Ortaokul öğrencilerinin okul aidiyeti ile okul memnuniyeti arasındaki ilişkinin incelenmesi
dc.contributor.advisor | Serin, Hüseyin | |
dc.contributor.author | Aydin, Recep | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T10:32:12Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T10:32:12Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2019-01-14 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/132258 | |
dc.description.abstract | Okul yaşamının etkililiği, içinde yaşayanlara sunduğu kültürel ortam, güvenlik, öğrenme fırsatları ve motivasyon etkinlikleriyle kontrol edilebilir. Her okul öğrenci ve velisine bir müşteri titizliğiyle bakıp sunmuş olduğu hizmetlerden ne kadar memnun olduklarını bilmeli ve ona göre ara önlemler almalıdır. Bu süreçte önemli olan sadece okulun kurumsal varlığının devam etmesi değil, aynı zamanda hizmet alan öğrenci, veli ve hizmet veren öğretmen ve yöneticilerin memnuniyetidir.Bu araştırma okul etkililiğini artırmak amacıyla veri sunacağı için faydalı ve son zamanlarda gündemde olan okul memnuniyetini incelediği için güncel, okulun vazgeçilmez paydaşı olan öğrencilerin okul eğitiminden memnuniyetlerinin ve aidiyetlerinin ortaya çıkarılması için önemlidir. Bu araştırmanın amacı, ortaokul öğrencilerinin okul memnuniyetleri ile okul aidiyetleri arasındaki ilişkiyi betimsel ve ilişkisel bir araştırma deseniyle incelemektir. Bu çalışmaya özel okullardan 201, devlet okullarından 214 öğrenci katılmıştır. Araştırma sonucunda kızların erkeklere kıyasla kendilerini okullarına daha fazla ait hissettikleri tespit edilmiştir. Özel ve devlet okullarında öğrencilerin okul aidiyetleri alt sınıflardan üst sınıflara doğru azalmakta, devlet okulları özel okullara göre daha düşük seviyede ait hissetmektedir. Öğrencilerin programdan duydukları memnuniyet cinsiyete göre değişmemekte, sınıf düzeyi yükseldikçe daha da azalmakta, devlet okullarında ise daha düşük seviyededir. Öğrencilerin okul ortamından memnuniyetleri cinsiyete ve okul türüne göre değişmemekte, sınıf düzeyi yükseldikçe azalmaktadır. Hem özel hem de devlet okulu öğrencilerinin okul memnuniyetleri arttıkça okula aidiyet duyguları da yükselmektedir.Bu araştırma sonucuna göre, eğitim programları geliştirilirken ve okul yönetim politikaları belirlenirken öğrencilerin cinsiyet, yaş ve sınıfları dikkate alınmalıdır. Yerli ve yabancı öğrencilerin okul memnuniyeti ve aidiyetinin altında yatan sebepler farklı değişkenler açısından karşılaştırmalı olarak araştırılmalıdır. | |
dc.description.abstract | The positive effects of school life can be measured by its cultural climate, safety, learning opportunities, effective teaching and motivational activities. Each school should treat its students and parents as a customer and measure their satisfaction frequently while taking preliminary precautions in order to keep them satisfied. During this period, it's not only important to keep the school's constitutional presence going but to keep students, parents, teachers and administrators pleased.This study is vital due to the fact that it will present the data about the importance of parental, principal, administrative and student satisfaction and students' school belongingness. This research also examines the links among middle school students' sense of school belonging and students' satisfaction from school in a descriptive and relational pattern. In order to collect data for this research, 201 private college students and 214 public school students are examined. As a conclusion, comparing girls with boys; it is observed that the school belongingness of female students is much higher than male students. Students' sense of belonging to school is decreased through lower level classes to higher level classes and public school students feel the sense of school belonging less than private school students. Student's satisfaction towards their school curriculum does not show any difference between male and female students, and the satisfactory level drops significantly as the age level of the students increase. This satisfaction is way lower in public schools. When school environment and facilities is considered, the satisfaction level does not change regarding to the level and the gender of secondary school students. According to the results of this research, it is important to take into account the students' gender, age and grade level when developing educational programs and establishing school management policies. Reasons underlying school satisfaction and belongingness of public and private school students should be investigated comparatively in terms of different variables. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Ortaokul öğrencilerinin okul aidiyeti ile okul memnuniyeti arasındaki ilişkinin incelenmesi | |
dc.title.alternative | Investigation of the relationship between middle school students' school belongingness and school satisfaction | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-01-14 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Secondary schools | |
dc.subject.ytm | Secondary school students | |
dc.subject.ytm | Student satisfaction | |
dc.subject.ytm | Belonging | |
dc.subject.ytm | Special schools | |
dc.subject.ytm | State schools | |
dc.subject.ytm | Scales | |
dc.subject.ytm | School effectiveness | |
dc.identifier.yokid | 10185717 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 502421 | |
dc.description.pages | 77 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi Bilim Dalı |