Show simple item record

dc.contributor.advisorÇelik, Mücahit
dc.contributor.authorKorkmaz, Yilmaz
dc.date.accessioned2020-12-07T10:47:56Z
dc.date.available2020-12-07T10:47:56Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2020-03-27
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/134399
dc.description.abstractBu tez sosyal sorumluluk kavramı, sosyal sorumluluk alanları, sosyal sorumluluk düzeyleri ile sosyal sorumluluk standardı olan SA 8000 gibi konuları irdelemiş bir çalışmadır.Araştırmanın amacı Adıyaman organize sanayindeki firmaların sosyal sorumluluk düzeylerini incelemek, şirketlerin bu konudaki fikir ve görüşlerini açıklayıp, Adıyaman'daki sosyal sorumluluk profilini ortaya çıkartmaktır.Yapılan araştırma kavramsal ve nitel araştırma olmak üzere iki bölümden oluşmaktadır. Kavramsal bölümde sosyal sorumluluk kavramı hakkında kuramsal bilgi verilirken, ikinci bölümde ise, Adıyaman'da faaliyet gösteren firmaların yöneticileri ile sosyal sorumluluk kapasitelerini ortaya çıkaran veriler elde etmek amacıyla yüz yüze mülakat yapılmıştır. Araştırmanın evrenini Adıyaman sanayi bölgesinde çeşitli iş kollarında faal olarak çalışan 20 firma oluşturmaktadır.Araştırma sonuçlarına göre, sosyal sorumluluk faaliyetlerinin son derece yetersiz olduğu, firmalar genellikle Adıyaman'ın gelişmişlik düzeyinin çevre illere göre ileride olduğunu gösteren 5. Grupta yer almaktan dolayı büyük sorun yaşadığını ve bunun sorumluluk faaliyetlerini olumsuz etkilediğini söylemekteler. Ancak her firmanın ileriye dönük sosyal sorumluluk projelerinin olması gelecek dönemlerde bu konuda daha çok çaba gösterileceğinin göstergesi durumundadır.
dc.description.abstractIn this thesis, the concept of social responsibility, social responsibility, social responsibility strategies, a study which is examining issues such as the SA 8000 social accountability standard for social responsibility levels.The aim of the companies in the organized industrial research to examine the level of social responsibility, companies explain their ideas and opinions on this issue, to determine its social responsibility profile in Adiyaman.The research consists of two parts. theoretical and practical. While giving theoretical knowledge about the concept of social responsibility in the theoretical part, the second part, managers of companies operating in Adiyaman with generating capacity of the data was carried out social responsibility in order to obtain face-to-face interview the population of the study area in Adıyaman industry constitutes 20 companies active in various business employees.According to research results, as inadequate extremely social responsibility activities, companies often show that in the future according to the perimeter of the development level of Adiyaman province 5. due to take place in the Group major issue alive, and they say that it is the responsibility activities negatively. However, each company's social responsibility in the future of the project period will be more efforts in this regard would display case shows.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleİşletmelerin sosyal sorumluluk kapasiteleri: Adıyaman ili örneği
dc.title.alternativeThe social responsibilities and capasity of companies: Example of province Adıyaman
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-03-27
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmCorporate social responsibility
dc.identifier.yokid10092469
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityTÜRK HAVA KURUMU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid617296
dc.description.pages138
dc.publisher.disciplineİşletme Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess