Show simple item record

dc.contributor.advisorBaytok, Ahmet
dc.contributor.authorÇoban, Turgut
dc.date.accessioned2020-12-07T10:47:29Z
dc.date.available2020-12-07T10:47:29Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/134350
dc.description.abstractBu araştırma; İlkokul öğretmenlerin örgütsel bağlılık ve okul kültürü algı düzeylerini belirlemek, öğretmenlerin demografik özellikleri açısından örgütsel bağlılık ve okul kültürü algı düzeylerini incelemek ve öğretmenlerin örgütsel bağlılık düzeyleri üzerinde okul kültürünün etkisini belirlemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Amaç doğrultusunda hazırlanan okul kültürü ve örgütsel bağlılık ölçeklerinden oluşan anket formu; 2013-2014 eğitim öğretim yılında Afyonkarahisar il merkezindeki resmi ilkokullarda görev yapan 293 öğretmene uygulanmıştır. Öğretmenlerin okul kültürü algıları ile örgütsel bağlılık düzeylerinin belirlenmesinde ortalama ve standart sapma istatistiklerinden, demografik özelliklerine göre okul kültürü algıları ve örgütsel bağlılık düzeylerinin incelenmesinde t testi, tek yönlü Anova ve Tukey Post Hoc testlerinden faydalanılmıştır. Okul kültürü algısı ile örgütsel bağlılık arasındaki ilişkiler korelasyon analizi, örgütsel bağlılık üzerinde okul kültürünün etkisi regresyon analizi ile incelenmiştir. Araştırma sonucunda; öğretmenlerin yüksek düzeyde okul kültürü algısına ve örgütsel bağlılık düzeyine sahip oldukları belirlenmiştir. Öğretmenlerin eğitim durumu ve branşlarına göre okul kültürü algılarında farklılıkların olduğu belirlenmiştir. Öğretmenlerin yaşlarına, cinsiyetlerine ve branşlarına göre örgütsel bağlılık düzeylerinde farklılıkların olduğu saptanmıştır. Öğretmenlerin okul kültürü algılarının artması, örgütlerine olan bağlılıklarını artırmaktadır.Anahtar Kelimeler: Örgüt kültürü, okul kültürü, örgütsel bağlılık.
dc.description.abstractThis study has been conducted to determine the level of primary school teachers' organizational commitment and the perception of school culture, to study teachers' organizational commitment and their level of perception on school culture in terms of teachers' demographic characteristics besides the effects of school culture on the level of teachers's organizational commitment. The questionnaire consisting of school culture and organizational commitment scales was conducted on 293 primary school teachers working in Afyonkarahisar in 2013-2014 academic year. Average and Standard deviation statistics have been utilized to determine teachers' perception of school culture and the level of their organizational commitment. Also, t-test, one-way Anova and Tukey Post Hoc tests have been used to study the teachers's perception on school culture and the level of their organizational commitment according to their demographic characteristics. The relationships between the perception of school culture and organizational commitment have been studied with correlation analysis. The effect of school culture on organizational commitment has been studied with regression analysis.Results have demonstrated that teachers have the perception of school culture and organizational commitment in high level. According to their educational status and branches, there is a distinctionin teachers' perception of school culture. There is also a distinction on the level of their organizational commitment according to their ages, gender and branches. The increase of teachers' perception of school culture enhances their commitment to organizations.Keywords: Organization culture, school culture, organizational commitment.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleOkul kültürünün öğretmenlerin örgütsel bağlılıkları üzerindeki etkilerinin incelenmesi
dc.title.alternativeThe study of the effects of school culture on teachers organizational commitment
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSchool culture
dc.subject.ytmCommitment
dc.subject.ytmOrganizational commitment
dc.subject.ytmTeachers
dc.identifier.yokid10097316
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityTÜRK HAVA KURUMU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid423180
dc.description.pages101
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess