6-60 ay arası çocuklarda medya araçlarını kullanma alışkanlıklarının incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
6-60 Ay Arası Çocuklarda Medya Araçlarının Kullanım Alışkanlıklarının DeğerlendirilmesiAmaç: Medya araçlarının kullanımı toplum genelinde oldukça yaygınlaşmıştır. Medya maruziyetinin çok erken yaşlarda başlaması yeni nesillerin sağlığı ve gelişimi açısından önemli riskler taşımaktadır. Çalışmamızda 6-60 ay arası çocukların medya araçlarını kullanım sıklığı, ilk kullanım yaşları, medya araçlarını kullanımda ailelerin tutumu sosyoekonomik ve eğitim düzeyleri ile ilişkisi araştırılarak literatüre katkıda bulunulması amaçlanmıştır.Gereç ve Yöntem: Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları polikliniklerine Ocak - Haziran 2018 tarihleri arasında 308 ebeveyn çalışmaya dahil edildi. Ebeveynlere 37 sorudan oluşan araştırma formu yüz yüze görüşme tekniği ile uygulandı.Bulgular: Çalışmadaki çocukların televizyona ilk defa maruz kaldıkları yaş ortalaması 11.93±7.29 ay olarak saptandı. Çocukların son 1 hafta içerisinde ortalama TV izleme süresi ortalama 2.28±1.79 idi. Ailelerin % 82,2'si medya araçlarını çocuklarını eğlendirmek için kullandıklarını belirtmişlerdir. Medya araçlarının kullanımı ile eve giren gelir arasında ilişki saptanmamıştır. Medya araçlarını eğitici olduğunu düşünerek çocuklarına kullandırtan anne-babaların eğitim süreleri anlamlı olarak yüksek saptanmıştır (p<0.05). Sonuç: İlk 2 yaşta görsel medya araçlarının kullanılmaması, 2 yaşından sonra da süre veya içerik kısıtlaması ile birlikte denetimli olarak kullanılması önerilmektedir. Buna karşın 12 aydan küçük çocuklarda bile, eve giren gelirden ve ebeveynin eğitim süresinden bağımsız olarak, medya araçlarının kullanımının dikkat çekici oranda yüksek olduğu saptanmıştır. Çocukluk döneminde görsel medya araçlarının doğru ve etkin kullanılabilmesi için çocuk hekimleri ebeveynler ile iş birliği içinde olmalıdır.Anahtar kelimeler: Medya, çocuk, televizyon, tablet, cep telefonu, bilgisayar Aim: The use of media devices has become widespread in the whole society. The introduction of media exposure at an early age carries significant risks for the health and development of new generations. In our study, it was aimed to investigate the frequency of using media devices for children between 6 and 6 months, age of first use, attitude, socioeconomic and educational levels of the family and contribute to the literature.Material and Method: A total of 308 parents who were admitted to pediatric outpatient clinic between January - June 2018 were included. The questionnaire consisting of 37 questions was applied to the parents by face-to-face interview technique.Results: The mean age of exposure to television for the first time was 11.93 ± 7.29 months. Average TV viewing time was 2.28 ± 1.79 in the last week. Of the families 82.2% mentioned that they used media to entertain children. There was no relationship between the use of media tools and income. Parents who taught the media tools to be educative had higher education levels (p <0.05).Conclusion: It is recommended that visual media tools should not be used in the first 2 years and should be used with supervision after the age of 2 with content restriction. Even in children under 12 months, the use of media devices were significantly higher regardless of the income and the duration of the parent's education. Pediatricians should cooperate with parents to establish a correct and effective relationship with visual media tools in childhood.Key words: Media, child, television, tablet, smartphone, computer
Collections