Show simple item record

dc.contributor.advisorYavuz Kırık, Muazzez
dc.contributor.authorKaraman, Meryem
dc.date.accessioned2020-12-07T10:31:25Z
dc.date.available2020-12-07T10:31:25Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2019-10-14
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/132165
dc.description.abstractGelişmekte olan dünyaya uyum sağlama amacı güden yüksek öğretim kurumları yerel ve uluslararası bağlamda öğrencileri kendi bünyelerine çekebilmek için yeni arayışlara girmiş; bu arayışlar da kurumları yabancı dilde (İngilizce) öğretime yönlendirmiştir. Bu sürecin tarafları olan öğrenci ve öğretim görevlilerinin yabancı dilde öğretime karşı tutum ve algıları bu eğitimsel açılıma uyum sağlayarak değişmekte, bu da onların öğrenim ve öğretim durumlarına yansımaktadır. Yabancı dilde öğretim kavramsal haliyle yaygın olarak kabul görmesine rağmen, kuramın uygulamaya aktarımı öğrencilerin hazırbulunuşluluğu dikkate alındığında her zaman olumlu sonuçlar doğurmayabilmektedir. Hal böyle olunca, bu sürecin ana aktörleri olan öğrenci ve öğretim görevlilerinin yabancı dilde öğretim uygulamasını nasıl algıladıkları açık uçlu bir soru olarak varlığını sürdürmektedir. Dolayısıyla, bu çalışmanın amacı Türkiye'deki bir devlet üniversitesinin mühendislik bölümü lisans programlarında İngilizce'nin kısmen veya tamamen eğitim dili olarak kullanımına ilişkin, öğrenci ve öğretim görevlilerinin tutum ve algıları değerlendirilerek etkililiğini araştırmaktır. Araştırmada, öncelikle yabancı dilde öğretim sürecini belirleyen kavramlara açıklık getirilmekte, sonrasında yurtdışı ve Türkiye bağlamında bu konuda yapılmış alan çalışmaları aktarılmaktadır. Araştırma sorularına yönelik tartışma, öğrenci ve öğretim görevlilerinin karma araştırma yöntemi kullanılarak elde edilen görüşleri doğrultusunda değerlendirilerek sunulmaktadır. Çalışmanın bulguları göstermiştir ki 1) Araştırmaya katılanların büyük çoğunluğu İngilizce'nin yabancı dil olarak öğretilmesi ve üniversite düzeyinde öğretim dili olarak kullanılmasına önem vermektedir. 1a) Kısmen yabancı dilde öğrenim gören öğrenciler, dil seviyelerini İngilizce alan derslerinde başarılı olacak kadar yeterli görmemektedir. Bu öğrenciler, alan dersleri tamamen İngilizce olan öğrencilerle yabancı dilde öğretime yönelik benzer tutumlar sergilemektedir. 2a) Yabancı dilde öğretim, öğrencilerin sınıf içi çalışmalara katılımı ve akademik başarıları üzerinde olumsuz bir etki göstermektedir. 2b) Aynı şekilde, öğrencilerin alan dersi öğrenimi ve yabancı dil bilgisine dair yaşadıkları sorunlar, öğretim görevlilerinin öğretim süreçlerini olumsuz etkilemektedir.
dc.description.abstractAiming to adapt to the ever-evolving world, higher education institutions seek to adopt new practices to attract national and international students, which leads them to the pursuit of English medium instruction (EMI). Attitudes and perceptions of stakeholders towards EMI seem to have been accustomed to this educational evolution, which is reflected on their learning and teaching events. Although EMI is highly appreciated as a notion, the attempt to put the theory into de facto implementation may not always be practical and yield favourable results, considering the readiness of the stakeholders to EMI process. This being the case, how students and academic staff being the main subjects of this process, consider the practice of EMI appears to be an open-ended question. Thereby, the aim of the present study is to investigate the implementation and perceived effectiveness of partial and full English medium instruction courses in undergraduate engineering programs at a state university in Turkey. Initially, this study sheds light on the concepts paving the way for EMI; secondly, it presents the related field research that has been conducted in national and international contexts; and lastly, with respect to students and lecturers' opinions, it attempts to answer the research questions through a mixed method research design. The findings reveal that 1) Almost all participants give due importance to English as a foreign language and as an instructional medium at tertiary level. 1a) Students of partial EMI programs, who do feel less linguistically-ready to succeed in EMI content courses, hold similar attitudes with their counterparts studying in full EMI programs. 2a) Students reflect that their classroom performance and academic success are adversely affected by EMI. 2b) In a similar vein, lecturers acknowledge their concerns with regard to students' impaired content and language learning which is reflected on their instructional process as challenges.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titlePerceived effectiveness of English medium instruction among students and lecturers at a Turkish state university
dc.title.alternativeYabancı dilde (İngilizce) öğretimin Türkiye'de bir devlet üniversitesindeki öğrenci ve öğretim görevlilerince algılanan etkililiği
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-10-14
dc.contributor.departmentYabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmUniversities
dc.subject.ytmUniversity students
dc.subject.ytmInstructors
dc.subject.ytmForeign language education
dc.subject.ytmAttitudes
dc.subject.ytmPerception
dc.subject.ytmEffectiveness
dc.identifier.yokid10180757
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid515483
dc.description.pages285
dc.publisher.disciplineİngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess