Yabancı dil öğreniminde stereotipler ve Türkiye`de Fransızca eğitimine etkisi
dc.contributor.advisor | Sevil, Necmettin Kamil | |
dc.contributor.author | Ekinci, Cersun | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T10:33:25Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T10:33:25Z | |
dc.date.submitted | 2017 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/132431 | |
dc.description.abstract | Bu tez, stereotiplerin (kalıp yargıların) diller üzerindeki etkileri ve bunların Türkiye'de Fransızca diline yansımasını konu almaktadır. Bu çalışmada önyargı, klişe ve kalıp yargıların oluşum nedenleri, işlevleri ve bunların dil öğrenme süreçlerine etkileri araştırılmıştır. Bu tezin amacı, stereotiplerin tarihsel süreç içerisinde ortaya çıkış evrelerini ele alarak, eğitimde bu kalıp yargıların olumsuz etkilerini ortadan kaldırmaya yönelik veriler ortaya koymaktır. Bu veriler, araştırma ve inceleme yöntemleri kullanılıp değerlendirmeler yapılarak elde edilmiştir. Bu tezin anket uygulaması, farklı yaş, cinsiyet ve eğitim seviyelerindeki gruplarla yapılmıştır. Yabancı dil öğrenme sürecinin hangi tür etki ve yönlendirmeler ile gerçekleştiğini ve bu süreç içinde karşılaşılan sorunlar nedeniyle oluşan olumlu ya da olumsuz kalıp yargıların, Fransızca gibi yabancı diller üzerindeki etkileri ortaya konulmuştur. Stereotipler (kalıp yargılar), klişe ve önyargılar gibi toplumsal bir kültür oluşumu olarak her alanda görülebilirler. Bunların toplumsal ilişkiler üzerinde ayrıştırıcı ya da bütünleyici özellikleri olup, dil eğitimine olumlu ya da olumsuz yönde etki yaptıkları görülmektedir. Kalıp yargılar Fransızca dili üzerinde olumsuz yönde etkili olmuştur.Anahtar kelimeler: Kalıp yargılar, Önyargı, Klişe, Dil, Kültür | |
dc.description.abstract | In this study, the causes of prejudice, stereotypes and mold judgments, their functions and their effects on language learning processes are investigated. The aim of this thesis is to examine the emergence phases of stereotypes in the historical process, and to reveal the data about these stereotypes in education to remove the negative effects of the judgements.These data were obtained by using research and evaluation methods and analysis. The survey of this thesis was conducted with groups of different age, gender and education levels. Positive or negative stereotypes formed by the kind of influences and orientations of the foreign language learning process and the problems encountered during this process have revealed the effects on foreign languages such as French. Stereotypes (mold judgements), clishes and prejudices can be seen in every area as a social culture formation. They have separating or complementing characteristics on social relations and have also been observed to have had a positive or negative effect on language teaching. Mold judges have also been adversely on the teaching of French language.Keywords: Stereotypes, Prejudice, Mold judgment, Language, Culture | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Yabancı dil öğreniminde stereotipler ve Türkiye`de Fransızca eğitimine etkisi | |
dc.title.alternative | Stereotypes in forei̇gn language teachi̇ng and influence to french education in Turkey | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Formal language | |
dc.subject.ytm | Study of languages | |
dc.subject.ytm | Foreign language | |
dc.subject.ytm | Foreign language learning | |
dc.subject.ytm | Learning methods | |
dc.subject.ytm | Stereotypes | |
dc.subject.ytm | French language | |
dc.subject.ytm | Stereotypes | |
dc.subject.ytm | Identity preconception | |
dc.identifier.yokid | 10152969 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 466041 | |
dc.description.pages | 117 | |
dc.publisher.discipline | Fransız Dili Eğitimi Bilim Dalı |