Show simple item record

dc.contributor.advisorBaşkurt, İrfan
dc.contributor.authorAkcan, Emrullah
dc.date.accessioned2020-12-07T10:31:54Z
dc.date.available2020-12-07T10:31:54Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2019-05-20
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/132219
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, sınıfında kaynaştırma öğrencisi olan ve olmayan sınıf öğretmenlerinin sınıf yönetimi davranışlarının karşılaştırılması, sınıf yönetimine ilişkin yaşadıkları sorunları ve bu sorunlara yönelik çözüm yollarını incelemektir. Bu amaç doğrultusunda, kaynaştırma öğrencisi bulunmayan genel eğitim sınıfları ile kaynaştırma öğrencisi bulunan sınıflarda yaşanan sınıf yönetimi sorunları ve çözüm yolları karşılaştırılmış, belirli sorunlar karşısında öğretmenlerin başvurdukları çözüm yollarının benzer ve farklı yönleri ortaya konulmaya çalışılmıştır.Nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması tekniğinin kullanıldığını bu araştırmada veri toplamak amacıyla, araştırmacı tarafından geliştirilen Yarı Yapılandırılmış Görüşme Formu, Sınıf Gözlem Formu ve katılımcılar için Kişisel Bilgi Formu kullanılmıştır. Araştırma kapsamında ilk olarak örneklemdeki sınıf öğretmenlerine kişisel bilgi formu ve yarı yapılandırılmış görüşme formu uygulanmış, sonrasında ise öğretmenlerin sınıflarında araştırmacı tarafından gözlem yapılmıştır. Araştırma örneklemine, İstanbul'un her ilçesinden öğretmenler dahil edilmiştir. Çalışma grubu, 20'si genel eğitim sınıflarında; 20'si kaynaştırma sınıflarında çalışan olmak üzere toplam 40 öğretmenden oluşmaktadır. Ayrıca örneklemdeki öğretmenlerin 20'si kadın, 20'si erkektir. Araştırma sonuçlarına göre, sınıf yönetimi konusunda genel eğitim sınıflarında görev yapan öğretmenlerin, kaynaştırma sınıflarında görev yapan öğretmenlerden sınıf yönetimi bağlamında daha başarılı oldukları söylenebilir. Genel anlamda, her iki gruptan öğretmenler sınıflarını yönetirken benzer yollar kullanmalarına rağmen, sınıfında kaynaştırma öğrencisi olmayan öğretmenlerin daha geniş bir bakış açısıyla konulara yaklaştıkları ve daha fazla seçenek değerlendirdikleri görülmektedir. Diğer yandan kaynaştırma öğrencisi olan sınıf öğretmenlerinin ise görece daha kısıtlı seçeneklere yoğunlaştıkları görülmektedir. Ayrıca her iki gruptan öğretmenlerin kaynaştırma konusunda oldukça yetersiz oldukları belirlenmiştir.
dc.description.abstractThe aim of this research is to examine the classroom management behaviors of classroom teachers who have and do not have inclusive students in their classrooms; the problems they have experienced in classroom management and the solutions to these problems. For this purpose, classroom management problems and solution ways in the general education classes which do not have inclusive students are compared with classroom management problems and solution ways in inclusive education classes and it is tried to find similar and different aspects of the solutions that teachers applied to the specific problems. In this research, which uses case study from qualitative research methods, with the aim of collecting data, a Semi-structured Interview Form which was developed by the researcher, a Class Observation Form and Personal Information Form for the participants have been used. In the scope of the research, first of all, personal information form and semi-structured interview form are applied to classroom teachers in the sample group, and then, observation is made by the researcher in the classrooms. Teachers from each district of Istanbul are included in the study sample. The research group consists of a total of 40 teachers; 20 of which work in general education classrooms and 20 work in inclusive classrooms. In addition, 20 of teachers are female and 20 are male in the sample group. According to the results of the research, it can be said that the teachersworking in the general education classrooms are more successful than the teachers working in the inclusive classes in terms of classroom management. In general, it can be said that although teachers from both groups use similar methods while managing their classrooms, teachers who do not have inclusive students in their classrooms approach the subjects with a wider perspective and evaluating more option. On the other hand, it seems that teachers who have inclusive students in their classroom focus on relatively limited options. It is also understood that teachers from both groups are ineligible in terms of inclusive education.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleSınıfında kaynaştırma öğrencisi olan ve olmayan sınıf öğretmenlerinin sınıf yönetimi davranışlarının karşılaştırılması
dc.title.alternativeComparison of classroom management of teachers who have inclusive students and who do not have inclusive students
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2019-05-20
dc.contributor.departmentTemel Eğitim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmInclusive education
dc.subject.ytmClass teachers
dc.subject.ytmClassroom management
dc.subject.ytmTeacher behavior
dc.identifier.yokid10198687
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid509608
dc.description.pages197
dc.publisher.disciplineSınıf Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess