Show simple item record

dc.contributor.advisorİnan Kaya, Gamze
dc.contributor.authorRoukaya, Mefire Njoya
dc.date.accessioned2020-12-07T10:35:44Z
dc.date.available2020-12-07T10:35:44Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/132752
dc.description.abstractBu çalışmada, Amerika Birleşik Devletleri; İngiltere gibi Avrupa ülkeleri ile diğer yandan Türkiye etrafında, Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik'in tarihsel arka planı, ki Psikoloji'nin bir alt dalıdır, ile beraber kurumlar, uygulamalar ve sistemler arasındaki karşılaştırmalı temeller araştırılmıştır. Döküman analizinin niteliksel metodolojisi kullanılarak, bu ülkelerin benzerlikleri, değişim süreçleri, farklılıkları çalışma boyunca değerlendirilmiştir. Dünyada, Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik'in varolan sistemleri ile Kamerun'da bir okul disiplini ve meslek olarak bu branşın uygulanmasında büyüyen gereklilik arasında bir bağlantı kurulmuştur. Çalışmanın sonunda, Kamerun'daki devlet ve özel üniversitelerinde, devlet ve özel yüksek meslek okullarında ya da yüksek öğretmen eğitim enstitülerinde, Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik'in nihai uygulaması projesinin amacı için önemli tavsiyeler ve teklifler sunulmuştur. Kamerun'a katma değer getirecek olan bu proje, ülkenin eğitim sistemine yansıyacak nitelikte ve bütün hükümet kurallarına uygundur.
dc.description.abstractIn this study, the historical background of the Psychological Counselling and Guidance, a sub-division of Psychology, is being investigated alongside the comparative foundations between the systems, the application and institutions around the United States of America, European country as the United Kingdom, and then Turkey on the other side. Adopting a qualitative methodology of document analysis, their similarities, progressive evolution and their differences have been examined throughout this study. Later on, a link has been drawn between the existing systems of Psychological Counselling and Guidance around the world, and the growing necessity to implement this branch in the Cameroonian setting as a school discipline as well as a profession. At the end of this research, relevant recommendations and proposals have been stated for the purpose of projecting an eventual application of Psychological Counselling and Guidance in Cameroonian state and private universities, state and private higher institutions, or in the Higher Teacher Training Colleges. This project in effect, brings up an added value that will transpire on the Cameroon educational milieu, and fits with all the governmental laws.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titlePsikolojik danışma ve rehberliğin tarihsel ve karşılaştırmalı temelleri
dc.title.alternativeHistorical and comparative foundations of psychological counselling and guidance
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmConsulting
dc.subject.ytmUnited States of America
dc.subject.ytmCurriculum
dc.subject.ytmComparative education
dc.subject.ytmVocational quidance
dc.subject.ytmHistorical development
dc.subject.ytmEngland
dc.subject.ytmTurkey
dc.subject.ytmPsychological counseling
dc.subject.ytmGuidance
dc.identifier.yokid10101002
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid433805
dc.description.pages137
dc.publisher.disciplineEğitimde Psikolojik Hizmetler Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess