Show simple item record

dc.contributor.advisorAkyüz, Göknur Arzu
dc.contributor.authorBaşoğlu, Serbay
dc.date.accessioned2020-12-07T10:42:13Z
dc.date.available2020-12-07T10:42:13Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2020-10-02
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/133641
dc.description.abstractGünümüzde Toplam Kalite Yönetimi, kamu sektöründe de uygulanmakta ve bu tür uygulamalar farklı koşullar gerektirmektedir.Bu araştırmanın temel amacı Ankara Gençlik Hizmetleri ve Spor İl Müdürlüğü'ndeki Toplam Kalite Yönetimi Uygulamalarının farklı ünvanlardaki personel tarafından algılanış biçimlerini belirlemek ve kurumda kalite sistem çalışmalarının başladığı 2011 yılı ile 2016 yılı arasındaki benzerlikleri ve benimsenme durumlarını ortaya koymaktır.Çalışmanın örneklemi yönetici ve antrenörlerden oluşan katılımcılardan oluşmaktadır. Gerekli güvenilirlik analizlerinden sonra, anket 298 çalışan üzerinde hedef alınarak uygulanmıştır. SPSS 21 paket programı kullanılarak faktör analizi metodu uygulanarak analizler yapılmıştır. Araştırmadaki hipotezleri test etmek için Bağımsız Örnekler T-testi, İlişkili Gruplar T-testi ve Tek Yönlü Varyans Analizi kullanılmıştır. Demografik değişkenlere göre çalışanların Toplam Kalite Yönetimi algısının farklılaşıp farklılaşmadığı test edilmiştir. Ankara Gençlik Hizmetleri ve Spor İl Müdürlüğü'nde TKY uygulamalarının başladığı 2011 yılı ile 2016 yılı karşılaştırıldığında, Toplam Kalite Yönetim Prensipleri Konularında yapılan değerlendirmelerin geçerli düzeyde bir farklılaşma gösterdiği sonucuna varılmıştır.
dc.description.abstractApplications of Total Quality Management Sytem Philosophy are seen in public sector and such applications are requiring special conditions. The purpose of this study is to determine how personnel in different titles perceive the total quality management practices implemented in Ankara Youth Services and Sport Provincial Directorate and to reveal the similarities and differences between 2011, the year quality intiatives were started, and year 2016. The sample of the study consisted of participants consisting of managers and coaches. The questionnaire is applied on 298 employees. Factor analyse is performed. After the necessary reliability analyzes, statistical analysis of the data is obtained. Independent samples T-test and Related Groups T-test are used to test hypotheses in the study. It was concluded that Total Quality Management perception showed a significant change between 2011 and 2016, the years which Total Quality Management activities started.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectKamu Yönetimitr_TR
dc.subjectPublic Administrationen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleKamu kurumlarında TKY uygulamaları: Ankara Gençlik Hizmetleri ve Spor İl Müdürlüğü TKY uygulaması
dc.title.alternativeThe total quality management implementations in public enterprises:A case in Youth Services and Sports Provincial Directorate of Ankara
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-10-02
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmProvincial Directorate of Youth and Sports
dc.subject.ytmAnkara
dc.subject.ytmPublic institutions
dc.subject.ytmTotal quality
dc.subject.ytmTotal quality management
dc.identifier.yokid10166268
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityTÜRK HAVA KURUMU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid475898
dc.description.pages142
dc.publisher.disciplineİşletme Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess