Show simple item record

dc.contributor.advisorNedim Bal, Pervin
dc.contributor.authorCeritli, Ulviye
dc.date.accessioned2020-12-07T10:35:18Z
dc.date.available2020-12-07T10:35:18Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/132696
dc.description.abstractBu araştırma, lise öğrencilerinde bağlanma stillerinin problemli internet kullanımına (PİK) etkisini incelemek amacıyla yapılmıştır. Bununla birlikte, lise öğrencilerinde bağlanma stillerinin ve problemli internet kullanım düzeylerinin cinsiyete, sınıf düzeyine, kardeş sayısına, doğum sırasına, anne eğitim seviyesine, baba eğitim seviyesine, internet kullanım amacına, sosyal medya kullanımına, internet kullanım yerine, internet limitine ve ebeveynlerin internet kullanım denetimine göre anlamlı olarak farklılaşıp farklılaşmadığını incelemek de amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2015-2016 eğitim öğretim döneminde Konya ilinin çeşitli ilçelerinde eğitim gören 200 Anadolu Lisesi (109 kız, 91 erkek ) öğrencisi oluşturmaktadır. Katılımcılar tabakalı rastgele örneklem yöntemi ile seçilmiştir. Araştırmada veri aracı olarak, Kişisel Bilgi Formu, Yakın İlişkiler Yaşantılar Envanteri ( Brennan, Clark & Shaver, 1998) ve Problemli İnternet Kullanım Ölçeği Ergen Formu (Ceyhan & Ceyhan, 2014) ve verileri çözümlemek için SPSS 22 programı kullanılmıştır. Araştırmanın sonucu, lise öğrencilerinde bağlanma stillerinin PİK'i etkilediğini göstermiştir. Katılımcıların bağlanma stilleri kardeş sayısına ve baba eğitim seviyesine göre değişmekte, fakat cinsiyete, sınıf düzeyine, doğum sırasına, anne eğitim seviyesine, internet kullanım amacına, sosyal medya kullanımına, internet kullanım yerine, internet limitine ve ebeveynlerin internet kullanım denetimine göre değişmemektedir. PİK düzeyi; sınıf seviyesi, doğum sırası, baba eğitim seviyesi, internet kullanım amacı, sosyal medya kullanımı, internet kullanım yeri ve internet limiti değişkenlerine göre anlamlı bir fark göstermiştir. Diğer taraftan, PİK ile cinsiyet, doğum sırası, anne eğitim seviyesi ve ebeveyn internet kullanım denetimi arasında anlamlı bir ilişki bulunamamıştır. Elde edilen bulgular literatür ışığında tartışılmış ve bu bulgular doğrultusunda gelecekte yapılacak araştırmalar için önerilerde bulunulmuştur.Anahtar Kelimeler: Bağlanma Stilleri, Problemli İnternet KullanımI
dc.description.abstractThe purpose of this study is to analyze the effect of attachment styles on problematic internet usage (PIU) in high school students. Furthermore, in this project, it is intended to look over whether the high school students' attachment styles and level of problematic internet usage differ significantly according to gender, number of brother/sister, education status of mother/father, class level, birth order, internet usage purpose, social media usage, location of internet use, internet limit and Internet use control of parents. The working group of the study involves 200 students (109 females, 91 male) that has been studied in Anatolian High Schools in different counties of Konya at 2015-2016 academic year. The participants are randomly selected through stratified sampling method. As a data collection tools, Personal Information Form, Experiences in Close Relationship Inventory (Brennan, Clark & Shaver, 1998) and Problematic Internet Usage Scale for Adolescents (Ceyhan & Ceyhan 2014) was used by the means of SPSS.22 Program. The results of the study showed that attachment styles affect the PIU among the high school students. Attachment styles of the participants differ significantly in terms of education status of father and number of brother/sister, whereas do not differ significantly according to gender, class level, birth order, education status of mother, internet usage purpose, social media usage, location of internet use, internet limit and internet use control of parents. Furthermore, students' level of PIU differ significantly according to variables of class level, number of brother/sister, education status of father, internet usage purpose, social media usage, location of internet use and Internet limit. Also, it has been found out meaningful relationship between level of PIU and gender, birth order, education status of mother and internet use control of parents.The results discussed at the light of literature and the advice for future studies were stated.Key Words: Attachment Style, Problematic Internet Useen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleLise öğrencilerinde bağlanma stillerinin problemli internet kullanımına etkisi
dc.title.alternativeThe effect of attachment styles on problematic internet use in high school students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmInternet
dc.subject.ytmInternet use
dc.subject.ytmAttachment styles
dc.subject.ytmDependency
dc.subject.ytmHigh schools students
dc.subject.ytmProblem behavior
dc.subject.ytmAttachment
dc.subject.ytmmother-child attachment
dc.subject.ytmMother-child communication
dc.identifier.yokid10128170
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid447566
dc.description.pages112
dc.publisher.disciplinePsikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess