Collaborative strategic reading with adult EFL learners: A collaborative and reflective approach to reading
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Algısal bir dil becerisi olan okuma, ikinci dil veya yabancı dil öğrenme ve öğretme alanında büyük öneme sahiptir. Okumanın önemi dil öğrencisine hedef dille ilgili ilk elden bilgi ve girdi sağlamasından ileri gelmektedir. Okuma basit bir şekilde bir metinden anlam çıkarma süreci olarak tanımlanabilir. Anlama okumada çok kritik bir noktadır ve okuyucuların metinden anlam oluşturmaya çalıştığı birbirini etkileyen bir süreci ifade etmektedir. Okuduğunu anlamada başarı sağlamak bu süreçte yardımcı olacak farklı stratejilerin kullanımını gerektirmektedir ki bu da geleneksel öğretmen merkezli sınıflardan öğrenci merkezli sınıflara geçiş sürecini takiben ısrarla üzerinde durulmuş bir konudur. Bir çok araştırmacı (Almasi, 2003; Janzen & Stoller, 1998; Paris ve ark., 1984) okuduğunu anlama stratejileri öğretiminin hem öğrenen için hem de öğreten için yararları olduğunu ileri sürmektedir. Okuduğunu anlama stratejileri öğretimi, öğrenenlere metinle ilgili daha derinlemesine yorumlama, anlama ve okuduğunu anlama üzerine testlerde daha iyi performans gösterme yetisi sağlayabilmektedir.Okuma stratejilerinin ve dil eğitiminde gelişimin önemi göz önünde bulunduran bir çok araştırmacı (Almasi, 2003; Janzen & Stoller, 1998; Paris ve ark., 1984) okumaya yöntem, içerik, uygulama ve sonuçlar açısından farklılık gösteren çeşitli yaklaşımlar öne sürmüşlerdir. Bu yaklaşımlar içinde İşbirlikçi Stratejik Okuma öncelikli olarak resiprokal (karşılıklı) öğretme ve etkileşimsel strateji öğretimi üzerine yapılan çalışmalardan etkilenen Klingner ve Vaughn (1996) tarafından sunulmuş bir yaklaşımdır. İşbirlikçi Stratejik Okuma metni anlamada birbirini destekleyen görevdeşlerle işbirliği içinde dört okuma stratejisinin kullanımını içermektedir. Çeşitli çalışmalar İşbirlikçi Stratejik Okuma yaklaşımının metni anlamayı kolaylaştırdığını ve öğrenci başarısı, katılım, motivasyon gibi değişkenler açısından da kazanımlara yol açtığını göstermektedir (Fan, 2009; Klingner ve ark, 1998; Standish, 2005; Vaughn ve ark, 2011).Bu tartışmaların ışığında, mevcut çalışmadaki amacımız İşbirlikçi Stratejik Okuma uygulamasının yetişkin dil öğrenenlerinin okuduğunu anlama yetileri, okumayla ilgili sorunları ve yabancı dilde okumaya karşı tutumları üzerindeki etkisini anlamaktır. Bu çalışmada haftada üç saat okuma dersleri olan 40 üniversite hazırlık sınıfı öğrencisi yer almıştır. Katılımcı öğrenenler deney ve kontrol grubu olmak üzere sınıflandırılmıştır. Kontrol grubunda yer alan öğrenenler İşbirlikçi Stratejik Okuma yaklaşımıyla ilgili hiçbir uygulama almaz iken ve derslerini geleneksel öğretmen öncülüğünde okuma yaklaşımlarıyla sürdürürken, deney grubundaki öğrenenler ile okuma derslerinde İşbirlikçi Stratejik Okuma yaklaşımı uygulanmıştır.İşbirlikçi Stratejik Okumanın etkilerini araştırmak amacıyla, beş farklı veri toplama aracından faydalanılmıştır. Okuduğunu anlama ön testi ve ön tutum anketi mevcut çalışmaya zemin hazırlamak ve son test ve anketlerle karşılaştırma yapabilmek için her iki grupta da uygulanmıştır. Deney grubunda bulunan öğrenenlerden yabancı dilde okuma yaparken yaşadıkları problem veya zorlukları dile getirdikleri kağıtlar toplanmıştır. İşbirlikçi Stratejik Okuma uygulaması boyunca, deney grubundaki öğrenenler süreci ve öğrenenlerin problemlerinde meydana gelen değişimleri anlamaya katkıda bulunacak CSR ve yansıtmacı öğrenme günlükleri tutmuşlardır. Uygulamanın sonunda, okuduğunu anlama son testi ve son tutum anketi ön test sonuçları ile karşılaştırılarak İşbirlikçi Stratejik Okuma yaklaşımıyla meydana gelen değişimleri gözlemlemek için her iki grupta da uygulanmıştır. Uygulama esnasında, araştırmacı bulguları desteklemek amacıyla deney grubunda notlar tutmuştur. Sonuçlar İşbirlikçi Stratejik Okuma yaklaşımının öğrenenlerin okuduğunu anlama yetisini etkilediğini fakat öğrenenlerin yabancı dilde okumaya karşı tutumlarında bir etkiye sahip olmadığını göstermektedir. Ayrıca, İşbirlikçi Stratejik Okuma uygulamasının öğrenenlerin yabancı dilde okumayla ilgili sorunları üzerinde de etkiye sahip olduğu görülmüştür. Reading, a receptive language skill, is of great importance in the field of second and foreign language teaching or learning. The importance of reading stems from the fact that it enables the language learner firsthand input and knowledge about target language. Reading can simply be described as the process of extracting meaning from a text. Comprehension is a highly significant point in reading and refers to an interactive process in which readers try to construct meaning from the text. Achieving reading comprehension requires the use of different strategies to aid in this process, which was emphasised insistently following the shift from traditional teacher-centered classrooms to learner-centered classrooms. Many researchers (Almasi, 2003; Janzen & Stoller, 1998; Paris et al., 1984) suggest that comprehension strategy instruction has benefits both for learners and the teacher. Reading comprehension strategy instruction provides learners to have a deeper understanding and interpretation of the text and to perform better on comprehension related tests.Taking the significance of reading strategies and development in language education into consideration, many researchers have suggested different kinds of approaches to reading which can show differences in terms of procedure, context, implementation and outcomes (Palinscar & Brown,1984; Pressley,1992; Roehler & Duffy, 1984). Among those reading approaches, Collaborative Strategic Reading (CSR) was proposed by Klingner and Vaughn (1996) who were primarily influenced by studies on reciprocal teaching and transactional strategy instruction. It involves the use of four reading strategies in collaboration with peers assisting each other in comprehension of the text. Various studies show that Collaborative Strategic Reading facilitates the comprehension of the text and leads to gains in terms of variables such as student achievement, participation, motivation etc. (Fan, 2009; Klingner et al., 1998; Standish, 2005; Vaughn et al., 2011).In the light of these discussions above, our aim in the present study is to find out the effects of practicing CSR on adult EFL learners? reading comprehension, reading-related problems and attitude towards reading in a foreign language. 40 prep-class university students, who had three hours of reading classes per week, participated in the present study. The participants were labeled into two groups as experimental and control groups. The learners in experimental group were exposed to Collaborative Strategic Reading practice in their reading classes for ten weeks while the learners in control group got no treatment in terms of CSR practice but maintained with traditional teacher-led reading approaches.With the aim of investigating the effects of CSR, five types of instruments were utilized to collect the data. Pre-reading comprehension test and pre-attitude questionnaire were administered in both groups to provide a basis for the present study and make a comparison with post-tests and questionnaires. Minute papers were collected from the students in experimental group to shed light on the problems or difficulties they experience while reading in a foreign language. During CSR practice, the experimental group students kept CSR logs and reflective learning logs that would contribute to the understanding of the process and the changes in students? problems. At the end of the practice, post-reading comprehension test and post-attitude questionnaire were administered in experimental and control groups to observe the changes occurred upon CSR practice in comparison to pre-test results. During CSR practice, the researcher took field notes in experimental group to support the findings. The results reveal that CSR has effected the comprehension of experimental group but had no effect on attitudes towards reading in a foreign language. In addition, CSR has seemed to have an effect on reading related problems of adult EFL learners.
Collections