Show simple item record

dc.contributor.advisorAkkoç, İrfan
dc.contributor.authorSevim, Ülkan
dc.date.accessioned2020-12-07T10:48:18Z
dc.date.available2020-12-07T10:48:18Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/134461
dc.description.abstractBu arştırmanın amacı, Denizli ilinde görev yapan orta öğretim öğretmen ve yöneticilerinin yaşadıkları mobbingin iş performansına etkisi ve bu etkide iş-aile yaşam çatışmasının aracılık rolünün olup olmadığının tespit edilmesidir.Örneklem 2013-2014 eğitim öğretim yılında farklı kamu ortaöğretim kurumlarında çalışan 357 öğretmen ve yönetici oluşturmaktadır. Araştırma anketi kişisel bilgileri içeren sorular, Leymann'ın Mobbing Ölçeği, Netenmeyer, Boles ve McMurrian (1996) tarafından geliştirilen, İş-Aile Yaşam Çatışması Ölçeği ve Kirkman ve Rosen, Sigler Pearson (1999) tarafından geliştirilen İş Performansı Ölçeğinden oluşmaktadır. Araştırma verileri çalışanların doldurduğu anket yolu ile elde edilmiştir.Verilerin analizinde; pearson korelasyon, linear regresyon, faktör analizi, t testi ve anova testi istatistiksel yöntemleri kullanılmıştır. Veri analizleri sonucunda; aşağıdaki veri sonuçları bulunmuştur;1. Kıdem düzeyi 11-20 yıl olanların, cinsiyet açısından kadınların erkeklerden, çalışma süresi 1-3 yıl olanların, medeni durum açısından boşanmış olanların evli olanlara göre mobbingin alt boyutu olan iletişime dönük saldırıları daha yüksek seviyede yaşadıkları,2. Kıdem Düzeyi 11-20 yıl olanların, 25-34 yaş aralığında olanların, okulda çalışma süresi 6 ay-1 yıl olanların iş-aile çatışmasını yaşaması anlamlı düzeyde olduğu anlaşılmıştır.3. İş performansı açısından öğretmen iş performansı puanları, yönetici iş performansı puanlarından yüksek bulunmuştur.4. İş-aile yaşam çatışmasının; mobbing iş performansı ilişkisinde aracılık rolünün olmadığı tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Mobbing, İş-Aile Çatışması, Aile-İş Çatışması, İş Performansı, Eğitim Sektörü.
dc.description.abstractThe aim of this study is to determine the effect of mobbing experienced by secondary school teachers and managers in Denizli city on job performance and to show-determine-decide if there is an interventive role of work family conflict on this effect.The sample of this study is consists of 357 teachers and managers working at different state secondary schools in the academic year of 2013-2014. The research questionnaire covers questions about personal information, Leymann Mobbing scale, work-family confilict scale, which is developed by Netenmeyer, Boles ve McMurrian and Job Performance Scale which is devoleped by Kirkman and Rosen, Sigler Pearson is used to. Data was collected by a public survey questionnaire copleted by educators.In the analyses of the data, the statistical methods of pearson correlation, linear regression, factor analysis, t test and ANOVA were used. As a result of the analysis of the data below results were found;1. More assults of communication, which is sub-dimension of mobbing have been experienced by 11-20 year seniority level, 1-3 year working time, for gender women compared to men, for marital status divorced compared to married.2. Meaningful / significant work-family conflict is found for 11-20 year seniority level, 25-34 age span and 6 to 12 months working time at this institution.3. Job performance scores of teachers are found higher than scores of managers.4. No mediating role of work-family conflict in relationship between mobbing and job performance is found.Keywords: Mobbing, Work-Family Conflict, Family-Work Conflict, Job Performance, Educational Sector.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleÖrgütlerde mobbingin iş performansına etkisinde iş aile yaşam çatışmasının aracılık rolü: Eğitim sektöründe bir uygulama
dc.title.alternativeThe mediating role of the work-family conflict in the effect of Mobbing on job performance, at organizations: A study in educational sector
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmJob performance
dc.subject.ytmConflict
dc.subject.ytmWork-family conflict
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmEducation sector
dc.subject.ytmPsychological maltreatment
dc.subject.ytmMobbing
dc.subject.ytmPerformance
dc.identifier.yokid10096376
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityTÜRK HAVA KURUMU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid423197
dc.description.pages188
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess