Türkiye`de merkezi ve yerel yönetimlerde denetim: Teftiş denetim organları mevzuat farklılıkları
dc.contributor.advisor | Tan, Fatma Zehra | |
dc.contributor.author | Alhas, Umut | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T10:49:08Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T10:49:08Z | |
dc.date.submitted | 2015 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/134538 | |
dc.description.abstract | Kamu yönetiminin önemli ayaklarından birisini teftiş ve denetim oluşturur.Hizmetlerin beklenen hedeflere ulaşıp ulaşmadığı, hizmet maliyetlerinde tutarsızlıkolup olmadığı, yapılan işlemlerin yasa ve yönetmeliklere uygun olup olmadığı teftişve denetimlerle ortaya çıkar. Ancak teftiş ve denetimi sadece hataları tespit etmeyisağlayan bir durum olarak görmek, ciddi bir yanlışa yönlenmek demektir.Denetlenenlerdeki genel yargı bu olsa da teftiş ve denetimin özünde yol göstermek,doğruya yönlendirmek, daha iyiye ulaşabilmek adına, yapılması gereken işlemleriortaya koyabilmek, eksiklikleri tespit edebilmek anlamına da gelmektedir.Türkiye'nin de dahil olduğu Kıta Avrupası hukuk sistemi, özel ve kamuhukukunu ayrı iki sistem olarak benimsemiştir. Bu durum, denetimi teftiş ve kontrololmak üzere iki bölüme ayırmıştır. Türkiye'de denetim işlemleri müfettiş, kontrolörve iç denetçi olarak üç ayrı statü üzerinden yapılmaktadır.Teftiş Kurulu Yönetmelikleri için bir standart bulunmamaktadır. Bu nedenlebütün kurumlar kendi Teftiş Kurulu Yönetmeliklerini çıkarmışlardır. Yönetmeliklerarasında büyük oranda benzerlikler bulunmasına karşılık, detaylarda ciddi farklılıklarbulunmakta, bu da uygulamada farklı sonuçlara yol açabilmektedir. Ayrıca denetimkurumları arasında koordinasyon eksikliği de uygulamalar arası farklılıklara nedenolabilmektedir.Anahtar Kelimeler: Yerel yönetim, Merkezi yönetim, Teftiş, Denetim, Yönetmelik | |
dc.description.abstract | Forms one of the important pillars of the inspection and control of publicadministration. Which achieved the expected target service, whether theinconsistency in service costs, inspection whether the transactions are in accordancewith the laws and regulations and will emerge with control. However, inspection andcontrol not only see it as a situation that allows to identify the orientation error is aserious mistake. General guidance essence of the judicial inspection AnlArdAkiinspection and control it though, steer to the right, better access to in order todemonstrate the process needs to be done is meant to be able to identifyshortcomings.Continental European legal system to which Turkey is included, has embracedthe private and public law as two separate systems. In this case, control is dividedinto two parts, inspection and control. Control operations in Turkey inspectors,controllers and internal auditors is carried out in three separate status.Supervisory Board does not have a standard for regulations. Therefore, allinstitutions have their own interests in the Regulation of Internal Audit. There aresimilarities between the largely corresponds to the regulations, there are considerabledifferences in the details, which can lead to different results in practice. In addition, xiithe lack of coordination between the supervisory authorities may also lead todifferences between the applications.Keywords: Local government, central government, Inspection, Control, Regulation | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Kamu Yönetimi | tr_TR |
dc.subject | Public Administration | en_US |
dc.subject | İşletme | tr_TR |
dc.subject | Business Administration | en_US |
dc.title | Türkiye`de merkezi ve yerel yönetimlerde denetim: Teftiş denetim organları mevzuat farklılıkları | |
dc.title.alternative | In Turkey, the central and local goverments control: Inspections of control organs regulatory differences | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İşletme Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Municipalities | |
dc.subject.ytm | Central management | |
dc.subject.ytm | Control | |
dc.subject.ytm | Control systems | |
dc.subject.ytm | Control methods | |
dc.subject.ytm | Legislation | |
dc.subject.ytm | Local administrations | |
dc.subject.ytm | Regulations | |
dc.identifier.yokid | 10077436 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | TÜRK HAVA KURUMU ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 408769 | |
dc.description.pages | 93 | |
dc.publisher.discipline | İşletme Bilim Dalı |