Show simple item record

dc.contributor.advisorMasca, Mahmut
dc.contributor.authorTurunç, Bahri
dc.date.accessioned2020-12-07T10:46:57Z
dc.date.available2020-12-07T10:46:57Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2020-03-27
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/134272
dc.description.abstractBu araştırma; görev yapmakta olan öğretmenlerin; öğrenci başarısını ölçme ve değerlendirme alanında, kendilerini ne düzeyde yeterli algıladıklarını belirlemek ve demografik özellikleri açısından, öğrenci başarısını ölçme ve değerlendirme yeterliliklerinde farklılaşma olup olmadığını incelemek amacıyla gerçekleştirilmiştir.Amaç doğrultusunda; kişisel bilgi formu ve Nartgün (2008) tarafından geliştirilen Öğretmen Ölçme Ve Değerlendirme Genel Yeterlik Algısı Ölçeği'nden oluşan anket formu; 2013-2014 eğitim öğretim yılında Afyonkarahisar il merkezinde bulunan resmi liselerde görev yapan 167 öğretmene uygulanmıştır.Anketlerden elde edilen veriler bilgisayar ortamında SPSS 21.0 istatistik programı aracılığıyla değerlendirilmiştir. Öğretmenlerin demografik özelliklerinin belirlenmesinde yüzde ve frekans analizlerinden, ölçme ve değerlendirme yeterliliklerinin belirlenmesinde ortalama ve standart sapma istatistiklerinden faydalanılmıştır. Öğretmenlerin demografik özelliklerine göre ölçme ve değerlendirme yeterliliklerinin incelenmesinde ise t testi, tek yönlü anova ve tukey testlerinden faydalanılmıştır.Araştırma sonucunda lise öğretmenleri, ölçme ve değerlendirme konusunda kendilerini çok yeterli görmeseler de orta düzeyin üzerinde yeterli gördükleri, en düşük yeterli gördükleri ölçme ve değerlendirme boyutunun istatistiksel çözümleme ve raporlaştırma olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Öğretmenlerin demografik özellikleri açısından cinsiyetlerine ve branşlarına göre farklılıklar saptanırken, medeni durumları, yaşları, görev ve kurumda çalışma süreleri ile öğrenim durumlarına göre farklılıkların olmadığı belirlenmiştir. Kadın öğretmenler ve matematik branşındaki öğretmenler, kendilerini ölçme ve değerlendirme konusunda daha yeterli algılamaktadırlar.Anahtar Kelimeler: Yeterlilik, öğretmen yeterliliği, ölçme ve değerlendirme
dc.description.abstractThis study was carried out in order to find out to what extend teachers are capable of assessing and evaluating their students, and to investigate whether there is difference in teachers' assessment and evaluation in terms of demographic features.A personal information form and 'Teacher Assessment and Evaluation General Competency Perception Scale' developed by Nartgün (2008) were applied to 167 teachers working at public high schools in Afyonkarahisar during 2013-2014 academic terms.The data was analyzed via SPSS 21.0. Percentage and frequency scores were used while analyzing the demographic features of the teachers, and mean and standard deviation scores were used while analyzing teachers' competency in assessment and evaluation of the success of the students. T-test, one-way Anova and Tukey test were used while investigating teachers' competency in assessment and evaluation of the success of the students in terms of demographic features.As a result, it was found out that high school teachers feel themselves capable of assessment and evaluation above the average although they do not feel totally capable, and that the field they feel the least capable of is the statistical analysis and the reporting of the assessment and evaluation. Whereas some difference was found out in terms of their gender and branches, it was found out that there was no difference in terms of their marital status, age, term of employment in their schools and educational background. Female teachers and mathematics teachers feel more capable of assessment and evaluation.Keywords: competency, teachers' competency, assessment and evaluationen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleLise öğretmenlerinin öğrenci başarısını ölçme ve değerlendirme yeterliklerinin incelenmesi
dc.title.alternativeA research on high school teachers' competency in assessment and evaluation of students' success
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-03-27
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10090391
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityTÜRK HAVA KURUMU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid617257
dc.description.pages100
dc.publisher.disciplineİşletme Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess