Yönetsel iletişim etiğine ilişkin bir değerlendirme: Türkiye Cumhuriyeti yükseköğretim mevzuatı örneği
dc.contributor.advisor | Akgündüz, Hasan | |
dc.contributor.author | Jumaniyazova, Gulistan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T10:32:56Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T10:32:56Z | |
dc.date.submitted | 2017 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/132371 | |
dc.description.abstract | Türkiye Cumhuriyeti Yükseköğretim Mevzuatı Örneğinde Yönetsel İletişim Etiğinin Değerlendirilmesini amaçlayan bu araştırmada öncelikle iletişimin insan varoluşu ve yönetsel ilişkideki stratejik rolü biçimsel ve tinsel meşruiyet ikileminde teorik olarak temellendirilmiş, yükseköğretim mevzuatı ile ilişkilendirilmeye çalışılmıştır.Araştırmanın ikinci etabı araştırmacının nedensellik kurgusunun sahadaki karşılığının bulunması ve tematik çözümleme ile test edilmesi işlemlerinden oluşmaktadır. Bu bağlamda araştırmanın evrenini, Türkiye Cumhuriyeti Yükseköğretim Mevzuatı oluşturmaktadır. Türkiye Cumhuriyeti Yükseköğretim Mevzuatından genel ve alt amaçlara tekabül eden önermeler havuzu oluşturularak; bu havuzdan seçili önermeler ile bir örneklem saptanmıştır.Araştırma verilerinin istatistiksel analizinde NCSS (Number Cruncher Statistical System) 2007 (Kaysville, Utah, USA) programı kullanılmıştır. Çalışma verileri değerlendirilirken tanımlayıcı istatistiksel metodlar (Frekans, Oran) kullanılmıştır. Niteliksel verilerin karşılaştırılmasında ise, Pearson Ki-Kare testi ve Fisher's Exact testi kullanılmıştır. Anlamlılık düzeyi p<0,05 olarak değerlendirilmiştir.Tematik çözümlemeler bağlamında araştırmada ulaşılan kritik bulgular, yükseköğretim mevzuat dilini, insanı nesneleştiren ve iletişimi büyük ölçüde sınırlayan, daha çok biçimin biçimsizliği belirlediği dışsal ve buyurucu iletişim temaya sahip olduğu gerçeğini yansıtmaktadır. Yönetsel iletişimin ruhunu zedeleyen söz konusu etik ihlalin aşılması ise mevzuat dilinin insan odaklı, önerici ve öğrenmeyi destekleyici temaya evrilmesiyle mümkün gözükmektedir.Anahtar Kelimeler: İletişim, Yönetsel İletişim, Yönetim, Etik, Yükseköğretim Mevzuatı. | |
dc.description.abstract | This study aims to evaluate Administrative Communication Ethics in the example of the Higher Educational Legislation of the Republic of Turkey, and the strategic role of communication in human existence and management relations is evaluated theoretically in terms of formal and moral legitimacy and linked to the law on higher education.The second state of the study consists of finding and testing with a thematic analysis the reflection of the design of causality of the investigator in the field. The population of the study consists of the Higher Educational Legislation of the Republic of Turkey. Propositions from the Higher Educational Legislation of the Republic of Turkey, which correspond to general and secondary purposes are pooled together and selected propositions from these pools are used to create the study sample.In the statistical analysis of the data, the NCSS (Number Cruncher Statistical System 2007) (Kaysville, Utah, USA) program is used. In the evaluation of the study data, descriptive statistical methods are used. In the comparison of the qualitative data Pearson chi-square test and Fisher's exact tests are used. P is taken as <0,05.The critical findings found using thematic analysis in the study demonstrated that the higher educational Legislation has a language that objectifies people and significantly limits communication, with an external and authoritative communication style in which the form mostly defines lack of form. Overcoming the problem of violation of ethics which damages the spirit of administrative communication can be possible by improving the law to have a people oriented, suggestive theme that supports learning.Key Words: Communication, Administrative Communication, Management, Ethics, Higher Education Legislation. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Yönetsel iletişim etiğine ilişkin bir değerlendirme: Türkiye Cumhuriyeti yükseköğretim mevzuatı örneği | |
dc.title.alternative | An evaluation related to administrative communication ethics: Republic of Turkey higher education legislation sample | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Legislation | |
dc.subject.ytm | Higher Education Law | |
dc.subject.ytm | Managerial communication | |
dc.subject.ytm | Education establishments | |
dc.subject.ytm | Educational administration | |
dc.subject.ytm | Ethics | |
dc.subject.ytm | Managerial ethic | |
dc.subject.ytm | Communication | |
dc.subject.ytm | Communication ethics | |
dc.identifier.yokid | 10154674 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 461421 | |
dc.description.pages | 131 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı |