Show simple item record

dc.contributor.advisorErdoğan, İrfan
dc.contributor.authorDağli, Songül
dc.date.accessioned2020-12-07T10:37:19Z
dc.date.available2020-12-07T10:37:19Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/132968
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, Milli Eğitim Sistemi içinde yer alan okullardaki (ilk, orta ve lise) rehberlik ve psikolojik danışmanlık hizmetlerinde, bizzat rehber öğretmen ve psikolojik danışmanlar tarafından anlayış, algı ve uygulamalar itibariyle seslendirildiği gözlenen sorunların irdelenmesidir. Söz konusu meslek mensuplarının çalışmalarının, dil dahil, iletişim bazında yapılandığı gerçeğinden hareketle, yöntem olarak nitel araştırma ve nitel içerik analizi tercih edilmiş ve güncel yasal çerçeve ve alana dair teorik bilgi birikiminden hareketle, ilk etapta meslekte asgari beş yıllık tecrübe sahibi altı rehber öğretmenden oluşan bir pilot grup görüşmesi yapılmıştır. Bu görüşmede, katılımcıların sorulara bireysel olarak verdikleri yanıtların yanı sıra, aralarındaki tartışmalar da gözlenerek kayda geçirilmiştir. Elde edilen veriler bilahare yapılan yedi odak gurup görüşmesinin sorularına kaynaklık etmek üzere tematik analize tabi tutulmuş ve süreç, tek soruluk sekizinci bir oturumla noktalanarak araştırma çerçevesinde elde edilen tüm verilerle ikinci bir tema analizi yapılmıştır. Araştırma sonucunda, rehberlik ve psikolojik danışmanlık mesleğinin tanımı ve sınırları ile ilgili sorunlar olduğu saptanmıştır.Anahtar Sözcükler: Rehber öğretmen, psikolojik danışman, meslek algısı, nitel içerik analizi, odak grup.
dc.description.abstractThe purpose of this study is to explicate the problems observed regarding the perception, apprehension and the practice of guidence and psychological counselling in the National Education System (primary thru high school students) as voiced by the very practitioners of the system.The practices mentioned above being based on communication and language, method employed was qualitative content anlysis. The first stage of the research was conducted as a group interview consisting of six practioners with a minimum of five years of experience in his/her field, obviously taking into account theoretical backlog and the the current stautory. The responds to questions posed to the participants of this group and observations with regards to discussions held were meticulously recorded to further serve the second stage of the research by helping shape the questions to be posed to seven other focus groups. The data received at this second stage was further complemented with responds given to a single question posed to yet another focust group of eight and thematically analized to finalize the study.At the and of the research it is found that there are serious problems relevant to guidance and counsellings job definition and vocational borders.Keywords: Guidance and counselling, job perception, qualitative content analysis, focus group.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleRehber öğretmen ve psikolojik danışmanların kendi mesleklerine ilişkin algıları üzerine nitel bir araştırma
dc.title.alternativeA qualitative analysis of school counsellor an guidances' job perception
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPsychological consulting
dc.subject.ytmTeacher perception
dc.subject.ytmPerception
dc.subject.ytmVocational self perception
dc.subject.ytmGuidance teacher
dc.identifier.yokid10057024
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid381934
dc.description.pages159
dc.publisher.disciplineEğitimde Psikolojik Hizmetler Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess