Show simple item record

dc.contributor.advisorZengin, Ramazan
dc.contributor.authorTan Güneş, Ayşe
dc.date.accessioned2020-12-07T10:36:12Z
dc.date.available2020-12-07T10:36:12Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2020-03-26
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/132829
dc.description.abstractBilgisayar destekli dil öğrenimi, yabancı dil öğreniminde ve öğretiminde giderek daha büyük bir role sahip olmaktadır. Yabancı dil öğreniminin olmazsa olmazlarından olan sözcük öğrenimi ve öğretimi için bir alternatif doğurmuş olan bilgisayar destekli dil öğrenimi, günümüzde yabancı dilde sözcük öğretiminde sıkça başvurulan bir yöntem olmuştur. Söz konusu çalışmanın amacı bilgisayar destekli sözcük öğreniminin, yabancı dilde sözcük öğrenimini kolaylaştırıp kolaylaştırmadığını; bilgisayar destekli sözcük öğreniminin geleneksel sözcük çalışma yöntemi olan kelime listesiyle sözcük öğrenimiyle karşılaştırıldığında daha etkili olup olmadığını ve son olarak, öğrencilerin yabancı dil eğitiminde bilgisayar destekli sözcük öğrenimine pozitif yaklaşımları olup olmadığını incelemektir. Bir diğer deyişle, bu çalışma ile geleneksel bir sözcük çalışma yöntemi olan kelime listesiyle sözcük öğreniminin, bilgisayar destekli sözcük öğrenimiyle kıyaslanarak, bilgisayar teknolojisi ve onun getirdiği dil öğrenme programlarının öğrencilerin sözcük öğrenimi üzerine olan etkisinin araştırılması ve öğrencilerin teknoloji ile sözcük öğrenimine olan tutumlarının incelenmesi hedeflenmiştir. Çalışma kapsamında, A2 dil seviyesinde olan 80 öğrenci rastgele deney yada kontrol gruplarına atanmıştır. Deney grubu hedef sözcükleri çalışmak için bilgisayar destekli sözcük öğrenme aracı kullanırken kontrol grubu aynı sözcükleri geleneksel kelime listeleriyle çalışmıştır. Ön test ve son testlerin karşılaştırılması ile sonuca varılmıştır. Sonuçlar, deney grubunun kontrol grubundan daha iyi sonuç çıkardığını göstermiştir. Deney grubuna verilen tutum anketi sonuçları ise öğrencilerin bilgisayar destekli sözcük öğrenimini eğlenceli ve etkili bulduğunu göstermiştir.
dc.description.abstractComputer Assisted Language Learning (CALL) is constantly gaining more significance in foreign language teaching and learning. In recent years, CALL has come to the forefront of language teaching and learning. Computer Assisted Vocabulary Learning (CAVL), which is one of the most common applications of CALL is now an integral part of EFL education. The purpose of this study is to investigate whether CAVL facilitates vocabulary learning in foreign language education; explore whether it is more effective or not when compared to vocabulary learning with traditional wordlists and finally find out whether or not learners have positive attitudes towards CAVL in foreign language education. A sample of 80 students studying in A2 level participated in the study and they were assigned to either control or experimental group randomly. While the experimental group utilized a computer assisted vocabulary learning tool to study the targeted vocabulary, the control group used traditional wordlists to study the same vocabulary. The results were analysed through the comparison of pre-test and post-test results. The results reveal that experimental group performed better than the control group. The results of the attitude questionnaire given to the experimental groups show that students find Computer Assisted Vocabulary Learning fun and effective.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleThe effects of computer assisted language learning (CALL) on vocabulary teaching
dc.title.alternativeSözcük öğretiminde bilgisayar destekli dil öğrenmenin etkisi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-03-26
dc.contributor.departmentYabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10088769
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid617091
dc.description.pages100
dc.publisher.disciplineİngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess