dc.contributor.advisor | Yavuz Kırık, Muazzez | |
dc.contributor.author | Şen, Abdulkadir | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T10:38:08Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T10:38:08Z | |
dc.date.submitted | 2014 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/133084 | |
dc.description.abstract | Dil, siyasal sınırlar, kültür, din, ideoloji ve etnik kökenler; ülkeleri, halkları ve daha küçük insan topluluklarını kaynaştırıp birleştiren ya da birbirinden çeşitli şekillerde ayıran temel öğelere dönüşebilirler. Bireylerin kendilerini tanımlama ve kimliklerini yapılandırma süreçleri bu çok çeşitli dinamiklerin etkisi ile gerçekleşmekte, bu süreçte dil ve kültürün büyük etkisi bulunmaktadır. Küreselleşme ile tüm dünyada başlayan dönüşüm ulusal sınırları büyük oranda aşındırmış ve insanlar arasındaki karşılıklı iletişim ve etkileşim medeniyet, din, kültür, ulus-devletler ve dil gibi bariyerleri aşarak oldukça yaygınlaşmıştır. Bu değişim kültürel çoğulculuk ve kültürlerarası kaynaşmayı geliştirdiği için hoşnutlukla karşılanmaktadır. Küreselleşmenin farklı kültürlerin ve düşüncelerin kendisini daha iyi ifade edebileceği bir zemin bulduğu bir heterojenleşmeye (Farklılaşma) mi yoksa ekonomik, askeri ve siyasi açıdan güçlü ülkelerin kendi değerlerini yaygınlaştırdığı bir tek tipleşmeye (Türdeşlik) mineden olduğu/olacağı tartışma konusudur. Bu tartışmalarda İngilizcenin rolü de önemli yer tutmaktadır. Bu tartışmalar kimi ülkeleri İngilizcenin ana dil konuşuru ülkeler tarafından hazırlanan ders materyalleri ve eğitim yöntemleri yerine kendi özgün materyal ve yöntemlerini üretmeye yöneltmektedir. Genelde yabancı dilin özelde ise İngilizcenin kültür üzerindeki etkisinin dil öğretiminin önemli bir tartışma konusu olması ve öğretim politikaları düzenlenirken İngilizcenin gerek eğitim sürecinde gerekse de materyal ve içerik boyutunda meydana getireceği değişim ve dönüşümün ne yönde olacağına yönelik tartışmaların önemi dolayısıyla bu yönde bir çalışma tercih edilmiştir. Bu çalışmanın amacı İngilizcenin küresel bir dil olmasını sağlayan temel nedenleri tarihi bir izlenceyle incelemek ve öğretmen adaylarının bu sürecin kültür ile ilişkisine ve kültüre etkilerine yönelik görüşlerini tespit edip tartışmaktır. Bu çalışma, dil, kültür ve kimlik, tek tipleşme ve heterojenleşme ile ilgili ana araştırma konularının bir parçasıdır. Bu araştırma İngilizce öğretmenlerinin İngiliz Eğitimi sırasında kültürün rolünü ve bunun öğrenciler üzerindeki etkilerini anlamaya yönelik çabalarına bir katkı sunmayı amaçlamaktadır. Anahtar Kelimeler: Kültür, Dil, Küreselleşme, İngilizce öğretimi, Tek tipleşme, Kültürelçoğulculuk | |
dc.description.abstract | Language, political borders, culture, religion, ideology and ethnical roots can be fundamental elements which integrate and/or divide the states, nations and smaller communities. The self-definition and identity formation processes of communities and individuals occur with these multidimensional dynamics and the language and culture have a critical role in these processes. The change with the spread of globalization abraded the national borders seriously as the interaction and communication between individuals has gone beyond barriers such as civilization, religion, culture, nation states and languages and became enormously extensive. This change is regarded as a positive process since it supplies multiculturalism and intercultural interaction. Today the emergence of English as a Global Language is regarded as an advantage since it functions as an international communication tool. However there are also some concerns about the global language and its influence. It's an important discussion whether globalization will revolve in to a kind of heterogenisation process in which different cultures and ideas will find a place to represent their selves better or will it revolve to a process in which economical, militarily and political dominant countries will spread their own values. The role of English has an central place during these discussions. These discussions leads some countries to adapt their own authentic language materials and methods instead of using the ones imported from native English speaking countries. The purpose of this study is to explore the fundamental reasons that made English a Global Language (EGL) in a historical perspective and to find and discuss the learners' ideas about the relation between this process and culture. The study is part of the main research issues such as language, culture and identity, homogenization and heterogenisation. The study aims to contribute on English teachers struggle to understand the critical role of culture on ELT, the possible challenges and their implications on learners.Key Words: Culture, Language, Globalisation, ELT, Homogenization, Cultural pluralism | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | İngiliz Dili ve Edebiyatı | tr_TR |
dc.subject | English Linguistics and Literature | en_US |
dc.title | Dil - kültür ilişkisi bağlamında küresel bir dil olarak İngilizce: İngilizce öğretmen adaylarının görüşleri üzerine bir araştırma | |
dc.title.alternative | Engli̇sh as a global language in the context of language - culture relationship: A study on the opinions of English teacher candidates | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Language-culture | |
dc.subject.ytm | Opinions of students | |
dc.subject.ytm | Globalization | |
dc.subject.ytm | Foreign language teaching | |
dc.subject.ytm | Multiculturalism | |
dc.subject.ytm | Cultural difference | |
dc.subject.ytm | Cultural effect | |
dc.subject.ytm | Culture | |
dc.subject.ytm | English | |
dc.subject.ytm | Candidate teachers | |
dc.identifier.yokid | 10047504 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 396622 | |
dc.description.pages | 182 | |
dc.publisher.discipline | Yabancı Dil Öğretimi Bilim Dalı | |