dc.contributor.advisor | İnal, Dilek | |
dc.contributor.author | Solhi Andarab, Mehdi | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T10:36:53Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T10:36:53Z | |
dc.date.submitted | 2014 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/132912 | |
dc.description.abstract | İngilizce'nin bir uluslararası ve dünya dili olarak bütün dünyaya yayılmasıİngiliz Dili Eğitimi alanında ciddi tartışmalara neden olmuştur. Günümüzde İngilizcekonuşan kişiler anadili İngilizce olanlardan daha çok anadili İngilizce olmayanlarolup, yine bu kişiler İngilizce'yi en çok anadili İngilizce olmayan diğer kişiler ileiletişim kurmak için kullanmaktadırlar. Birçok bilim insanı (örn, Honna, 2003 veWiddowson, 2003) İngilizce'nin artık sadece anadili İngilizce olan kişilere aitolmadığının altını çizerek, İngilizce'nin küresel bir dil olma durumuna vurguyapmaktadır. Buna rağmen, İngiliz Dili Eğitimi alanında üretilen ders kitaplarınınbüyük bir çoğu hala İngiliz ve Amerikan yayınevleri tarafından yayınlanmakta olup,ana dili İngilizce olan ülkelerin, özellikle de Amerika ve İngiltere'nin, dilsel vekültürel normlarını yansıtmaktadır. Anadili İngilizce olan kişilerin kültürünüyansıtan bu ders materyalleri `Özel Kültürlerin İngilizce'si` (English of SpecificCultures) olarak nitelendirilmektedirler. İngilizce öğretiminin kültür ile ilgisine dairgündemde olan tartışmalar, İngilizce'nin ilk olarak `uluslararası` sonra `küresel` birdil olarak algılanmasını talep ederken, anadili İngilizce olmayan ancak İngilizce'yiyaygın bir iletişim aracı olarak kullanan diğer ülkelerin kültürlerinin de bu derskitaplarında yansıtılması gereğini savunmaktadırlar. Bu tartışmalar İngilizce'nindünya kültürlerine erişim sağlayabilecek bir dil olmasına dikkat çekmekte ve `ÖzelKültürler için İngilizce` öğretimi konusunu gündeme getirerek farklı bir bakış açısısunmaktadır. Bu çalışma, uluslararası bir dil olarak İngilizce öğretimini hedeflediğiiddiasıyla günümüzde yaygın olarak kullanılmakta olan bir dizi ders kitaplarınıiddiasına temel oluşturacak ölçütler kapsamında inceleyerek, İngilizce derskitaplarının kültürel içeriği üzerinden `Özel Kültürler için İngilizce` (English forSpecific Cultures) kavramını tartışmayı hedeflemektedir. Bu araştırmadaki İngilizceders kitaplarının kültürel içeriğinin değerlendirilmesi, İngilizce'nin uluslararası veküresel bir dil olma konumundan kaynaklanan unsurlar çerçevesindedeğerlendirilecek; ayrıca bu kapsamda gelecekte hazırlanacak ders materyalleri içinöneriler sunulacaktır. | |
dc.description.abstract | The growth of English into an international and global language and the diffusionof English across the world have triggered considerable tensions and promoted heateddebates in the process of English language teaching (ELT). This owes much to the factthat English speakers today are not only more likely to be non-native speakers ofEnglish than native speakers, but also most likely to use English in communication withother non-native speakers of English than native speakers. A significant number ofscholars (e.g., Honna, 2003; Widdowson, 2003) even believe that English is no longerthe sole property of its native speakers. Nevertheless, majority of ELT coursebooks arestill being published by major Anglo-American publishers and are based on the normsand cultures of native English speaking countries, mainly the US and the UK. In fact,the English presented in these coursebooks has been seen as mainly representing theculture of its native speakers, thereby offering 'English of Specific Cultures'. Thecurrent discussions on English language teaching and culture axis, however, makepossible an understanding of an English language that has become first internationaland then global, thereby creating possibilities of portrayal of cultures of Outer andExpanding circle countries especially through ELT coursebooks. Commissioned assuch, then, English can be regarded as a language through which access to cultures ofthe world accompanies its pedagogy, hence 'English for Specific Cultures' (Yano,2009). This study investigates a series of ELF-based coursebooks that are committed tothe teaching of English in the contemporary world, inquiring whether these coursebooksfulfill the requirements of ELF. Arguing in favor of a need for 'English for SpecificCultures', the study also makes an attempt to recommend some characteristics for thefuture ELT coursebooks. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | İngiliz Dili ve Edebiyatı | tr_TR |
dc.subject | English Linguistics and Literature | en_US |
dc.title | English as an international language and a need for English for specific cultures in English language teaching coursebooks | |
dc.title.alternative | Uluslararası ve dünya dili olarak İngilizce ve İngilizce ders kitaplarında özel kültürler için İngilizce'ye olan ihtiyaç | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Textbooks | |
dc.subject.ytm | English lessons | |
dc.subject.ytm | Foreign language education | |
dc.subject.ytm | Foreign language teaching | |
dc.subject.ytm | Culture | |
dc.subject.ytm | English | |
dc.identifier.yokid | 10101293 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 429237 | |
dc.description.pages | 275 | |
dc.publisher.discipline | İngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı | |