Show simple item record

dc.contributor.advisorSözen, Hulusi Cenk
dc.contributor.authorDağ, İdris
dc.date.accessioned2020-12-07T10:43:32Z
dc.date.available2020-12-07T10:43:32Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/133814
dc.description.abstractBütün toplumları farklılaştıran, onları dönüştüren ve toplumun içinde bulunan herkesi önemli derecede etkileyen eğitim konusunda, birçok düşünür, bilim adamı ve yazar tarafından ilgilenilmiş ve farklı farklı yorumlar ortaya çıkmıştır. Mesela Eflatun eğitimi: `İnsana en iyi olgunluğu vermektir.` şeklinde tanımlamaktadır. Durkheim: `Sosyal olmayan nesli sosyalleştirmektir.` şeklinde ifade etmektedir. Yusuf Has Hacib ise eğitimi `Olumlu davranış kazanma süreci` olarak tanımlamıştır. Modern söylemlerde de eğitim, kişide kalıcı davranış değişikliği olarak ifade edilmektedir.Öğrencilerin okulda başarılı olmalarını ve motivasyonlarını etkileyen okulla ilgili çeşitli faktörler vardır. Örneğin okullar ve öğretmenler, öğrencileri destekleyerek onların ait olma ihtiyaçlarını karşılıyorsa; aynı zamanda okullar güvenli ise bu durumda öğrencilerin öğrenmeye olan motivasyonları ve derse katılımları yükselmektedir. Bu durumun tam zıddı olarak öğrenciler; okula uyum sağlayamadıklarında, okulla duygusal bir bağ kuramadıklarında kendilerini yalnız hissedip okula karşı yabancılaşmaktadırlar. Bu koşullar altında öğrenciler, okula devam etmede, derslere katılmada ve ödevleri yapmada isteksiz davranmaktadır. Sonuçta pek çok öğrenci ya öğrenim hayatını sonlandırmakta ya da başarısız olup sınıf tekrarı yapmak zorunda kalmaktadır. Öğrencilerin bu durumlardan olumsuz olarak etkilenmemesi için gerekli önlemlerin alınması gerekmektedir. Bu noktada sınıf ortamında öğrencilerin derse katılmalarını ve motivasyonlarını, olumlu ve olumsuz yönde etkileyen sosyal ağlar incelenmelidir.Öğrencilerin dersteki başarılarını etkileyen pek çok motivasyon etkeni vardır. Sosyal ağ kuramı içinde incelendiğinde bu faktörlerden biri öğrencinin arkadaşlık ilişkileridir. Arkadaşlık ilişkilerinin çok olmasının motivasyonu nasıl etkilediğinin araştırılması gerekmektedir. Sosyal ağ kuramları bağlamında aktör konumundaki öğrencilerin durumları incelenmiştir. Bu öğrencilerin outdegree (dış derece), indegree (iç derece) ve betweenness (arasındalık) bağlarına bakılarak bu bağların başarıya yansıması incelenmiştir. Anahtar Kelimeler: Sosyal ağ bağlantıları, iç derece, dış derece, arasındalık, motivasyon, başarı.
dc.description.abstractEducation, which impress all societies fundamentally, convert and differentiate them and concern all of them, is defined and explained by many philosophers, writters and scientists. For instance, education is `to give the best ripeness to human` according to Eflatun and `to socialize unsocial generation` to Durkheim. Yusuf Has Hacib described education also as `a process of obtaining positive behaviour`. Education is changes positive behaviours at individual with respect to modern discourse.There are some various factors about school that affect motivations and successes of students in school. For example, if schools and teachers satisfy the need of belonging by supporting students and schools are safe at the same time, students' motivation to learning and attendances to lesson go up. But on the contrary of this situation, students sense alone themselves and become estranged to school when they don't adjust to school and correlate emotional relationship. Under these conditions, students behave unwillingly to continuing on to school, attending lesson and doing homework. Eventually a lot of student either finish own education life or repeat grade level. Doing studies and taking required precautions is necessary so students do not affect negatively by the results. Herein, social networks which affect motivation and attending to lesson in classroom positively and negatively, sould be investigated.There are numerous motivational factors which influence successes of students in lessons. One of these factors is friend relationship when it is examined in social network theory. It is needed to investigate how good friend relationship affect the motivation. In this study, in the context of social network theories, status of students who is in actor position have been studied. These students' indegree, outdegree and betweenness relationships have been considered and it has been investigated the reflections of these relationships to success.Key Words: Social network links, indegree, outdegree, betweenness, motivation, successen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleSosyal ağ kuramları bağlamında motivasyonun ortaöğrenim öğrencilerinin akademik başarıları üzerindeki etkileri
dc.title.alternativeEffects of motivation on secondary school students'academic achievements in the context of social network theories
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSocial networks
dc.subject.ytmMotivation
dc.subject.ytmSecondary education students
dc.subject.ytmAcademic achievement
dc.identifier.yokid10115454
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityTÜRK HAVA KURUMU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid445876
dc.description.pages71
dc.publisher.disciplineİşletme Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess