Show simple item record

dc.contributor.advisorPelit, Elbeyi
dc.contributor.authorKaraman, Akin
dc.date.accessioned2020-12-07T10:45:42Z
dc.date.available2020-12-07T10:45:42Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/133999
dc.description.abstractBu araştırma; mobbing ile işgören sessizliği arasındaki ilişkileri ilköğretim öğretmenleri üzerinden incelemek ve öğretmenlerinin tanımlayıcı özelliklerine göre mobbinge maruz kalma ve işgören sessizlik davranışlarını incelemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Bu amaç doğrultusunda hazırlanan anket formu, 2013-2014 eğitim öğretim yılında Afyonkarahisar ili merkez ilçede bulunan, Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı resmi ilköğretim kurumlarında görev yapan 329 öğretmene uygulanmıştır. Anketlerden elde edilen veriler bilgisayar ortamında analiz edilmiştir. Verilerin değerlendirilmesinde, tanımlayıcı istatistiklerin yanında, t testi, Tek Yönlü Anova, Tukey Post Hoc testleri ile Korelasyon ve Regresyon analizlerinden faydalanılmıştır. Araştırma sonucunda, mobbing ile işgören sessizliği arasında anlamlı ilişkilerin olduğu, öğretmenlerin mobbinge uğrama düzeylerinin, sessizlik davranışlarını arttırdığı belirlenmiştir. Ayrıca öğretmenlerin sessizlik davranışlarının tanımlayıcı özelliklerine göre farklılık göstermediği, mobbing mağduru olma düzeylerinde ise eğitim durumu ve branşları açısından anlamlı farklılıkların olmadığı, araştırmada ele alınan diğer değişkenler olan, yaş, cinsiyet, medeni durum, toplam çalışma süresi ve kurumda çalışma süresi değişkenleri açısından istatistiksel açıdan anlamlı farklılaşmaların olduğu belirlenmiştir.Anahtar Kelimeler: Mobbing, işgören sessizliği, sessizlik davranışları
dc.description.abstractThis research has been carried out to examine the relationship between mobbing and employee silence on primary school teachers to examine the relationship between levels of employee silence and exposure to mobbing according to teachers' demographic characteristics. The survey, prepared for this purpose, was applied to 329 teachers working for Ministry of Education in central town of Afyonkarahisar in 2013-2014 Academic year. The data obtained from the surveys has been analyzed by using SPSS 21.0 statistical software on the computer. In evaluations the data, T test, one-way ANOVA, Turkey Post Hoc tests and correlations and regression analysis have been utilized in addition to the descriptive statistics.At the end of the research, it has been identified that the mobbing level of teachers who are exposed to mobbing increases silence behaviors and there are significant relationships between mobbing and employee silence. It has also been identified that silence behaviors of teachers don't change with respect to descriptive characteristics, there is no difference in the level of being mobbing victim in terms of their academic background and branches and there is a significant differentiation in statistics in terms of other variants handled in research such as total working time, working time in the institution, age, sex and marital status.Keywords :Mobbing, employee silence, silence behavioren_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleMobbing ile işgören sessizliği arasındaki ilişki: Afyonkarahisar merkez ilköğretim kurumları örneği
dc.title.alternativeRelationship between mobbing and employee silence: Afyonkarahi̇sar city center primary education institutions instance
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmMobbing
dc.subject.ytmSilence
dc.subject.ytmInstitutions of primary education
dc.subject.ytmAfyonkarahisar
dc.subject.ytmEmployee silence
dc.subject.ytmEducation establishments
dc.identifier.yokid10097322
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityTÜRK HAVA KURUMU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid423178
dc.description.pages122
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess