Show simple item record

dc.contributor.advisorİnan Kaya, Gamze
dc.contributor.authorÖzzorlu, Esengül
dc.date.accessioned2020-12-07T10:30:38Z
dc.date.available2020-12-07T10:30:38Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-01-07
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/132053
dc.description.abstractBu çalışmada, ortaokul öğrencilerinin akademik erteleme davranışları ile algıladıkları anne baba tutumları ve denetim odakları arasındaki ilişki araştırılmıştır. Ayrıca öğrencilerin akademik erteleme davranışları çeşitli değişkenlere göre de incelenmiştir.Araştırmanın örneklemini İstanbul ilinin Silivri ilçesindeki MEB'e bağlı okullar arasından basit seçkisiz örneklem yöntemiyle seçilen, dört ortaokulun içinden, elverişli örneklem yöntemiyle belirlenen 6., 7. ve 8. sınıflarından 511 öğrenci oluşturmaktadır. Veriler, araştırmacı tarafından hazırlanan Kişisel Bilgi Formu, Akademik Erteleme Ölçeği (Çakıcı, 2003), Anne-Baba Tutum Ölçeği (Polat, 1986) ve Nowicki-Strickland İç-Dış Denetim Odağı Ölçeği (Öngen, 2003) aracılığıyla toplanmıştır. Verilerin analizinde t-testi, Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA), Pearson Momentler Korelasyon Katsayısı Çarpımı ve Kruskal Wallis analiz yöntemleri kullanılmıştır.Araştırma bulgularına göre; ortaokul öğrencilerinin akademik erteleme davranışları ile anne baba tutumları arasında aynı yönde anlamlı ilişki bulunmuştur. Ortaokul öğrencilerinin akademik erteleme davranışları ile aile ilişkileri denetim odağı ve başarı için denetim odağı arasında ters yönde anlamlı ilişki bulunmuştur. Ortaokul öğrencilerinin algıladıkları anne baba tutumu ile aile ilişkileri için denetim odağı ve başarı için denetim odağı arasında ters yönde anlamlı ilişki bulunmuştur. Öğrencilerin akademik erteleme davranışlarının cinsiyete, okul türüne, sınıf düzeyine, kardeş sayısına, anne ve baba eğitim durumuna göre anlamlı farklılaştığı, anne ve baba yaşına göre farklılaşmadığı görülmüştür. Bulgular, literatür çerçevesinde tartışılmış ve önerilerde bulunulmuştur.
dc.description.abstractIn this study, the relationship between the academic procrastination behaviors of middle school students and the attitudes of parents and the locus of control they perceived were investigated. The students' academic procrastination behaviors were also examined according to the demographic variables.The sample of the study was consisted of 511 students attending, 6th 7th and 8th grades at 4 middle schools that affiliated to MNE in Silivri district of İstanbul and the schools were selected by simple random sampling.The data was collected through the Personal Information Form prepared by the researcher, Academic Procrastination Scale (Çakıcı, 2003), Parental Attitude Scale (Polat, 1986) and Nowicki-Strickland Internal-External Locus of Control Scale (Öngen, 2003).T-test, One-way ANOVA, Pearson Moment Correlation Coefficient and Kruskal Wallis Analysis methods were used in the analysis of the data. According to research findings; academic procrastination behaviors of middle school students and parents' attitudes were positively correlated. There was a significant negative correlation between the academic procrastination behavior of the middle school students and the locus on family involvement and control locus on achievement. There was a negative correlation between parental attitudes perceived by middle school students and control locus for family relationships and control locus for success. It was seen that the academic procrastination behaviors of the students were significantly differentiated according to gender, school type, class level, the number of siblings, education level and age of mother and father. Findings were discussed and suggestions were made in the ligth of related literature.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleOrtaokul öğrencilerinin akademik erteleme davranışlarının algıladıkları anne-baba tutumları ve denetim odağı açısından incelenmesi
dc.title.alternativeThe examination of middle school students' academic procrastination behaviours in terms of perceived parental attitudes and locus of control
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-01-07
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSecondary school students
dc.subject.ytmAcademic procrastination
dc.subject.ytmParents attitude
dc.subject.ytmLocus of control
dc.identifier.yokid10198281
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid520069
dc.description.pages131
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess