with demographic variables such as age, gender, education, work years, job preference intentions, branch and work status. Analysis showed that structural empowerment perceptions statistically differentiate with age, gender, job preference intentions, work years, education and branch; psychological empowerment statistically differentiate with branch and job preference intentions; and motivation statistically differentiate with age, work years, job preference intentions and education. Also it is found out that both structural and psychological empowerment dimensions have positive and moderate correlations with motivation.Keywords: Empowerment, motivation, teachers, state schools. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | İşletme | tr_TR |
dc.subject | Business Administration | en_US |
dc.title | Personel güçlendirmenin motivasyon üzerine etkisi: İlk ve orta öğretim devlet okullarındaki öğretmenlere yönelik bir uygulama | |
dc.title.alternative | The effect of personel empowerment on motivation: An appli̇cation for the teachers in primary and secondary education state schools | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-03-19 | |
dc.contributor.department | İşletme Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10076861 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | TÜRK HAVA KURUMU ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 616278 | |
dc.description.pages | 120 | |
dc.publisher.discipline | İşletme Bilim Dalı | |