Show simple item record

dc.contributor.advisorAlkış, Hüseyin
dc.contributor.authorÖzçiçek, Sirri
dc.date.accessioned2020-12-07T10:45:58Z
dc.date.available2020-12-07T10:45:58Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-12-03
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/134156
dc.description.abstractBu araştırma eğitim sisteminin en önemli uygulayıcısı olan öğretmenlerimizin çalışma hayatında tükenmişlik düzeylerinin ve motivasyonlarını etkileyen faktörlerin belirlenmesi ve bazı değişkenlere göre tükenmişlik ve motivasyonlarının anlamlı farklılık gösterip göstermediğinin tespit edilerek, öğretmenlerimizin tükenmişlik düzeylerini düşürüp ve motivasyonlarını yükseltecek öneriler sunabilmek için yapılmıştır.Bu araştırma kapsamında Adıyaman il genelinde çalışan öğretmenlerin tükenmişlik düzeyleri ve motivasyonlarını etkileyen faktörler arasındaki ilişki incelenmiştir. Çalışmanın örneklem grubunu 2014-2015 eğitim-öğretim yılında Adıyaman il genelinde (il merkezi, ilçeler ve köyler) görev yapan 9005 öğretmenden rastgele yöntemle seçilen 384 öğretmen oluşturmuştur. Araştırmada nicel araştırma yöntemi benimsenip, betimsel tarama modelinde ilişkisel tarama yöntemi kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak Maslach tükenmişlik envanteri (MBI) ve motivasyon faktörleri ölçeği kullanılmıştır.Araştırma sonucunda tükenmişlik ve motivasyon faktörlerinin cinsiyet, medeni durum, yaş, mesleki kıdem, okul türü, branş ve okulun bulunduğu yerleşim yeri değişkenlerine göre farklılık gösterdiği tespit edilmiştir. Araştırmamızın temel problemi olan tükenmişlik ve motivasyon faktörleri arasında ters yönde anlamlı bir ilişki tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Öğretmen, eğitim tükenmişlik, motivasyon faktörleri.
dc.description.abstractAim of this study was to determine factors which affect burn-out levels and motivation of teachers who are the most important actors of the practice in education system and to detect whether burn-out and motivation levels change significantly with some variables in order to make suggestions that can decrease burn-out levels and increase motivation levels of teachers.For this purpose we evaluated the relation between factors that affect burn out and motivation levels of teachers who work in Adiyaman province. Study sample included 384 teachers who were randomly selected from 9005 teachers working throughout Adiyaman province (city center, towns, and villages). This study used descriptive and associative study design. Maslach's Burn-Out Inventory and Motivational Factors Questionnaire were used for data collection. According to this study we detected that burn out and motivation factors varied according to sex, marital status, length of service, type of school, branch type, and geographical location of school. Regarding the main question of our study, we found a significant negative relation between burn-out and motivation levels meaning that elevated burn-out level decreases motivation and vice versa.Keywords: Teacher, education, burn-out, motivational factorsen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleTükenmişlik ve motivasyon faktörleri arasındaki ilişki: Adıyaman`da çalışan öğretmenler üzerinde bir uygulama
dc.title.alternativeAssociation between burn out and motivation: A study on teachers working in Adıyaman province
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-12-03
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmEducation system
dc.subject.ytmEducation establishments
dc.subject.ytmBurnout
dc.subject.ytmMotivation
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmAdıyaman
dc.identifier.yokid10094893
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityTÜRK HAVA KURUMU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid423187
dc.description.pages114
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess