Show simple item record

dc.contributor.advisorTanrıkulu, Taşkın
dc.contributor.authorÇil, Abdulrezzak
dc.date.accessioned2020-12-07T10:35:02Z
dc.date.available2020-12-07T10:35:02Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2019-12-26
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/132665
dc.description.abstractBu araştırma kariyer kararsızlığını gidermeye yönelik hazırlanan psikoeğitim programıdır. Programın üniversite 3. sınıf öğrencilerinin kariyer kararsızlıklarını gidermesi üzerindeki etkisi; deney-kontrol gruplu, ön test, son test ve izleme ölçümlü tam veya gerçek deneysel bir çalışma ile incelenmiştir. Araştırma kapsamında Uluslararası Antalya Üniversitesinde öğrenim gören 3.sınıf öğrencilerinden rastgele seçilmiş 23'er kişilik deney ve kontrol grupları oluşturulmuş ve deney grubuna araştırmacı tarafından geliştirilen sekiz haftalık psikoeğitim programı uygulanmıştır. Araştırmada ölçme aracı olarak KARGEL (Kariyer Geleceği Ölçeği) kullanılmıştır. Deney ve kontrol gruplarının ön test ve son test ortalamalarını karşılaştırmak için Mann Whitney U-testi deney ve kontrol gruplarında ön test, son test ve izleme testi ortalamalarını karşılaştırılmak için ise Wilcoxon İşaretli Sıralar Testi kullanılmıştır. Analizlere ilişkin istatistiksel hesaplamalar SPSS paket programı ile yapılmıştır. Araştırmada, bulguların istatistiksel analizlerinde .05 anlamlılık düzeyi esas alınmıştır. Yapılan analizler sonucunda deney grubundaki üniversite öğrencilerinin kariyer kararsızlıklarında azalma olduğu, kontrol grubundaki üniversite öğrencilerinde ise herhangi bir değişim olmadığı görülmüştür.
dc.description.abstractThe purpose of this study, based on true experimental design, is to present the impact of psycho-educational program on reducing career indecision among third grade university students.The study involves forty-six students who are studying in Antalya Internatıonal University. The students were evenly assigned to control (23) and experimental groups (23). The subjects in the experimental group received a eight-week psychoeducational training program designed by the researcher. The study employs Career Future Inventory (CFI).Mann Whitney U-test was employed for comparison of the results of the pre-test and post-test of the control and experimental groups, and Wilcoxon signed-rank test for comparison of pre-test results, post-test results and follow up test results. Statistical analyses were performed using SPSS, with a significance level of .05. Findings have shown that students in the experimental group have reduced the score of career indecision; however, the students in the control group have not demonstrated any improvement.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleKariyer kararsızlığı giderme psikoeğitim programının üniversite öğrencilerinin kariyer kararsızlığını giderme üzerine etkilerinin incelenmesi
dc.title.alternativeExamining the effectiveness of psychoeducational program on reducing career indecision among university students
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2019-12-26
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmCareer indecision
dc.subject.ytmScales
dc.subject.ytmUniversity students
dc.subject.ytmPsycho-educational program
dc.subject.ytmCareer
dc.subject.ytmCareer management
dc.identifier.yokid10125171
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid461418
dc.description.pages111
dc.publisher.disciplineRehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess