Fen bilgisi dersi öğretiminde sanal laboratuvar uygulamasının kullanılması ve değerlendirilmesi
dc.contributor.advisor | Hünerli, Selçuk | |
dc.contributor.author | Aydin, Şahadet Zeynep Nur | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T10:31:32Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T10:31:32Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2020-01-02 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/132111 | |
dc.description.abstract | Günümüzde bilgisayarlar ve iletişim teknolojileri, araştırmacıların yararlanabileceği kaynakların başında gelmektedir. Artık pasif öğrenme döneminden etkili öğrenme dönemine bilgisayar programlı eğitim araçlarıyla geçilmiştir. Bilgisayar destekli eğitimin uygulanmasında, özellikle fen dersleri içerik açısından oldukça uygundur. Zira ders yazılımlarında uygun öğretim teknikleri kullanılmakta ve görsel olarak verilebilmektedir. Bu çalışmada ortaokul fen bilgisi dersinde yer alan 'Madde ve Özellikleri' ünitesindeki asit-baz konusunun geleneksel laboratuvar yöntemi ve sanal laboratuvar uygulanmasının kullanılması ve değerlendirilmesi araştırılmıştır. Çalışma 2014-2015, eğitim-öğretim yılında ortaöğretim öğrencileri üzerinde gerçekleştirilmiştir. Bu doğrultuda; öğrencilere uygulamak için akademik başarı testi kullanılmıştır. Hazırlanan akademik başarı testi sanal kimya laboratuvar uygulaması yapılacak olan bir deney grubu ile geleneksel laboratuvar uygulaması yapılacak olan kontrol grubu arasındaki karşılaştırmayı yapabilmek için kullanılmıştır. Son olarak dersin sonunda sanal laboratuvar uygulamasının yapıldığı deney grubuna açık uçlu görüşme formu yöneltilmiştir.Araştırma sonunda sanal laboratuvar uygulamasının yapıldığı deney grubu ve geleneksel laboratuvar uygulamasının yapıldığı kontrol grubu arasında öğrenci başarılarında anlamlı bir farklılık görülmemiştir. Öğrencilere yöneltilen açık uçlu görüşme formundan elde edilen sonuçlar da ise öğrencilerin, sanal laboratuvar uygulamasından zevk aldıklarını ve sanal laboratuvar uygulamasının öğrenmelerine katkı sağladığını ifade ettikleri görülmüştür. | |
dc.description.abstract | Computer and communication technologies are nowadays the main resources that researchers make use of. The transition from passive learning to active learning has been made possible with the use of computer programs. Science classes are especially appropriate for using computer assisted education, as the software use appropriate teaching techniques and can provide this visually. This study has researched the traditional laboratory methods and the use of virtual laboratories and their effectiveness in the topic of 'acids-bases' that is a part of middle school science lessons. The study has been conducted in the school year of 2014-2015 and the participants were middle school students. In this context science attitude scale was performed in order to compare the attitudes for science lessons. This scale was used to compare the control group that will use the traditional laboratory setup and the experimental group who will use the virtual laboratory. The research results show no meaningful difference between the success rates between the experimental group, who did the virtual laboratory run and the control group, who used the traditional laboratory. No meaningful difference was detected between the control and experimental group regarding the attitude towards science classes. The obtained results show that students enjoy virtual laboratory applications and it makes great contributions on their learning process. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Fen bilgisi dersi öğretiminde sanal laboratuvar uygulamasının kullanılması ve değerlendirilmesi | |
dc.title.alternative | Use and evaluation of virtual laboratory applications | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-01-02 | |
dc.contributor.department | Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Science teaching | |
dc.subject.ytm | Science lesson | |
dc.subject.ytm | Computer assisted education | |
dc.subject.ytm | Computer assisted instruction | |
dc.subject.ytm | Virtual laboratory | |
dc.subject.ytm | Laboratories | |
dc.subject.ytm | Science education | |
dc.subject.ytm | Laboratory studies | |
dc.subject.ytm | High schools students | |
dc.subject.ytm | Secondary education schools | |
dc.identifier.yokid | 10183735 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 519879 | |
dc.description.pages | 90 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Teknolojisi Bilim Dalı |