Show simple item record

dc.contributor.advisorYaşin, Tuğba
dc.contributor.authorÜzümcü, Belma
dc.date.accessioned2020-12-07T10:38:58Z
dc.date.available2020-12-07T10:38:58Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/133207
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı; küreselleşmenin sonuçlarına ilişkin algının kültürel uyum yeteneğine bağlı olarak değişip/değişmeyeceğini ve bu iki değişken arasındaki etkileşimin girişimcilik üzerinde de etkili olup/olmayacağını analiz etmektir. Küreselleşme algısı, kültürel uyum yeteneğinin ölçülmesi ve Girişimciliğin ortaya konulması bakımından önemlidir. Araştırmanın evrenini Güneydoğu Anadolu Bölgesindeki 5 devlet üniversitesi (Batman Üniversitesi, Siirt Üniversitesi, Kilis 7 Aralık Üniversitesi, Bitlis Eren Üniversitesi ve Gaziantep Üniversitesi) oluşturmaktadır. Araştırma kapsamında Yamane (1967)'nin formülü kullanılarak belirlenen örneklemden (1.059) verilerin elde edilmesinde 5'li likert formunda hazırlanan bir 49 ifadeli anket kullanılmıştır. Ankette Mine Halis (2015) tarafından geliştirilmiş `Küreselleşmenin Ekonomik Etkilerini (α=.870) ve Kültürel Uyum Yeteneğini (α=.720)` ölçmeye yönelik ölçek ile birlikte bu araştırmada geliştirilen Girişimcilik Hedefleri Ölçeği (α=.957) kullanılmıştır. Ayrıca, değişkenler arasındaki neden sonuç ilişkisinin tespiti regresyon analizi, faktör analizi, t-testi, ANOVA testi Levene testi, Kruskal Wallis-H Testi, Turkey HSD ve Tamhane's T2 testi tercih edilmiştir. Elde edilen bulgulara göre hipotezlerin desteklendiği ve bulguların değerlendirilmesi neticesinde de; küreselleşmenin kaçınılmaz değişimine karşı katılımcıların direnç refleksinin demografik özelliklere göre farlılık gösterdiği sonucuna ulaşılmıştır.
dc.description.abstractThis study aims to analyse whether the perception of globalization and its consequences change with respect to cultural adaptability, and whether the interaction between these two variables have effects on entrepreneurship. The perception of globalization is important for measuring cultural adaptability and for setting entrepreneurship. The population of the research consists of 5 state universities in Southeastern Anatolia Region of Turkey (Batman University, Siirt University, Kilis 7 December University, Bitlis Eren University and Gaziantep University). In the scope of the research, a survey prepared by using `Economic Impact of Globalization Scale (α = .870) and Cultural Compliance Ability Scale (α = .720)` developed by Mine Halis (2015) and `Entrepreneurship Scale (α = .857) developed by author for this study. This survey with 49 items was used to obtain data from the sample (1.059) determined using the formula of Yamane (1967). In addition, some statistical methods were used to determine the causal relationship between variables are: regression analysis, factor analysis, t-test, ANOVA test Levene test, Kruskal Wallis-H test, Turkey HSD and Tamhane's T2 test. According to the findings, hypotheses are supported and as a result of the evaluation of the findings; The inevitable change of globalization has led to the fact that the participants' resistance reflexes differed in their demographic characteristics.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleKüreselleşme algısı ve kültürel uyum yeteneğinin girişimcilik niyetleri üzerindeki etkisi: Kamu üniversitelerinde bir araştırma
dc.title.alternativeThe effects of globalization perception and cultural adaptability on entrepreneurship intentions: A research in public university
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmEntrepreneurship
dc.subject.ytmUniversities
dc.subject.ytmState schools
dc.subject.ytmMeasurement and evaluation
dc.subject.ytmGlobalization
dc.subject.ytmAdjustment
dc.subject.ytmCultural adaptation
dc.subject.ytmEntrepreneurs
dc.identifier.yokid10170992
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityTÜRK HAVA KURUMU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid479317
dc.description.pages151
dc.publisher.disciplineİşletme Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess