Show simple item record

dc.contributor.advisorSaldıraner, Yıldırım
dc.contributor.authorŞahin, Neslihan
dc.date.accessioned2020-12-07T10:39:45Z
dc.date.available2020-12-07T10:39:45Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-10-11
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/133138
dc.description.abstractİHA'lar (İnsansız Hava Aracı), insanların uçmak istediği günden beri vardır. İHA'ların ilk üretildiği tarihten bu yana sürekli teknolojik yönü geliştirilmektedir. Teknolojik yönleri artmasına rağmen bu makinaların eğitimleri daha önce verilen seviyede ve sistemde verilmeye devam edilmektedir. Oysa İHA'ların kullanım amaçlarına göre farklılık göstermekte ve bu amaçlara hizmet eden İHA'lar üretilmektedir.Araştırmanın temel amacı EASA Bölgesi'nde yer alan uçuş okullarında verilen eğitim planı incelenerek ortak bir eğitim planı oluşturulmasıdır. Araştırmayı oluşturan temel soru şudur: İHA Pilotaj eğitimlerindeki sorunlar ve bu sorunları giderebilmek için eğitimde yapılması gereken değişiklikler nelerdir? İnceleme sonucunda verilen eğitimlerde farklılıklar gözlemlenmiştir. Bu farklılıkları ortadan kaldırmak için standart bir eğitim planı oluşturulmaya çalışılmıştır. Bununla İHA kullanımlarının en verimli hale getirilmesi, kaza-kırımda çevreye verdiği zararların en aza indirgenmesi ve ortadan kaldırılması amaçlanmıştır. Çalışmada nitel araştırma yöntem ve teknikleri benimsenmiştir. Mülakat yapılan çalışma grubunda yer alan katılımcılar bilinçli örnekleme yöntemiyle belirlenmiştir. Bireysel görüşme ve e-mail yoluyla yazışma yöntemleri kullanılmıştır. Elde edilen bulgular yorumlanarak sonuçlar ve öneriler başlıkları altında detaylı bir şekilde açıklanmıştır.Çalışma sonucunda eğitim planında eksikler tespit edilmiştir. Eksikleri giderebilmek için araştırma verilerine dayanan yeni bir eğitim planı önerisinde bulunulmuştur.
dc.description.abstractThe UAVs (Unmanned Aerial Vehicle) have existed since the day when people want to fly. Since the date of the first production of UAVs, the technological direction has been continuously improved. Despite increased technological aspects, the training of these machines continues to be given in the level previously delivered and in the system. However, it varies according to the intended use of UAVs and UAV that serve this purpose are produced.The main objective of the study is to develop a joint training plan by examining the training plan given in flight schools in the EASA region. The main questions that create the research are: Problems arising from UAV pilot training and changes to be made in training in order to resolve problems. Differences were observed in the trainings given as a result of the examination. In order to remove these differences, a standard educational training plan has been established. Therefore, it is aimed to minimize the damages that are caused to the environment in the accident-investigation and to remove them. Qualitative research methods and techniques have been adopted in the study. Participants in the study group were determined by conscious sampling method. Individual interviews and correspondence methods via e-mail are used. The findings are interpreted and explained in detail in the form of conclusions and suggestions.As a result of the study, deficiencies were found in the training plan. A new training plan has been proposed based on the research data in order to make up for the deficiencies.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectSivil Havacılıktr_TR
dc.subjectCivil Aviationen_US
dc.subjectUlaşımtr_TR
dc.subjectTransportationen_US
dc.titleİnsansız hava araçlarının pilotaj eğitim sürecinin değerlendirilmesi ve bir eğitim planı önerisi
dc.title.alternativeEvaluation of pilot training period of unmanned aerial vehicles and an education plan proposal
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-10-11
dc.contributor.departmentHavacılık İşletmeciliği Anabilim Dalı
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmPilots
dc.subject.ytmUnmanned aerial vehicle
dc.subject.ytmAir vehicle
dc.subject.ytmPersonnel education
dc.subject.ytmEducational planning
dc.subject.ytmAviation
dc.subject.ytmAviation sector
dc.identifier.yokid10176510
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityTÜRK HAVA KURUMU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid483408
dc.description.pages93
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess