Show simple item record

dc.contributor.advisorTanrıkulu, Taşkın
dc.contributor.authorZorlu, Aziz
dc.date.accessioned2020-12-07T10:34:58Z
dc.date.available2020-12-07T10:34:58Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/132656
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı Virginia Axline tarafından kuramsal temelleri oluşturulan `Yönlendirici Olmayan Oyun Terapisi` uygulamasının dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu belirtileri gösteren çocukların duyguları ve davranışları üzerindeki etkisinin incelenmesidir. Çalışma deney – kontrol gruplu, ön-test, son-test ve izleme ölçümlerinin yapıldığı tam bir deneysel çalışmadır. Araştırma kapsamında İstanbul'da bulunan ve ilkokula devam eden öğrencilerden dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu belirtileri gösteren çocuklar arasından seçilen beşer öğrenciden deney ve kontrol grubu oluşturulmuştur. Deney gruplarına yönlendirici olmayan oyun terapisi uygulanmıştır. Araştırmanın verileri Conners Öğretmen Değerlendirme Ölçeği – Yenilenmiş Uzun Form (CÖD ÖY: U) ve Conners Ebeveyn Değerlendirme Ölçeği – Yenilenmiş Uzun Form (CED ÖY: U) kullanılarak toplanmıştır. Deney ve kontrol gruplarının ön test ve son test ortalamalarını karşılaştırmak için Mann Whitney U-testi, deney ve kontrol gruplarında ön test, son test ve izleme testi ortalamalarını karşılaştırmak için Wilcoxon İşaretli Sıralar Testi kullanılmıştır. Analizlere ilişkin istatistiksel hesaplamalar SPSS paket programı ile yapılmıştır. Araştırmada, bulguların istatistiksel analizleri. 05 anlamlılık düzeyi esas alınarak gerçekleştirilmiştir. Yapılan analizler sonucunda deney grubundaki öğrencilerin Conners Ölçeği ile belirlenen dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu ile ilişkili duygu ve davranışlarında olumlu yönde gelişme olduğu, kontrol grubu öğrencilerinde ise herhangi bir değişim olmadığı görülmüştür. Anahtar Kelimeler: oyun terapisi, yönlendirici olmayan oyun terapisi, dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu, DEHB
dc.description.abstractThe purpose of this study is to investigate the impact of non-directive play therapy interventions which was theorized by Virginia Axline on behaviors and emotions of children who exhibit symptoms of attention deficit and hyperactivity disorder. The study is an experimental model with experimental and control groups and pretest, posttest and follow up test design. The study involves an experimental group with five students and a control group with five students who exhibit symptoms of attention deficit and hyperactivity disorder from primary schools in Istanbul European Side. Non-directive play therapy intervention was given to the experimental group. The research data was collected by Conner's Teachers Rating Scale - Revissed / Long and Conner's Parent Rating Scale Revised / Long. Mann Whitney U-test was employed for comparison of the results of the pre-test and post-test of the control and experimental groups and Wilcoxon signed-rank test for comparison of pre-test results, post-test results and follow up test results. Statistical analyses were performed using SPSS with a significance level of .05.Findings have shown that students in the experimental group showed improvement in behaviors and emotions which are determined by Conners Rating Scales in comparison students in the control group did not show any improvements.Key Words: play therapy, non-directive play therapy, attention deficit and hyperactivity disorder, ADHDen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleYönlendirici olmayan oyun terapisinin dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu belirtili çocukların duygu ve davranışları üzerindeki etkisinin incelenmesi
dc.title.alternativeThe study of the impact of non-directive play therapy on behaviors and emotions of children with exhibiting attention deficit hyperactivity disorder
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmAttention deficit disorder with hyperactivity
dc.subject.ytmGame therapy
dc.subject.ytmChildren
dc.subject.ytmScales
dc.subject.ytmChild behavior
dc.subject.ytmEmotion
dc.identifier.yokid10131104
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid447563
dc.description.pages199
dc.publisher.disciplineRehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess