Show simple item record

dc.contributor.advisorTan, Fatma Zehra
dc.contributor.authorKarahan, Gamze
dc.date.accessioned2020-12-07T10:46:08Z
dc.date.available2020-12-07T10:46:08Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/134174
dc.description.abstractHavayolu taşımacılığı sektörü Türkiye'de ve dünyada hızla gelişmekte olan bir sektördür. İşletmelerin faaliyetlerini sürdürebilmeleri için bu gelişmelere ayak uydurmaları şarttır. Havayolu işletmelerinin rekabetçi avantaj sağlayabilmeleri için ilk olarak iyi bir organizasyon yapısına sahip olmaları gerekir. İşletme için belirlenmiş en uygun organizasyon yapısı işletmeyi varoluş amaçlarına ulaştırabilir. İşletmeyi başarıya götürecek olan rekabet stratejileri de sağlam bir yönetim tarafından belirlenir. Bu durumda organizasyon yapısı ve strateji birbirini etkileyen faktörler olarak ayrı düşünülemez.Bu çalışmada, ilk olarak strateji ile organizasyon arasındaki ilişkiye yer verilmiştir. Ardından havayolu işletmelerinin organizasyon yapıları ve stratejilerini belirlerken göz önünde bulundurdukları faktörler anlatılmaktadır. Son olarak da THY A. O.'nın organizasyon yapısı ile uyguladığı stratejiler ve bu stratejileri belirlerken dikkate aldığı unsurlara değinilmiştir.
dc.description.abstractAir transport sector in Turkey is a rapidly developing sector in the world. It must keep pace with these developments in order to continue the activities of the business. They first need to have a good organizational structure in order to provide a competitive advantage for airlines. Businesses be detect to deliver the most appropriate organizational structure of the business existence. Competitive strategy that will lead to success in business is determined by a solid management. In this case, the organizational structure and strategy as inseparable factors affecting each other.In this study, first place is given to the relationship between organization and strategy. Then the organization structure of the airline business and ıt describes factors that are considered when determining the strategy. Finally, the organizational structure of Turkish Airlines and their strategies and addressed the factors taken into account when determining the strategies.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSivil Havacılıktr_TR
dc.subjectCivil Aviationen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleHavayolu işletmelerinde yönetim organizasyon yapısı ve stratejik yönetim uygulamaları, Türk Hava Yollarında uygulanan stratejik yönetim uygulamaları üzerine bir inceleme
dc.title.alternativeManagement and organization structure and strategic management practices of airline, on strategic management practices a study methods for Turkish Airlines
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmBusinesses
dc.subject.ytmAirline companies
dc.subject.ytmStrategic management
dc.subject.ytmTurkish Airlines
dc.subject.ytmManagement
dc.subject.ytmOrganization
dc.identifier.yokid10097307
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityTÜRK HAVA KURUMU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid423196
dc.description.pages81
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess