Show simple item record

dc.contributor.advisorKoç Sarı, Işıl
dc.contributor.authorGelen, Burcu
dc.date.accessioned2020-12-07T10:35:56Z
dc.date.available2020-12-07T10:35:56Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2020-03-20
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/132776
dc.description.abstractBu araştırmada, fen eğitiminde kavramsal değişim yaklaşımına dayalı öğretim tekniklerinin öğrencilerin kavramsal anlamaları üzerine etkisinin ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. Araştırmada, nicel araştırma yöntemlerinden biri olan meta-analiz yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın verileri, yüksek lisans ve doktora tezleri ile hakemli dergilerde yayımlanan makalelerdir. Bu veriler; Elton B. Stephens Company (EBSCO), Education Resources Information Center (ERIC), ProQuest, ULAKBİM, Yükseköğretim Kurulu (YÖK) Ulusal Tez Merkezi Veri Tabanları ve Google Akademik ile hakemli dergilerin ve üniversitelerin elektronik kütüphanelerinden elde edilmiştir. Ulaşılan çalışmalardan 64'ü meta-analize dahil edilmiş ve etki büyüklüğü analiz edilmiştir. Kavramsal değişim yaklaşımına dayalı öğretim tekniklerine ait etki büyüklüğü 1,126 olarak hesaplanmıştır. Bu değer, Cohen'in (1988) kriterlerine göre oldukça büyük bir etki büyüklüğüdür. Bu araştırma sonucunda, kavramsal değişim yaklaşımının geleneksel yaklaşıma göre daha etkili olduğu bulunmuştur. Bununla birlikte, çalışmalarda kullanılan öğretim tekniği, konu alanı, öğrenim düzeyi, uygulama süresi, yayın yılı ve uygulayıcı türünün kavramsal değişim yaklaşımı üzerinde anlamlı bir etkisi olduğu bulunmuştur.
dc.description.abstractThe purpose of this research was to investigate the effect of teaching techniques based on conceptual change approach in science education on students' conceptual understanding. This research followed up meta-analysis research methods. Data were extracted from master's theses, doctoral dissertations and the articles, which are published in peer-reviewed journals. Data were collected from, Elton B. Stephens Company (EBSCO), Education Resources Information Center (ERIC), ProQuest, ULAKBIM, Turkish Council of Higher Education National Thesis Center databases, and Google Scholar with peer-reviewed journals and the electronic library of universities. A total of 64 studies were included in the meta-analysis. The overall effect size for these studies was calculated as 1,126. This is a large effect size according to Cohen's (1988) criteria. As a result, conceptual change approach was found to be more effective than traditional approach. However, the teaching techniques used in the studies, subject area, level of education, duration of application, year of publication and type of practitioner were found to be significant impact on the conceptual change approach.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleFen eğitiminde kavramsal değişim yaklaşımına dayalı öğretim tekniklerinin öğrencilerin kavramsal anlamaları üzerine etkisi: Meta-analiz çalışması
dc.title.alternativeThe effect of teaching techniques based on conceptual change approach in science education on students' conceptual understanding: A meta-analysis study
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-03-20
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmMeta analysis
dc.subject.ytmMisconception
dc.subject.ytmConceptual change
dc.subject.ytmScience education
dc.identifier.yokid10078329
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid616353
dc.description.pages125
dc.publisher.disciplineFen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess