Show simple item record

dc.contributor.advisorUluç, Talat Fatih
dc.contributor.authorÖzdemir, Ayhan Yavuz
dc.date.accessioned2020-12-07T10:38:59Z
dc.date.available2020-12-07T10:38:59Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/133208
dc.description.abstractİnsan ilişkilerinde, kişilerarası iletişimde ve uluslararası ilişkilerde imgelerin rolü göz ardı edilemeyecek kadar büyüktür. Yabancı dil eğitimi ve yabancı dilde kurulan iletişim açısından bakıldığında imgeler iletişimi olumlu ya da olumsuz yönde etkilemekte ve zaman zaman yanlış anlaşılmalara, iletişim kopukluklarına, hatta iletişim sürecinin başlamadan bitmesine neden olmaktadırlar. Yabancı dil öğretiminin temel öğelerinden olan ders kitaplarında ülke bilgisi ve kültür aktarımına yönelik içerik ile öğrencinin sahip olduğu imgeler biçimlendirilebilmektedir. `Yabancı Dil Olarak Almanca Öğretiminde Kullanılan Ders Kitaplarında İmge Çözümlemesi` başlıklı bu tez çalışmasının amacı, kültürlerarası öğrenme bağlamında ders kitaplarında sunulan Alman toplumu ve Almanya ile ilgili imgelerin, öğrencinin eğitsel gelişimine uygunluğunu araştırarak yabancı dil olarak Almanca öğretimi için kullanılacak ders kitaplarının seçimine katkıda bulunmak, bu yolla yabancı dil eğitiminde kaliteyi arttırmaktır.
dc.description.abstractThe role of image is so great in people's relationships, interpersonal communication and international affairs that it cannot be ignored. When considered in terms of Foreign Language Education and communication in a foreign language, images affect the communication in a positive or negative way and sometimes result in misunderstandings, communications gaps and even ending communication process before it begins. In the course books, one of the main components of foreign language teaching, the images which the students have are shaped by means of content about cultural studies and culture transfer. The aim of this thesis, `Image Analysis in German as a Foreign Language Coursebooks` is to contribute to the process of choosing of the course books to be used in the teaching of German as a foreign language within the context of intercultural learning. Also, by inquiring the appropriateness of the images about Germany and the German people for learners' educational development, the aim is to enhance the quality in foreign language education.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectAlman Dili ve Edebiyatıtr_TR
dc.subjectGerman Linguistics and Literatureen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleYabancı dil olarak Almanca öğretiminde kullanılan ders kitaplarında imge çözümlemesi
dc.title.alternativeImage analysis in German as a foreign language coursebooks
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentYabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTextbooks
dc.subject.ytmImage
dc.subject.ytmForeign language education
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmGerman
dc.subject.ytmGerman lesson
dc.identifier.yokid10029532
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid356637
dc.description.pages155
dc.publisher.disciplineAlman Dili Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess