Show simple item record

dc.contributor.advisorAkpınar, Aynur
dc.contributor.authorDemirpolat, Fatih
dc.date.accessioned2020-12-07T10:47:04Z
dc.date.available2020-12-07T10:47:04Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/134281
dc.description.abstractBu çalışmada, Marka konumlandırma stratejilerinin tüketici satın alma karar süreçlerine etkilerinin akıllı telefon sektörü kapsamında incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışmanın teorik kısmında yerli ve yabancı kaynak taraması yapılarak, marka konumlandırma ve tüketici davranışları detaylı bir şekilde açıklanmaya çalışılmıştır. Daha sonra akıllı telefon kullanıcısı 365 kişilik bir örneklem grubu üzerinde anket çalışması gerçekleştirilmiştir. Elde edilen veriler SPSS İstatistik paket programında analiz edilmiştir. İstatistiki yöntem olarak t- testi, Anova testi, frekans ve algısal haritalama analizleri uygulanarak değerlendirilip yorumlanmıştır.Araştırma sonucunda, akıllı telefon sektöründe uygulanan 5 farklı ( fiyat ve kalite konumlandırma stratejisi, ürünün niteliklerine göre konumlandırma stratejisi, kullanıcıya göre konumlandırma stratejisi, kullanım ve uygulamaya yönelik konumlandırma stratejisi ve rakiplere göre konumlandırma stratejisi ) marka konumlandırma stratejilerinin tüketici karar süreçlerini pozitif yönde etkilediğini gösteren sonuçlara ulaşılmıştır. Ayrıca, araştırmanın son kısmında katılımcıların 13 temel faktörde algıları tespit edilmiş ve algılanan konum haritaları oluşturulmuştur.
dc.description.abstractIn this work, it's intended that the analyse of effect of brand positioning strategies on consumer's processes of purchasing decision in the scope of smart phone area. In the theoretical division of this work, its diffusively tried to state that, brand positioning and consumer behaviours and literaure review was done at the same time. Then, a questionnaire study was performed on 365 people of sampling group who are users of smart phones. The acquired data anaylsed in SPSS Statistical program . As a statistical method, T-test , Anova Test , Frequency and Perceptual Mapping Analyses were applied, evaluated also interpreted.In the final of study ,its hammered out that ,five different brand positioning strategies used in smart phone sector (price and quality positioning strategy, positioning product by its properties , positioning strategy by user , positioning strategy by usage and application , and positioning strategy by its competitors) effect consumers decision process positively.Furthermore, at the end of the study, perceptions of attenders were detected and perceived position maps were created in thirteen main factors .en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleMarka konumlandırma stratejilerinin tüketici satın alma karar sürecine etkisi: Akıllı telefon sektörü üzerine bir uygulama
dc.title.alternativeThe effect of brand positioning strategies on consumer's processes of purchasing decision: Smart phone industry on an application
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmGSM sector
dc.subject.ytmMobile phone
dc.subject.ytmMobile phone
dc.subject.ytmPurchasing
dc.subject.ytmBrand positioning
dc.subject.ytmDecision making process
dc.subject.ytmDecision making
dc.subject.ytmPerceptual maps
dc.subject.ytmPurchasing decision
dc.subject.ytmTelephone
dc.identifier.yokid10091608
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityTÜRK HAVA KURUMU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid408787
dc.description.pages120
dc.publisher.disciplineİşletme Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess